۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۵
سیاست در هفته ای که گذشت؛

بزرگترين اشتباه سياسي احمدی نژاد/اصلاح طلبان دست به دامن کاندیدای لژیونر!

کد خبر : ۸۶۹۹۶

به گزارش صراط، بزرگترين اشتباه سياسي احمدی نژاد ، بوسه آقاتهرانی بر دستان استادی ، لژیونر اصلاح طلبان در راه است! ، حضور خاتمی در انتخابات قریب الوقوع است ، پیشنهاد مطرح برای جدایی ری از تهران ، انتقاد محصولی از بده‌بستان برخی‌نمایندگان و دفاع لاریجانی از مصوبات مجلس از مهمترین اخبار سیاسی هفته اخیر بود.


بزرگترين اشتباه سياسي احمدی نژاد/ منصف ترين شخصيت اصلاح‌طلبان کیست؟

حبيب‌الله عسگراولادي ـ متولد 1311 تهران ـ مشهورتر از آن است كه نيازي به معرفي داشته باشد، پير سرد و گرم چشيده سياست ايران كه بيش از نيم قرن سابقه فعاليت سياسي دارد.

بسيار مايل بوديم كه گفت‌وگويي حضوري با آقاي عسگراولادي داشته باشيم اما ايشان به هر دليل ترجيح داد كه گفت‌وگو مكتوب باشد، شايد تنها حسن گفت‌وگوي مكتوب اين باشد كه در آن شرم حضور و پاره‌اي تعارف ها كمتر باشد، بنابراین سيلي از سوالات صريح را ـ كه شايد در مواجهه حضوري رويمان نمي‌شد بپرسيم ـ از طريق دورنگار با حاج حبيب‌الله عسگر اولادی درميان گذاشتيم و او هم پاسخ‌هاي قابل توجهي داد.



بزرگ‌ترين اشتباه سياسي او ايستادن در برابر حكم رهبري در خصوص انتصاب وزير اطلاعات و همچنين خانه‌نشيني يازده روزه‌اش بود. اين كار ولايتمداري او را زير سوال برد و هنوز هم اين شبهه از ذهن عده‌اي از مردم و نخبگان پاك نشده است. اشتباه ديگر او اين بود كه اول خود را رئيس‌جمهور ملت مي‌دانست سپس شد رئيس‌جمهور اصولگرايان و الان هم رئيس‌جمهور يك جريان خاص است.


بوسه آقاتهرانی بر دستان استادی/اعتراض یک نماینده به استاندار انحرافی!

جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس برگزار شد.

بررسی طرح الحاق کمیته امداد امام خمینی(ره) به فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی نیز در دستور کار نشست علنی مجلس قرار گرفت، و وکلای ملت امروز گزارشی کمیسیون بهداشت و درمان که درباره عدم اجرای بند‌های 45 و 47 بودجه 91 را مورد بحث و بررسی قرار دادند.



در جلسه علنی امروز خانه ملت، آیت‌الله استادی از علمای حوزه علمیه قم به مناسبت آغاز ماه محرم، سخنرانی کرد. آیت‌الله استادی ، استاد اخلاق حوزه علمیه قم که  مطالبی را درباره غفلت و راه‌های مقابله با آن مطرح کرد بعد از اتمام سخنان خود مورد استقبال نمایندگان روحانی و غیر روحانی مجلس قرار گرفت.

آیت‌الله استادی با بیان اینکه هیچ شخصی با حفظ ایمان گناه نمی‌کند، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات در حد دو دقیقه ایمان از انسان گرفته می‌شود که ما باید با تابلوهای دینی که در اختیار ماست و با عنایت به خدا از انجام هر گناهی پرهیز کنیم.

لژیونر اصلاح طلبان در راه است!
محمدرضا راه‌چمني، دبيرکل حزب وحدت و همکاري ملي ايران گفت: ما اصلاح‌طلبان همچون ديگر احزاب و گروه‌ها قطعا در انتخابات کاندیدا معرفی مي‌کنيم زيرا ما يک حزب اصلاح‌طلب معتدل خط امامی هستيم و با ساير گروه‌هاي اصلاح‌طلب رايزني مي‌کنيم.

