۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۸

خانم حاتمي ممنون از اين همه محبتتان!

پس از حضور پر حاشيه نيكي كريمي در جشنواره ابوظبي با ظاهري غير اسلامي و يادآوري خاطره تلخ خيانت فرهنگي و مغرضانه گلشيفته ، اينك چشم هاي ترسان بانوان ايراني و فعالان فرهنگي و رسانه اي به نحوه حضور ليلا حاتمي در محافل خارجي است.
کد خبر : ۸۷۴۶۹
به گزارش صراط، جشنواره رم كه از ١٩ آبان ماه در اين شهر تاريخي آغاز شد، امسال هفتمين دوره اش را برگزار مي كند و از نخستين سال سعي داشته كه با جشنواره تثبيت شده ونيز كه در واقع قديمي ترين جشنواره سينمايي جهان است، رقابت كند.
جشنواره رم تنها پانزده فيلم را براي بخش مسابقه خود انتخاب مي كند و سعي دارد با گزينش فيلم هايي كه براي اولين بار در جهان در اين جشنواره به نمايش در مي آيند( همچون كن و ونيز و برلين) بر اهميت و اعتبار اين بخش بيافزايد.
اما نكته جالب توجه حضور ليلا حاتمي در هيئت داوران اين جشنواره به همراه پوشش وسيع رسانه هاي غربي است.
«ماركو مولر»، رئيس جشنواره ي فيلم رم در گفت وگو با نشريه «مسنجر» چاپ رم اعلام كرد، «ليلا حاتمي»، بازيگر سرشناس ايراني يكي از اعضاي هيئت داوران بخش رقابتي خواهد بود.
بازيگر فيلم هاي «جدايي نادر از سيمين»، «ليلا»، «ارتفاع پست» كه اوايل تابستان نشان شواليه فرانسه را دريافت كرد، در آخرين دوره از جشنواره ي فيلم كارلووي واري با فيلم «پله آخر» ساخته علي مصفا موفق به كسب جايزه بهترين بازيگر زن شد.
پس از حضور پر حاشيه نيكي كريمي در جشنواره ضد ايراني ابوظبي با ظاهري غير اسلامي و يادآوري خاطره تلخ خيانت فرهنگي و مغرضانه گلشيفته فراهاني، اينك چشم هاي ترسان بانوان ايراني و فعالان فرهنگي و رسانه اي متوجه نحوه حضور ليلا حاتمي در محافل مهم جهاني است. از اين رو بهتر است حاتمي بداند شركت او در چنين محافلي حركت روي مرزهاي تماميت فرهنگي ايران عزيز است و چگونگي اين حضور و شأنيت آن از ماهيتي ملي و حقوقي، براي يك بازيگر چهره برخوردار مي باشد؛ نه يك تصوير از شخصي حقيقي.

در واقع حضور در چنين مجامعي مي تواند از يك چهره فرهنگي، يك سرباز رسانه اي و ملي خلق كند كه به نمايندگي از مردم و فرهنگ خود با حضوري فاخر و مبتني بر هويت بومي و اسلامي، مايه افتخار ملت خويش باشد. از اين رو بايد به حاتمي پيامي داد و آن پيام اين است كه، خانم حاتمي، مراقب خودان باشيد. چشم فرهنگ اين مملكت به عملكرد شما و امثال شما در فضاهاي بين المللي دوخته شده و دريغ است كه كيان ملي اين تمدن، بيش از اين توسط شخصيت هاي فرهنگي جريحه دار گردد.
كاريزماي چند بازيگر در سينماي ايران با ساير هم صنفانشان، كمي متفاوت است. افرادي مثل كريمي و حاتمي با داشتن سابقه طولاني، تحصيلات، سوابق فرهنگي و تسلط به زبان انگليسي، بسيار مورد توجه اپوزوسيون ضد نظام هستند و بيشتر از ديگران در معرض سوء استفاده هايي در حوزه جنگ نرم فرهنگي قرار دارند.
امسال رياست هيئت داوران هفتمين جشنواره ي فيلم رم را «جف نيكولز»، كارگردان آمريكايي برعهده خواهد داشت، اما ساير اعضاي هيئت داوران هنوز معرفي نشده اند.
جشنواره فيلم رم به رياست «ماركو مولو»، رئيس پيشين جشنواره فيلم ونيز از نهم تا 17 نوامبر (19 تا 27 آبان) در پايتخت ايتاليا در حال برگزاري است.

منبع: آوینی فیلم