۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶

تدابير امنيتي شديد در مراسم تحليف اوباما

در حالي که قرار است هزاران آمريکايي 21 ژانويه در پارک ملي آمريکا براي شرکت در مراسم تحليف باراک اوباما گرد هم آيند ، تدابير امنيتي شديدي براي محافظت از رئيس جمهور و مردم تدارک ديده شده است ؛ اما با اين حال ممکن است تهديدها در هر سو ديده شود.
کد خبر : ۸۷۶۲۳
به گزارش صراط،‌ خبرگزاري فرانسه در گزارشي از واشنگتن به قلم شانتال والري نوشت :
در حالي که قرار است هزاران آمريکايي بيست و يکم ژانويه در پارک ملي آمريکا براي شرکت در مراسم تحليف باراک اوباما گرد هم آيند ، تدابير امنيتي شديدي براي محافظت از رئيس جمهور و مردم تدارک ديده شده است ؛ اما با اين حال  ممکن است تهديدها در هر سو ديده شود.
مايکل کلانسي ، يکي از مسئولان اف.بي.آي با اشاره به عامل حمله اوکلاهما سيتي در سال هزار و نهصد و نود و پنج ، که اختلال شخصيتي داشت ، مي گويد در حالي که دو ماه تا زمان برگزاري اين مراسم باقي است ، مقامات آمريکا همچنان نگران « عامل ناشناخته » هستند ، عاملي که ممکن است ناگهان از دل جمعيت ظاهر شود و هيچ کس به او ظنين نشود. عاملي مثل تيموتي مک ويگ.  
در حمله اوکلاهما سيتي   يکصد و شصت و هشت تن کشته و ششصد و هشتاد تن ديگر زخمي شدند.
معاون مدير مقابله با تروريسم در گفتگويي با خبرگزاري فرانسه گفت : « بزرگترين تهديدي که خواب را از چشم ما گرفته است ، تک تيراندازهايي است که از صفحه رادار ما خارج مي شوند.»
باراک اوباما مثل چهار سال پيش در خارج از ساختمان کنگره ، با حضور رؤساي جمهور سابق ، نماينده هاي پارلمان ، اعضاي دولت و ديوان عالي سوگند ياد خواهد کرد. در سال دو هزار و نه ، به رغم سرماي شديد هوا ، يک ميليون و هشتصد هزار آمريکايي از نقاط مختلف اين کشور براي شرکت در مراسم تحليف اوباما ، در محل پارک ملي ، در مرکز واشنگتن دي سي ، در مقابل ساختمان کنگره ، حاضر شدند.
سرويس امنيتي مخفي ، که مسئوليت حفاظت از شخصيت ها را بر عهده دارد ، مدت ها است براي برگزاري پنجاه و هفتمين تحليف رئيس جمهور آمريکا ، با اف.بي.آي ، ارتش و وزارت کشور همکاري مي کند.
برايان لري ، سخنگوي سرويس امنيتي مخفي مي گويد ما همه تلاش خود را مي کنيم تا اين مراسم در امنيت کامل برگزار شود و هيچ آسيبي به شخصيت ها و مردم نرسد.
مانند سال دو هزار و نه ، محل فرماندهي مقر اف.بي.آي در واشنگتن باز خواهد بود. روز مراسم نيز آشيانه مجهز به صفحات نمايش بزرگ و فناوري هاي نظارتي پيشرفته ، به طور دائم با اکيپ هاي در محل مراسم در تماس خواهد بود.
چهار سال پيش دهها هزار نيروي پليس و نظامي ، در سه کيلومتري ساختمان کنگره مستقر شده بودند. احتمالا شمار نيروها امسال تغييري نخواهد داشت .
تک تيراندازهاي نخبه بر روي پشت بام ها در طول مسير کاروان رياست جمهوري و گروههاي نظارتي که مجهز به تجهيزات تشخيص سلاح هاي کشتار جمعي هستند ، در مرکز واشنگتن مستقر خواهند شد.
مايکل کلانسي گفت : «شيوه هاي روزمره تهديدهاي مختلف (که در اينترنت بيان مي شوند) را با همکاري سرويس امنيتي مخفي تجزيه و تحليل مي کنيم تا بفهميم کدام يک معتبر است و کدام نيست. تمايز بين حرف و عمل ، احترام به آزادي بيان و لزوم بيان خطرات کار بسيار دشواري است.