راه ‌چمنی در خبری که در روزنامه "آرمان" منشر شده است، از کانديداتوري يک چهره جديد در انتخابات خبر داد و گفت: درحال حاضر ما يک مورد سراغ داريم که در خارج از کشور حضور دارد، اين شخص درحالي که گرايش اصلاح‌طلبانه دارد اما مستقل است و سابقه کار اجرايي و وزارت نيز دارد.



مجید انصاری: دوم خرداد 76 تکرار نمی‌شود/ در انتظار چراغ سبز حاكميت نبوده و نيستيم

مجید انصاری، از چهره‌های اصلاح‌طلب مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی تفصیلی با روزنامه اعتماد، صحبت‌های بیسابقه‌ای را مطرح کرد. مجید انصاری در این گفت‌وگو صراحتاً از این می‌گوید که دوم خرداد 76 دیگر برای اصلاح‌طلبان تکرار نخواهد شد. او در این گفت‌وگو به این مسئله نیز اشاره می‌کند که چند سال قبل دیداری دوستانه با احمدی نژاد داشته است.

این چهره شاخص اصلاحات، در این گفت‌وگو همچنین با اذعان به اینکه احمدی نژاد کاندیدای نهایی اصولگرایان در سال 84 نبوده است، اعترافی جالب را نیز بیان می‌کند و با وجود اینکه در مصاحبه خود بارها از هاشمی نام می‌برد و مدعی می‌شود که وی در سال 84 مورد تخریب قرار گرفته است، اینطور می‌گوید که شعارهای احمدی نژاد در سال 84 با گفتمان انقلاب انطباق داشت.



ابطحی: جوابی که شورای نگهبان به احمدی نژاد داد همان جوابی بود که به خاتمی داد

محمدعلی ابطحی، معاون خاتمی در دوران اصلاحات، گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد انجام داده است که در این گفت‌وگو به مقولاتی مثل معاونت غیر قانونی نظارت بر قانون اساسی در دوران خاتمی و احمدی نژاد، جامعه مدنی مدّ نظر اصلاح‌طلبان و پاسخ‌ مشترک شورای نگهبان به خاتمی و احمدی نژاد اشاره می‌کند.

در مرحله اول اینها به صورت تذکرات یا مکاتبات به قوای دیگر به خصوص به قوه قضاییه منتقل می شد . وقتی این انتقادات به دست آنها می رسید و پاسخی داده نمی شد، و توقعات بالا رفته بود آقای خاتمی هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی را تشکیل داد در آنجا تعدادی از حقوقدانان به عنوان مشاوران رییس جمهور بنشینند و به رئیس جمهور بگویند که کدام یک از این مواردی که اتفاق افتاده و مکاتباتی که با رییس جمهور می شود خلاف قانون اساسی است و آنها را به قوه قضاییه انتقال بدهند که این همه صورت مکاتبه ای و مشاوره ای مقبول نیفتاد و مرحله بعدی اش تهیه پیش نویس طرح حدود و اختیارات رییس جمهور بود که به مجلس ارائه شد و با کلی مشکلات نهایتاً توسط شورای نگهبان رد شد .

حضور خاتمی در انتخابات قریب الوقوع است

احمد خرم، وزیر راه خاتمی در دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه "آرمان" با تاکید بر نقش خاتمی در جریان اصلاحات، از اقبال مردم به کاندیداهای اصلاح طلب! خبر داد و نوشت:

"آقای خاتمی چهره اصلی و راس اصلاحات است، بنابراین اگر جریان اصلاحات برای معرفی کاندیدا به اجماع برسد، حضور وی در عرصه انتخابات حضوری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

از دیگر سو باید یادآور شد که چنین اتفاقی زمانی می‌تواند به وقوع بپیوندد که شرایط و بستر‌های لازم برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات فراهم شود؛ شرایط و بستر‌هایی که مکرر از طرف چهره‌های شاخص جریان اصلاحات به آنها اشاره شده است.



