۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۴

سرکوب اماراتي‌ها توسط "بلك‌ واتر"

منابع آگاه اماراتی اعلام کردند که مقامات اماراتی سرکوب اعتراض‌های داخلی این کشور و کنترل و اداره برخی از تاسیسات و مراکز حکومتی خود را به شرکت نظامی آمریکایی «بلك واتر» سپرده است.
کد خبر : ۸۶۸۹۴
به گزارش صراط، برخی از منابع آگاه اماراتی اعلام کردند که اداره و کنترل زندان «الوثبه»‌ در «ابو طبی»، پایتخت کشور امارات به همراه شماری از تاسیسات و مراکز حکومتی این کشور به شرکت نظامی آمریکایی «بلك واتر» سپرده می‌شود.

پیش‌تر نیز روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»‌ در می 2011 افشا کرد که شیخ «محمد بن زاید»،‌ ولی‌عهد ابو ظبی از موسس و بنیانگذار شرکت آمریکایی نظامی بلک واتر در خواست کرده بود که یگانی متشکل از 800 نیروی امنیتی بیگانه را به امارات اعزام کند.

این روزنامه در ادامه افزوده بود که بر اسناد و مدارکی دست یافته که نشان می‌دهد، شرکت «لارک برینس»‌ این یگان را با هزینه‌ای بالغ بر 529 میلیون دلار تشکیل خواهد داد.

این نیروها برای مقابله با اعتراض‌های داخلی و انجام ماموریت‌های ویژه و محافظت از خطوط انتقال نفت و برج‌ها از حملات مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

نیویورک‌تایمز گفته است که تصمیم به تشکیل چنین یگانی حتی پیش از آغاز انقلاب‌های عربی در منطقه اتخاذ شده بود و از حیث طرح برینس با حمایت‌هایی نیز در آمریکا مواجه شده است، اما آمریکا هنوز موضع رسمی خود را در این خصوص اعلام نکرده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از یک مقام مسئول آمریکایی که از این برنامه مطلع و آگاه بود،‌ نوشت: کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و امارات به طور خاص دارای مهارت‌ها و تجارب ارزشمند نظامی نیست و منطقی و معقول این است که از خارج مرزهایش در این ارتباط کمک بگیرد.

همچنین نیویورک‌تایمز نوشت که سخنگوی وزارت حارجه آمریکا در گفت‌وگو با این روزنامه اظهار کرده است که شرکت بلک واتر در سال 2010 ملبغ 42 میلیون دلار را به عنوان غرامت به خاطر آموزش نظامی نیروهای بیگانه در اردن بدون کسب مجوز پرداخت کرده است.

کارمندانی که پیشتر در این طرح خدمت می‌کردند و مقامات آمریکایی که نیویورک تایمز به آنها در گزارش خود استناد جسته است، می‌گویند که نظامیان مورد نیاز برای این طرح ار کلمبیا و آفریقای جنوبی و دیگر کشورها به یک پایگاه نظامی آموزشی در امارات از ابتدای تابستان 2010 منتقل شده‌اند.

این روزنامه می‌گوید که آموزش این افراد را نظامیان بازنشسته ارتش آمریکا و نیروهای عملیات‌های ویژه کشوهای غربی چون آلمان و انگلیس و فرانسه برعهده دارند.

نیویورک‌تایمز می‌نویسد: ولی‌عهد ابو ظبی اصرار دارد که از توان و نیروی مسلمانان کمک بگیرد، چون در جنگ علیه مسلمانان نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

منابع آگاه آمریکایی به نیویورک تایمز گفته‌اند که ولی‌عهد ابو طبی شخصا این پرونده و قرارداد را پیگیری می‌کند و مسؤولان اماراتی پیشنهاد داده‌اند که نیرو را گسترش داده و آن را از یگان تبدیل به گردان کنند که هزاران نظامی را دربرمی‌گیرد.
منبع: مشرق