۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴

نظرآیت‌الله مصباح درباره اختلاف دردایره‌حق

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان گفت: آیت‌‌الله مصباح یزدی گفت: اختلاف در دایره حق طبیعی و موجب پویایی است و نه موجب تضاد، این اختلاف همچون اختلاف دو مرجع تقلید یا دو پزشک است.
کد خبر : ۸۷۳۹۶
به گزارش صراط، اعضای شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی صبح امروز با آیت‌الله مصباح یزدی دیدار و درباره مسائل مختلف گفت‌وگو کردند.

زهره الهیان عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اعضای جمعیت رهپویان برای استفاده از بیانات علامه مصباح یزدی با ایشان دیدار کردیم.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح هیچ اشاره‌ مستقیمی به انتخابات آتی ریاست‌‌جمهوری نداشتند، گفت: آیت‌الله مصباح با اشاره به نقش و تدبیر مقام معظم رهبری در رهبری انقلاب، گفتند که حضرت آقا شاگرد به حق و بی‌بدیل امام راحل است.

وی افزود: آیت‌الله مصباح یزدی اشاره‌ای به جریان سیاسی همسو داشتند و گفتند،«اختلاف در بین خودی‌ها اختلاف در دایره حق و طبیعی است و حتی می‌تواند موجب پویایی نظام سیاسی ما شود».

الهیان افزود: علامه مصباح یزدی اختلاف جریان‌ها خودی را به اختلاف بین دو مرجع تقلید و یا اختلاف ۲ پزشک توصیف کردند و گفتند« وقتی ۲ پزشک ۲ نظر متفاوت دارند پس نمی‌تواند گفت که این اختلاف نظر منجر به تفرقه است چراکه این پزشک‌ها هدفی جز سلامتی بیماران خود ندارند و اختلاف در بین خودی‌ها که نشات گرفته از تعهد به انقلاب، دلسوزی و مصلحت اندیشی است نیز همین‌طور می‌باشد.»

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت که آیت‌الله مصباح یزدی جمعیت رهپویان و دیگر تشکل‌های سیاسی خودی را به مدارا و تحمل جریان‌های خودی که با آنها اختلاف‌نظر دارند، توصیه کرده است.

وی افزود: استاد مصباح یزدی همچنین تصریح کرد که اختلاف در دایره حق به معنای تضاد نبوده و نیست.

الهیان با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی گفته است اصل تشکیلات در اسلام مسئله مقبول است، گفت: علامه مصباح یزدی به آیه (وَتَعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ وَالتَّقْوَى وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَى الإِثْمِ وَالْعُدْوَان ) اشاره و در تفسیر این آیه گفتند، «تشکل اسلامی با هدف همکاری برای پیشبرد اهداف اسلام است و دستور اسلام است که ما همگرایی و همکاری داشته باشیم مشروط به اینکه الگوی ما اسلامی باشد نه غربی.»

وی در پایان گفت که دیدار اعضای شورای مرکزی جمعیت رهپویان با آیت‌الله مصباح انتخاباتی نبوده است.
منبع: فارس