۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۳
جهان در هفته‌ای که گذشت؛

از دردسرسازترین رابطه نامشروع تا سفرفرمانده حزب‌الله

ماجرای دردسرسازترین رابطه نامشروع جنسی/ وقتی سفیر ایران، سفیر اردن شد/ در این کشور هرچه می‌خواهید ترور کنید/ صحن جدید حرم اباعبدالله(ع) +تصاویر و...
کد خبر : ۸۶۹۹۲
به گزارش صراط، در هفته‌ای که گذشت شاهد رخدادهای بین المللی فراوانی بودیم که می توان به دخالت اوباما در ماجرای رابطه نامشروع پترائوس، انتخاب رئیس جدید مخالفان سوری، اظهارات تامل برانگیز سفیر ایران در اردن، سخنرانی سیدحسن نصرالله پیرامون ترور در لبنان، سفر فرمانده حزب‌الله به ايران پس از آزادي و افتتاح فاز نخست حرم امام‌حسین(ع) اشاره کرد.

ماجرای دردسرسازترین رابطه نامشروع جنسی

اگرچه روابط نامشروع جنسي در ميان مقامات غربي موضوع چندان عجيبي نيست اما اگر پاي رئيس يک سازمان جاسوسي آن هم بزرگترين سازمان جاسوسي جهان به اين قبيل روابط باز شود، قضيه فرق مي کند.

رئیس سازمان سیا به دلیل داشتن رابطه نامشروع با زنی که به بهانه نوشتن شرح حال او، به پترائوس نزدیک شده بود، وادار به استعفا شد.

«دیوید پترائوس» در بیانیه روز جمعه خود آورده « بعد از 37 سال زندگی مشترک، من در قضاوت‌های خود بسیار ضعیف عمل کردم و با فرد دیگری رابطه برقرار کردم. چنین رفتاری کاملا غیرقابل قبول است، چه به عنوان همسر و چه به عنوان رئیس سازمانی همچون سیا. رئیس‌جمهوری، استعفای من را از سر لطف پذیرفت».

«پائولا برادول»، متولد 1972 ميلادي، نویسنده و محقق آمریکایی است که همسر «اسکات برادول»، متخصص رادیولوژی در شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی آمریکا و مادر دو فرزند پسر است.



باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز جمعه استعفای دیوید پترائوس رئیس مستعفی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) را پذیرفت .

ریموند مک‌گاورن معتقد است اکنون که پترائوس از سازمان سیا رفته است اوباما باید از فرصت استفاده کند و از قدرت و نفوذ سازمان سیا بکاهد و تسلط بیشتری بر این سازمان داشته باشد.

به نظر من مایکل مورل طی چند ماه آینده سرپرستی سازمان سیا را برعهده خواهد داشت تا بتوانند گزینه مناسب ریاست سازمان را مشخص کنند.

در حالیکه گزارش جدیدی از تبادل «ایمیل‌های نامناسب» بین فرمانده ناتو در افغانستان و یک زن متأهل که نفر سوم پرونده فساد اخلاقی رئیس سیا است، فاش شده، رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرده که از این فرمانده حمایت می‌کند.

آنچه در سوریه گذشت/ فرار به سبک بنی‌صدر

*  مخالفان سوری در دوحه با انتخاب "احمد معاذ الخطیب" به عنوان رئیس جدید خود، رسما تشکیل "ائتلاف ملی سوریه" را اعلام کردند و فرانسه به عنوان اولین کشور این ائتلاف را به رسمیت شناخت.

  •  اتحادیه عرب در اقدامی ضد سوری و همسو با غرب ائتلاف جدید مخالفان سوریه را به رسمیت شناخت.
  •  "اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادی اروپا طی نشست وزیران امور خارجه اتحادیه عرب و اروپا از تشکیل ائتلاف جدید مخالفان سوریه استقبال کرد.
  • وزیر خارجه آمریکا ضمن اعلام حمایت از ائتلاف مخالفان سوری و تشویق آنها به شروع اقدامات موثر در خاک سوریه،‌ از اختصاص بودجه 30 میلیون دلاری واشنگتن به مخالفان ولی به اسم کمک‌های بشردوستانه به مردم خبر داد.
  • شبکه خبری «دویچه‌وله» نوشت: « گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان ضمن اعلام پشتیبانی کشورش از اتحاد مخالفان سوریه، شیخ «احمد ‌الخطیب» رئیس این اتحاد را به برلین دعوت کرد.

