۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲

کاهش بي‌سابقه ذخاير نفتي آمريکا

کاهش بی سابقه ذخایر نفتی آمریکا و اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا در خصوص نوید بخش بودن وضعیت اقتصادی آمریکا در صورت گذر از "پرتگاه مالی"، امروز چهارشنبه به افزایش بهای نفت در بازارهای آسیا منجر شد.
کد خبر : ۸۷۶۰۴
به گزارش صراط، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه ژانویه، بامداد امروز در بازارهای آسیا با 52سنت افزایش به 87 دلار و 27 سنت رسید.
همچنين؛ بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژانویه نیز با 62سنت افزایش در مقابل 110دلار و 45سنت مبادله شد.
ویکتور شوم ، تحلیلگر موسسه مشورتی پوروین و گرتز در سنگاپور، مهمترین دلیل افزایش بهای نفت را گزارش موسسه نفت آمریکا می داند که از کاهش ذخایر نفت خام آمریکا خبر داده است که به معنای افزایش تقاضا برای نفت خواهد بود.
بنا به گزارش موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور که بزرگترین مصرف کننده نفت خام جهان است، در هفته منتهی به 16 نوامبر بیش از یک میلیون و 900 هزار بشکه کاهش یافته است، در حالی که بازارهای نفتی انتظار افزایش 900 هزار بشکه ای ذخیر نفت آمریکا را داشتند.
سرمایه گذاران در این حال در انتظار انتشار آمارهای هفتگی وزارت انرژی آمریکا هستند.
بنا به گفته تحلیلگران داوجونز؛ انتظار می رفت آمریکا از افزایش 600 هزار بشکه ای ذخایر نفت خام آمریکا و افزایش یک میلیون و 100 هزار بشکه ای ذخایر بنزین و کاهش 400 هزار بشکه ای ذخایر تولیداتی نظیر گازوئیل و سوخت گرمایی خبر دهد که به ویژه با نزدیک شدن زمستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
به اعتقاد ویکتور شوم، بازار به علاوه به سخنان بن برنانکی رئیس بانک مرکزی آمریکا واکشن نشان داده که تاکید کرده است در صورت نجات آمریکا از پرتگاه مالی 2013 سالی خوب برای آمریکا خواهد بود.
گفتني است، اوضاع خاورمیانه نیز با توجه به درگیری های شدید نیروهای رژیم صهیونیستی و غزه سبب نگرانی بازارهای نفتی شده است.