میرتاج‌الدینی: احمدی نژاد آماده است توضیح بدهد
حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی در دومین همایش مشاورین امور روحانیت استان‌های سراسر کشور که در قم برگزار شد با اشاره به میزبانی استان قم از تلاش‌ها و اقدامات استاندار قم در این زمینه تشکر و قدردانی کرد و گفت: شخصیت فرهنگی و اعتقاد قلبی و جدی آقای پیریایی به ارتباط دولت با روحانیت سبب شده تا از زمانی که وی در قم صاحب مسئولیت شده است بستر و زمینه این ارتباط بیشتر فراهم شود.

معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی با بیان اینکه در شرایط حساسی قرار گرفته‌ایم به نقش مهم و برجسته روحانیت در این شرایط اشاره کرد و گفت: در فراز و نشیب‌های انقلاب اسلامی روحانیت همواره در صف مقدم صیانت و پاسداری از انقلاب و دستاوردهای نظام قرار داشته است.

وی با اشاره به اینکه ما در حال حاضر در یک جنگ اقتصادی قرار داریم افزود: در چنین شرایطی از روحانیت معظم و همیشه در صحنه انتظارات زیاد است.

اصلاح طلبان تمام عمر و جوانیشان را در خدمت به اسلام بوده اند
روزنامه "مغرب" امروز به انتشار انتقاداتی تند پیرامون عملکرد دولت و ربط آن به جریان اصولگرایی پرداخت و در مطلبی تحت عنوان "مسائل کنونی کشور محصول اصولگرایی است" نوشت: آنها نتوانستند جامعه را به درستی اداره کنند.

"مغرب" در گفت و گو با نجفقلی حبیبی دبیر دوره ای شورای هماهنگی اصلاحات به تشریح مشکلات موجود جامعه و همچنین تاکید بر وجود جریان رقیب(اصلاح طلب) پرداخت.

نجفقلی حبیبی در بخشی از این مصاحبه با بیان اینکه نبودن جریان رقیب(اصلاحات) برای حکومت ایجاد انحراف کرده و خطر آفرین است، می گوید: جریان اصولگرا تهمت های عجیب و غریبی را به اصلاح طلبان نسبت داد که هیچ کدام صحت نداشتند.

وی در ادامه عنوان می کند: افردی که در جریان اصلاح طلب حضور دارند تمام عمر و جوانیشان را در خدمت به انقلاب اسلامی بوده اند.

پیشنهاد مطرح برای جدایی ری از تهران
سخنگوی مجمع نمایندگان تهران گفت: 3 راه حل برای مسئله "جدایی ری از تهران وجود دارد؛ اول این که شهرستانی به نام ری نداشته باشیم؛ یا اینکه آن را به تهران بچسبانیم و یا اینکه شهرستان ری با همه اختیارات وجود داشته باشد.


انتقاد محصولی از بده‌بستان برخی‌نمایندگان
وزیر سابق کشور گفت: نماینده‌ای که اهل بده‌بستان باشد اگر بخواهد درباره تایید رئیس‌جمهوری که ارکان کشور را از لحاظ اجرایی در دست دارد محدودیت ایجاد کند، می‌تواند معضل بزرگی برای نظام محسوب شود.


دفاع لاریجانی از مصوبات مجلس: حتی با دادن پول به مردم هم معضل حل نمی‌شود

لاریجانی به اقدامات مجلس در این زمینه اشاره کرد و یکی از مهمترین مصوبات را توقف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به منظور تامین منابع مالی از طریق افزایش قیمت انرژی دانست.