* یک روزنامه انگلیسی به بررسی پیشینه برخی سران مخالف سوریه پرداخت و با تایید اینکه بسیاری از آنان مدتهاست حقوق‌بگیر سرویس‌های غربی هستند، تاکید کرد که از نظر دمشق زندگی این افراد از جانب سرویس‌های جاسوسی غرب تامین می‌شود.

* ارتش سوریه در حلب موفق شد یک انبار سیستم‌های ارتباطی شامل دوربین‌های شکاری روز، ویژه تک‌تیراندازها، عکسبرداری و فیلمبربرداری، دستگاه‌های کشف آثار باستانی و بی‌سیم‌های ساخت ترکیه را کشف و ضبط کند.

* گروهک‌های مسلح با حمله به منطقه «فیلون» از توابع ریف ادلب در شمال غربی سوریه به مسجد جامع این شهر نیز رحم نکردند و با حمله به آن، کتاب خدا را به آتش کشیدند.



* در حمله موشکی گروه های مسلح به حومه ادلب 22 شهروند سوری کشته شدند که 7 تن از آنها کودک هستند، 40 نفر دیگر نیز در این حملات زخمی شدند.

* روزنامه انگلیسی گاردین فاش کرد "ماتیو وان دایکی" آمریکایی که مدعی خبرنگاری بود، در واقع یکی از تروریست هایی است که در درگیری ها در شهر حلب سوریه شرکت داشت.

* نشریه انگلیسی سان فاش کرد، ژنرال‌های ارتش انگلیس با درخواست «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس با اعزام نیروهای انگلیسی به سوریه مخالفت کردند و این موضوع موجب رویارویی کامرون و فرماندهان نظامی‌اش شد.

* ارتش آزاد سوریه طی بیانیه‌ای به سفیران کشورهای عربی، خارجی و نیز هیات‌های دیپلماتیک در دمشق 72 ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کنند.

* شماری از افراد مسلح روز دوشنبه در جریان عملیات ارتش سوریه علیه آنان در منطقه التضامن در جنوب دمشق با لباس های زنانه دستگیر شدند.

* شبه‌نظامیان موسوم به "جبهه النصره" وابسته به القاعده در سوریه، اعلام کردند که قصد دارند "دولت اسلامی" در این کشور تشکیل دهند.


وقتی سفیر ایران، سفیر اردن شد

مصطفي مصلح‌زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن معتقد است که آنچه در اردن اتفاق افتاد ارتباطی با انقلاب های منطقه ندارد و هر آنچه در رسانه ها در این باره منتشر شده ناشی از توهمات ذهنی و اشتباه دراین مورد است.

آقاي سفير! اردن آن‌طور که مي‌پنداريد نيست!

نکات متعددی در این مصاحبه جلب نظر می کند که به برخی از آن اشاره شده از جمله:

* اعتراضات مردم اردن براي اسقاط شاه اين كشور نبوده و اصولاً در اين كشور ديكتاتور وجود ندارد.

* "دموكراسي داراي سه سطح است و اردن در گروه دموكراسي قرار مي‌گيرد نه ديكتاتوري". "اينكه گفته شود اردن يك ديكتاتوري وابسته انگليسي، آمريكائي است، اشتباه است"

* تنها مرز آزاد سوريه مرز اردن است ، اردن به تحريم سوريه كه توسط اتحاديه عرب اعلام شد، عمل نكرد.

* كاميون‌هاي تجاري اردن و سوريه روزانه رفت و آمد مي‌كنند و سفراي دو كشور نيز فعال هستند و اين نشان مي‌دهد اردن با پروژه آمريكائي - عربي در سوريه همراهي نكرده است.

