۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۶

راه‌اندازی‌گروه‌مردمی‌امربه‌معروف"زبان‌خوش"

رییس ستاد بزرگداشت هفته بسیج در سپاه تهران یزرگ، از آغاز به کار گروه مردمی «زبان خوش» در امر به معروف و نهی از منکر همزمان با آغاز هفته بسیج خبر داد.
کد خبر : ۸۷۲۷۶
به گزارش صراط، سردار محمد ریوندی - معاون هماهنگ‌کننده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ - در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج برگزار شد، با اشاره به اینکه پنج آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین با روز عاشورا مصادف شده است، گفت: شعار محوری بسیج در هفته بسیج امسال، «بسیج امتداد راه عاشورا است».

وی با بیان اینکه "هفته بسیج از روز سه‌شنبه 30 آبان مصاف با پنج محرم با عنوان روز حضرت ابا عبدالله بن الحسین (ع) الگوی شجاعت بسیجی آغاز می‌شود"، افزود: همایش بزرگ ویژه نمادسازی اسطوره‌های عاشورایی، همایش امر به معروف و نهی از منکر، مراسم تجلیل و تشویق فرهنگ‌سازان عرصه حیا و عفت در محیط‌های شغلی و افتتاح مهدهای قرآن مساجد از برنامه‌های این روز است.

وی ادامه داد:‌ روز چهارشنبه که با عنوان روز حضرت قاسم‌بن‌الحسن الگوی نوجوانان بسیجی نامگذاری شده است همایش بزرگ معرفتی با حضور نوجوانان بسیجی، اعزام تیم‌های درمانی به مناطق نیازمند، برگزاری جشنواره تولید ملی در حوزه سلامت، افتتاح پروژه‌های ساختمان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، اعزام گروه‌های سازندگی بسیج خواهران به مناطق روستایی، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی و تجلیل از جهادگران، یادواره شهدای زن منطقه 15، افتتاح 30 پایگاه جدید بسیج کارخانجات و همایش تجلیل از بسیجیان طلبه برگزار خواهد شد.

سردار ریوندی با بیان اینکه "روز پنجشنبه با عنوان روز حضرت علی‌اصغر الگوی ایثار بسیجی نامگذاری شده است"، گفت: همایش بزرگ معرفتی نوزادان و نونهالان، تقدیر از مادران شهداء، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهداء، اجتماع بزرگ هیات‌های بزرگ پیشکسوتان عاشورایی با حضور خانواده‌های شهداء، جانبازان، آزادگان و رزمندگان و همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی برگزار خواهد شد.

رییس ستاد بزرگداشت هفته بسیج ادامه داد: روز چهارم از هفته بسیج با عنوان روز حضرت علی‌اکبر الگوی جوانان منتظر بسیجی نامگذاری شده و در این روز کوهپیمایی 5 هزار نفری ورزشکاران، همایش بزرگ معرفتی بسیجیان، همایش دوچرخه سواری مسجد تا مصلا، کوهپیمایی جماران و حضور پرشور در نماز جمعه برگزار خواهد شد.

وی در تشریح برنامه‌های روز پنجم هفته بسیج که مصادف با تاسوعای حسینی است، اظهار کرد: در این روز که با عنوان روز حضرت ابوالفضل العباس(ع)، الگوی بصیرت ولایی بسیجی نامگذاری شده است، تجمع بزرگ دسته‌جات و هیات‌های مذهبی رزمندگان اسلام تهران بزرگ و عموم بسیجیان و حضور گسترده بسیجیان در عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) خواهیم داشت. در روز عاشورای حسینی نیز با عنوان روز حضرت اباعبدالحسین‌(ع) الگوی شهادت طلبی نامگذاری شده است برنامه‌ی اجتماع بزرگ بسیجیان عاشورایی و هیات‌های مذهبی و اقامه‌ی نماز جماعت ظهر عاشورا در میادین اصلی با عنوان بسیج امتداد عاشورا برگزار خواهد شد.

ریوندی در ادامه گفت:‌ در روز آخر از هفته بسیج که با عنوان روز حضرت زینب (س) الگوی زنان بسیجی نامگذاری شده است همایش ده هزار نفری عفاف و حجاب و راهپیمایی سراسری حجاب برتر با حضور زنان محجبه و اعضای گردان‌های الزهرا و نیز نشست‌های تخصصی و علمی پیرامون مصادیق عفت و حیاء ومسابقات قرآنی بسیج برگزار خواهد شد.

وی همچنین، از برگزاری راهپیمایی در روز چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در میدان فلسطین در محکومیت کشتار مردم غزه خبر داد.

ریوندی در پایان با بیان اینکه "بسیج در مورد امر به معروف و نهی از منکر تنها کار ایجابی انجام می‌دهد و نه سلبی"، گفت: گروه مردمی «زبان خوش» برای امر به معروف و نهی از منکر همزمان با آغاز هفته بسیج یعنی روز سه‌شنبه کار خود را آغاز خواهد کرد.
منبع: ایسنا