علی لاریجانی از مصوبات اقتصادی اخیر مجلس از جمله توقف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و واگذاری هیئت امنای صندوق توسعه ملی به سه قوه دفاع کرد و آنها را تدبیری برای عبور از فشار تحریم‌ها دانست.

وی تصریح کرد: فاز اول هدفمندی در شرایط عادی اجرا و درآمد‌ها توزیع شد اما شرایط با توجه به گرانی موجود برای اجرای فاز دوم مناسب نبود و ما این کار را به ارزیابی شرایط به سال آینده موکول کردیم.

محمود دعایی معنای حجت بودن خاتمی را تشریح کرد

سیدمحمود دعایی سرپرست موسسه اطلاعات همان کسی است که در سال های اخیر برگزارکننده مراسم جشن تولد خاتمی بوده و علاقه‌مندی خود به خاتمی را در این جشن تولدها با جملات جالبی ابراز کرده است.

سیدمحمود دعایی 71 ساله، در جشن تولد 67 سالگی خاتمی که در سال 89 و در دفتر روزنامه اطلاعات برگزار شد، 67 گل رز و یک کیک تولد بزرگ را برای خاتمی تدارک دید و به وی پیشنهاد کرده بود هر روز از طریق ستونی که برای او در روزنامه اطلاعات در نظر گرفته شده است با حامیان جبهه اصلاحات سخن بگوید.

پیشنهادی که البته خاتمی هم اینگونه به آن جواب گفته بود: "باید درباره پیشنهاد شما  فکر کنم!"

سیدمحمود دعائی با بیان اینکه خاتمی زحمات بی دریغی برای کشور انجام داده است، دوباره بر حجت دین‌داری بودن خاتمی برای خود تأکید کرد و گفت: او زحمات زیادی برای جوانان و نوجوانان کشور ما انجام داده و ما مدیون زحمات ایشان در طول این سال ها هستیم.

موتور اصلاح طلبان روشن شد
روزنامه "آرمان" امروز در مطلبی تحت عنوان "موتور اصلاح طلبان روشن شد" بدون اشاره به سوابق دولت اصلاحات و عملکرد آنها در خبری نوشت: اصلاح‌طلبان از خلوت به جلوت راه می‌یابند. این‌بار رسانه‌های اصولگرا نیستند که نسخه‌پیچی‌های آنچنانی کنند و از جلسات غیرعلنی سخن بگویند و اسامی ابداعی و نامتعارف به‌کار ببرند. موتور اصلاح‌طلبان دیگر نه در رسانه‌های اصولگرا که در اتاق شیشه‌ای اصلاح‌طلبان روشن است، گویا قرار است چرخ‌دهنده‌ها به حرکت درآیند و چراغ اصلاح‌طلبی یک‌بار دیگر در سپهر سیاسی به تلألو درآید.

در ادامه این مطلب آمده است: بالاخره روز گذشته یگانه مرجع موثق و مورد اجماع اصلاح‌طلبان که متشکل از تمامی احزاب و تشکل‌های این جریان سیاسی است سکوت را شکست و سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام داشت: مجمع بزرگ اصلاح‌طلبان در روزهای ۲۷ و ۲۸ دی‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

زیباکلام:نسل جدید رهبران اصلاحات می‌آیند

صادق زیباکلام، طی یادداشتی در روزنامه اصلاح‌طلب "اعتماد" به چالش‌های پیش روی اصلاح‌طلبان و مسئله‌ای به نام "اصلاح‌طلبان مشابه" اشاره کرد، یادداشت زیباکلام حاوی اشاره‌های جالبی پیرامون تحرکات و افکار انتخاباتی اصلاح‌طلبان نیز هست.

مشابه همين داستان دارد در انتخابات رياست‌جمهوري پيش رو هم اتفاق مي‌افتد. در حالي كه اصلاح‌طلبان اصلي هنوز تصميم جدي اتخاذ نكرده‌اند، "مشابه‌ها" به راه افتاده‌اند و باز هم مثل انتخابات مجلس نهم رسانه‌هاي دولتي و وابسته به اصولگرايان با سر و صدا خبر از اجلاس، گروه‌هايي و نشست براي انتخابات رياست‌جمهوري مي‌دهند.