نخستين قدم در دیکتاتوری اردن، نظام حکم است و در نص قانون اساسی اردن آمده است: به موجب قانون اساسی اردن، نظام حاکم در کشور اردن هاشمی پادشاهی و وراثتی است و همه باید این موضوع را قبول کرده و به آن احترام بگذارند و شاه رئیس قوه مجریه است و ملک از شاه به پسر بزرگ او منتقل می‌شود و شاه حق دارد در صورت تمایل شخصی یکی از برادران خود را به عنوان ولی عهد برگزیند.



ترورها در لبنان از چه زمانی آغاز شد + تصاویر و اینفوگرافي

سيد حسن نصرالله در سخناني که در سالروز شهادت شهيد احمد قصير ايراد کرد به تشديد اوضاع بحراني سياسي ـ امنيتي لبنان پس از ترور "وسام الحسن" و تشريح اهداف اين قبيل ترورها و ارتباط آن با رژيم صهيونيستي پرداخت.

شايد ماجراي "ترور شخصيت" يا همان ترکيبي که در رسانه‌ها و افکار عمومي از آن به عنوان "حذف فيزيکي" ياد مي‌شود، يکي از شيوه‌هاي مرسوم و کاربردي سرويس‌هاي امنيتي و اطلاعاتي براي از پيش‌رو برداشتن مخالفان و کساني باشد که با نقشه‌هاي‌شان عرصه را بر دولت‌ها و گردانندگان اين سرويس‌ها تنگ کرده‌اند.




سررشته ترورهاي سياسي در اين کشور را اگر پي بگيريم شامل زنجيره‌اي دراز مي‌شود که در ده‌ها سال گذشته شاهد آن بوده‌ايم. ترور کمال جنبلاط، رهبر سابق دروزي‌هاي لبنان و پدر وليد جنبلاط در مارس سال 1977 ميلادي را شايد بتوان از قديمي‌ترين ترورهاي سياسي در لبنان دانست اما مسلماً نخستين ترور سياسي در اين کشور نبود. پس از آن سال، به‌رغم جنگ داخلي در لبنان و اشغال اين کشور از سوي رژيم صهيونيستي ترورهاي سياسي شيب بيشتري به خود گرفت و بيشتر گروه‌هاي سياسي را شامل شد.


سفر فرمانده حزب‌الله به ايران پس از آزادي
یک منبع دیپلماتیک آگاه اعلام کرد که مقامات مسؤول عراقی «علي موسى دقدوق»، از اعضای حزب‌الله را از زندان آزاد کرده و وي عازم ایران شده است. هنوز هيچ منبع رسمي اين خبر را تأييد نکرده است.

یک منبع مسؤول عراقی در گفت‌وگو با پايگاه عراقي "شفق‌نیوز" گفت که دقدوق را که نظامیان آمریکایی به مقامات عراقی تسلیم کرده بودند، به دلیل نبود توجیه قانونی برای بازداشت وی از زندان آزاد کرده‌اند.

این منبع افزود: اطلاعات موجود نشان می‌دهد که دقدوق به محض آزادی عراق را به قصد ایران ترک کرده است.

آمریکایی‌ها دقدوق را به همکاری با نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برای آموزش عناصر مسلح در عراق و برنامه‌ریزی برای حمله به مواضع آمريکايي‌ها در کربلاي معلا در سال 2007 ميلادي متهم کرده بودند که منجر به هلاکت پنج نظامی آمریکایی شد.


افتتاح فاز نخست حرم امام‌حسین(ع) +تصاویر
در آستانه فرارسیدن ماه محرم فاز نخست طرح گسترش حرم امام حسين عليه السلام در کربلاي معلا، با حضور سيد صالح حيدري، رئيس ديوان وقف شيعي و حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ عبدالمهدي کربلائي، توليت حرم حسيني افتتاح شد.



همچنین ضریح جدید حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) نیز با هواپیمایی از ایران به عراق منتقل شد.
منبع: مشرق
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند