۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷

نادران به سوالات اقتصادی پاسخ گفت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور از سخت‌ترین تحریم‌های هوشمندانه غرب عبور کرده است، گفت: عبور از وضعیت کنونی مستلزم ایجاد وحدت و همکاری میان مجلس و دولت است.
کد خبر : ۸۶۹۹۰

به گزارش صراط، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در خصوص وضعیت کنونی اقتصاد کشور، گفت: اتکا به درآمد نفتی، نبود تکنولوژی پیشرفته، قانون هدفمندی یارانه‌ها، سیاست‌های پولی دولت و تحریم‌ها از عوامل مهم و تاثیر گذار بر اقتصاد کشور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به حجم تحریم‌های غرب علیه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: دولت در مواجهه با تحریم‌ها وظایفی داشت که به آن عمل نکرد، به عنوان مثال در سالی که مقام معظم رهبری به حمایت از تولید ملی تاکید می‌کنند، ما شاهد واردات بی‌رویه کالاهای لوکس به کشور بودیم.

وی افزود: برخی از مسئولان اجرایی، مدیران بانک‌ها، صاحبان کارخانه‌ها و ... از تحریم‌ها به عنوان فرصتی برای توجیه کردن کوتاهی‌های خود استفاده می کنند، که این امر باعث ایجاد وضع نامناسبی در کشور خواهد شد.

نادران در ادامه  به غفلت دولت از بازار ارز و متعادل کردن آن، اشاره کرد و اظهار داشت: برای مجازات متخلفین ارز و قاچاق کالا، قانون ضعیفی وجود دارد، از این رو نهادهای امنیتی و قضایی نمی‌توانند به درستی با متخلفان برخورد کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور از سخت‌ترین تحریم‌های هوشمندانه غرب عبور کرده است، گفت: عبور از وضعیت کنونی مستلزم ایجاد وحدت و همکاری میان مجلس و دولت است.

منبع: فارس