۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹
تحقیق و تفحص از نحوه هزینه کرد بودجه فرهنگی کشور در کمیسیون منتفی شد

"وزارت ارشاد" از هفت دولت آزاد؟!

امید است با احساس مسئولیت و انجام وظیفه در زمینه های گوناگون، بالاخص حوزه حساس فرهنگی، اقدامی موثر در جهت گسترش و اعتلای غرهنگ اسلامی - ایرانی انجام شود.
کد خبر : ۸۶۸۲۶
"صراط" – "لاله"، "زندگی خصوصی"، "هدا گابلر"، "یک خانواده محترم" و الی ماشاالله؛ تنها بخشی از افتخارات(!) 4 سال اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بشمار می رود.
اینگونه اقدامات شبهه برانگیز وزارت ارشاد و عملکرد و رویکرد مسأله دار این وزاتخانه در حوزه فرهنگی و همچنین وجود برخی ابهامات مالی در این دستگاه موجب بر این شد که کمیسیون فرهنگی مجلس دست بکار شود.
به گزارش سرویس فرهنگی صراط؛ برهمین اساس طرح بررسی و تحقیق و تفحص از هزینه کرد های جاری وزارت ارشاد در حوزه فرهنگی و هنری، در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس نهم قرار گرفت.
اما دیروز بود که "لاله افتخاری"، دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در همین رابطه اظهار داشت: «گرچه هزینه‌ کرد بودجه فرهنگی در برخی استان‌ها ابهاماتی داشت اما با توجه به اینکه چند ماه دیگر دولت دهم به پایان می‌رسد، تصمیم گرفتیم با تذکر به استان‌های که عملکرد قابل قبولی ندارد، از تحقیق و تفحص منصرف شویم چراکه اعضای کمیسیون فرهنگی به تحقیق و تفحص از نحوه هزینه‌کرد بودجه فرهنگی رضایت ندادند.»!!!
این درحالی است که نماینده مردم تهران در مجلس نهم، دلایل انصراف نمایندگان از تصویب این طرح را تشریح نکرد!

اما آیا بواقع شایسته است که کمسیون فرهنگی خانه ملت، فقط و فقط بدلیل اینکه "تنها چند ماه دیگر تا پایان دولت دهم زمان باقی مانده است"؛ تصویب طرح تحقیق و تفحص از وزارتخانه پر ابهامی همچون ارشاد را از دستور کار خارج کنند؟!
در حالی که بیشترین تنش ها و ابهامات در عملکرد وزارت ارشاد از ابتدای سال جاری و همزمان با آغاز بکار مجلس نهم و ایضاً کمیسیون فرهنگی آن، رخ داده است؛ آیا تصویب چنین طرحی نمی توانست مرهمی بر آلام منتقدین وضع فرهنگی موجود باشد؟!
جهت اطلاع نمایندگان محترم کمیسیون فرهنگی مجلس، در نص صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین آمده است:
"به منظور تحقق اهداف زیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می شود؛
- رشد فضائل اخلاقی براساس ایمان و تقوا.
- رواج فرهنگ و هنر اسلامی.
- استقلال فرهنگی و مصونیت جامعه از نفوذ فرهنگ اجانب.
- و..."
با توجه به متن قانون، سوالاتی در این بین خودنمایی می کنند:
- براستی آیا عملکرد وزارت ارشاد و معاونت سینمایی اش در جهت رشد فضائل و مکارم اخلاقی تعبیر و تفسیر می شود؟!
- آیا مفاهیم مطروحه در آثار تأیید شده از سوی وزارت ارشاد، تداعی گر فرهنگ و هنر اسلامی است؟!
- آیا نظارتی بر نحوه هزینه کرد و میزان دخل و خرج وزارت ارشاد وجود دارد؟!
مع الاسف تا زمانی که مسئولین امر خو را ملزم به مراقبت و نظارت بر اقدامات اینگونه وزارتخانه ها نداند، پیوسته شاهد بدتر شدن وضعیت فرهنگی کشور خواهیم بود.
امید است با احساس مسئولیت و انجام وظیفه در زمینه های گوناگون، بالاخص حوزه حساس فرهنگی، اقدامی موثر در جهت گسترش و اعتلای غرهنگ اسلامی - ایرانی انجام شود.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱
۶۸
۲۳
دمت گرم صراط
خوب تحلیل کردی

باید از کنار اینگونه مسائل به راحتی عبور نکرد و به افشاگری بیشتر درباره عملکرد ناصواب و ناسره وزارت ارشاد پرداخت
ناشناس
|
Iraq
|
۲۳:۱۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱
۲۹
۱۸
ننگ ما / ننگ ما / ...!!!
نادیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۱
۱
۱۸
واقعا مشکل شما با فیلم لاله چیه ؟؟؟