۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۶
گزیده‌ای ازمطالب‌روزنامه‌های کشور:

هاشمي:در کشور قحط الرجال نيست/ماجرای هواپيماي اختصاصي يک مسئول دولتي

کد خبر : ۸۷۰۷۰
سفر يک مسئول دولتي به 4 استان با هواپيماي اختصاصي ، هاشمي اسطوره ما نيست اما در زمين ما بازي مي كند ، حمایت از غزه در 700 شهر ايران ، مصاحبه مطهری با اعتماد و آرمان از جمله مطالب مهمی هستند که روزنامه‌های امروز کشور به آنها پرداخته‌اند.

به گزارش صراط، روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه که در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور است.

مطهری: هر تنشی بد نیست/ آرامش قبرستانی نمی خواهیم
مطهری در گفت و گو با روزنامه "اعتماد" در خصوص ایجاد تنش در جلسه طرح سوال از رئیس جمهور گفت: ما معتقديم كه بسياري از تنش‌ها و تقابل‌ها چون منجر به اصلاح امور مي‌شود مفيد است. اين طور نيست ‏كه هر تنشي بد باشد. ما آرامش مي‌خواهيم اما نه آرامش قبرستاني. ما خواهان آرامشي بر اساس قانون ‏هستيم. اگر رهبري هم توصيه به وحدت و تعامل مي‌كنند مقصودشان وحدت با حفظ اصول و تعامل بر ‏اساس قانون است، نه وحدت با زير پا گذاشتن اصول وتعامل مبتني بر بي قانوني.


BBC : همان چيزي كه اسرائيل مي ترسيد بر سرش آمد
روزنامه "کیهان" با اشاره به حمله موشكي حماس به تل آويو نوشت: این حمله به روایت "بی بی سی" همان چيزي بود كه اسرائيل نگران آن بود.
شبكه دولتي انگليس با بيان اين مطلب و با اشاره به بكارگيري موشك هاي فجر با برد 75كيلومتر، از سوي مقاومت اسلامي فلسطين اعلام كرد: تل آويو از سال 1991 و جنگ آمريكا با عراق بر سر كويت مورد حمله موشكي قرار نگرفته بود. اكنون حماس به اين سطح از توانمندي دست يافته كه بتواند تل آويو را در فاصله 75 كيلومتري تهديد كند.

هاشمي رفسنجاني در پاسخ به احتمال کانديداتوري: در کشور قحط الرجال نيست
روزنامه "خراسان" نوشت: هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از اعضاي کانون نمايندگان ادوار غرب کشور در مجلس در پاسخ به درخواست هاي حاضران براي حضور بيشتر در صحنه سياسي و نيز انتخابات آينده، به وجود نيروهاي دلسوز، کارآمد و توانمند که مي توانند بار مديريت صحيح کشور را به عهده گيرند، اشاره و تاکيد کرد: خوشبختانه در کشور قحط الرجال نيست و اميدواريم شرايط به گونه اي پيش برود که عرصه ورود و فعاليت نيروهاي دلسوز، فعال و لايق در کشور فراهم شود.

حمایت از غزه در 700 شهر ايران
"وطن امروز" نوشت: روز گذشته و همزمان با شروع ‌ماه محرم، مردم کشورمان پس از اقامه نماز معنوی جمعه، با شرکت در تظاهرات سراسری در بیش از 700 شهر کشور، خشم و نفرت خود را نسبت به رژیم جعلی صهیونیستی فریاد زده و با مردم ستمدیده و مبارز غزه اعلام همدردی کردند. مردم تهران بعد از نمازجمعه با مشت‌های گره کرده و پر از خشم خود یکصدا شعار مرگ و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی و دیگر ستمگران جهان را فریاد زدند و وحدت و انسجام خویش و دفاع از مردم مظلوم فلسطین را به نمایش گذاشتند.


سفر يک مسئول دولتي به 4 استان با هواپيماي اختصاصي
روزنامه "خراسان" نوشت: بر اساس گزارش يک نهاد نظارتي، يکي از مسئولان سياسي دولت طي ماههاي گذشته 4 سفر به استانهاي مختلف کشور با هواپيماي اختصاصي داشته است. بر اساس بررسي اين نهاد، دو استان از اين مقاصد، تنها حدود 4 ساعت با خودرو از تهران فاصله دارند.

خاتمی: انشالله سیره ائمه و پیامبر را در جامعه پیاده کنیم
"مردم سالاری" به نقل جلسه سخنرانی خاتمی در مراسم عزاداری بود. سيد محمد خاتمي در مراسم عزاداري سيّد و سالار شهيدان امام حسين(ع) در زادگاه خود اردکان، اظهار داشت: خداوند درباره بندگان خالص خودش مي‌گويد «لا خوف عليهم و لا هم يحزنون» همه مشکلات، بدبختي‌ها و نگراني‌هاي روحي و رواني در انسان يا از ترس است يا از غم.

گرچه بسيار مهم است که وضع اقتصادي خوب باشد؛ زندگي مردم آرام و مطمئن و خوب باشد زيربناهاي اقتصادي، اجتماعي استوار باشد، روابط ما با حفظ اصالت‌ها به گونه‌اي باشد که خطرها را دفع و کم کند، ولي مهمتر از همه اينها اينکه اخلاق در جامعه جايگاه مهم داشته باشد. خاتمي در پايان گفت: انشاءالله که با پيروي که از پيامبر و پيشوايان بزرگوار بخصوص حضرت ابا عبدالله (ع) بتوانيم اين صفات و خصوصيات را هم در جنبه فردي و هم جنبه اجتماعي در جامعه پياده کنيم و پيش ببريم.

هاشمي اسطوره ما نيست اما در زمين ما بازي مي كند
روزنامه "کیهان" نوشت: عضو متواري گروهك ملي-مذهبي در مقاله اي خواستار استفاده اپوزيسيون از برخي مواضع هاشمي شد. وی با طرح اين پرسش كه از هاشمي چه مي خواهيم، نوشت: برخي در نقد هاشمي از تاريخ گذشته او مي گويند كه غلط نيست اما هاشمي هنوز بر سر خواسته هاي تير ماه 88 تأكيد دارد هاشمي آزادي زندانيان سياسي انتخاباتي، دلجويي از خانواده آسيب ديدگان؛ آزادي مطبوعات و گفتگو براي تفاهم را تكرار كرده هر از گاهي به شيوه خود حرف مي زند. اصلاح طلبان هم زماني كه رفرم را شروع كردند و باب ميل آزادي خواهان سخن گفتند متناسب منافع خود حركت مي كردند و هنوز هم چنين مي كنند. راديكال هاي آنان با نشريه ايران فردا حاضر به مصاحبه نبودند و بعد تندتر رفتند. پس هاشمي هم مطابق موقعيت و منافع خود عمل مي كند.

وي با بيان اينكه مخالفان سفت و سخت هاشمي چند دسته هستند، مي افزايد: جمعي را نظر بر اين است كه هاشمي بايد چون ما شود و دموكراسي خواه گردد تا پذيرفته شود؛ اين گونه خواسته نشان از امري غيرممكن مي دهد. در اين صورت منافع متفاوت افراد كه عامل اصلي موضع گيري هستند كجا مي رود؟ بايد بدون اسطوره سازي از همراهي راهبردي همه نيروها و افراد استفاده كرد. تازه توجه كنيم كه هاشمي به خاطر گذشته اش نمي تواند اسطوره شود.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
Viviane
|
Sweden
|
۰۶:۴۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
Smart thinking - a cvleer way of looking at it.