انتقاد دادستان ازبیانیه خانواده هاشمی/ خیلی به این زندانی امتیاز دادیم

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در ابتدای سی‌ونهمین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های گروهی با گرامیداشت فرارسیدن محرم‌الحرام، به بیانیه خانواده هاشمی اشاره کرد و با اشاره به اینکه پزشکان سلامتی قلب و عروق مهدی هاشمی را تایید کردند، گفت: خیلی به این زندانی از زمان بازداشت تا بیمارستان امتیاز دادیم.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای با اشاره به انتشار بیانیه خانواده هاشمی اظهار داشت: خانواده آقای هاشمی چندی قبل با صدور بیانیه ای چند مطلب را مطرح و نسبت به بردن مریض از بیمارستان به اوین مطالب منتشر شده در رسانه ها و اقدامات بازپرسی مطالبی را مطرح کردند. باید بگویم که دوست داریم به هر زندانی تا جایی که ممکن است توجه شود اما فراهم کردن آنچه که خانواده های زندانیان می خواهند برای ما مقدور نیست. البته باید بگویم خیلی به این زندانی از زمان بازداشت تا بیمارستان امتیاز داده شد، که اگر برای ما مقدور بود به مابقی نیز تعلق می گرفت.



غیرسیاسی‌کردن عاشورا برای فرار از مسؤولیت‌هاست

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست سراسری هیأت‌های مذهبی دانشجویی کشور که از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مسجد کرامت مشهد برگزار شد، با اشاره به این‌که محبت به امام حسین(ع) و پیوند با ایشان سبب بخشیده شدن گناهان می‌شود، گفت: باید بدانیم رسالت عاشورا بیش از همه این‌هاست.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌که انقلاب به برکت بُعد سیاسی کربلا به پیروزی رسید، اظهار داشت: هیأت‌های مذهبی مراقب خطر سکولاریزه شدن عاشورا باشند، جریانی می‌خواهد عاشورا را غیرسیاسی کرده و جبهه سیاسی دین را حذف کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با اشاره به این‌که ما اوج عرفان را در کربلا داریم، هشدار داد: غیرسیاسی کردن عاشورا برای فرار از مسؤولیت‌ها است، ایمان به خداوند بعد از کفر به طاغوت آمده است، عده‌ای تلاش می‌کنند جوانان ما را از سیاست دور کنند و  به ‌ویژه بعد سیاسی کربلا را نادیده بگیرند.

جزئیات جلسه روزانه احمدی‌نژاد با مسئولان اقتصادی و اجرایی

پس از التهابات و اتفاقاتی که در برخی بخشهای بازار و نظام توزیع سراسری کالا در کشور اتفاق افتاد، محمود احمدی نژاد رییس جمهور شخصا عهده دار مدیریت ستاد تنظیم بازار و تدابیر ویژه اقتصادی شده است و جلسات این ستاد، هر روز حداقل به مدت 3 ساعت برگزار می شود.

در این جلسات که علاوه بر احمدی نژاد، قاسمی وزیر نفت، خلیلیان وزیر جهادکشاورزی، غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، حسینی وزیر اقتصاد، نجار وزیر کشور، مصلحی وزیر اطلاعات، بهمنی رییس کل بانک مرکزی و معاون نظارت راهبردی رییس جمهور در کنار رییس صندوق توسعه ملی و سرپرست سازمان هدفمندی یارانه ها حضور دارند، قریب 10 دستور کار از جمله تامین مایحتاج استانها و گزارشگیری روزانه از تمامی مناطق کشور در دستور کار قرار دارد.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
Charles
|
Mexico
|
۰۸:۲۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
We've arrvied at the end of the line and I have what I need!
Charles
|
Russian Federation
|
۰۸:۲۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
We've arrvied at the end of the line and I have what I need!