۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۶
جهان در هفته‌ای که گذشت؛

دختری که قلب تل‌آویو را لرزاند

کد خبر : ۸۷۶۹۰
به گزارش صراط، در هفته‌ای که گذشت شاهد رخدادهای بین المللی فراوانی بودیم که بیشتر آنان معطوف به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و همچنین حوادث سوریه بود.


اخبار کامل از اتفاقاتی که این هفته در غزه گذشت


پس از گذشت نه روز از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه رسانه های عربی از افزایش آمار شهدا به 125 شهید و 1050 زخمی خبر دادند.

پافشاری اسرائیل برای حملات بیشتر

اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: ارتش اسرائیل حملات خود به نوار غزه را تنها بعد از تحقق اهدافش از این حملات متوقف خواهد کرد. هدف اسرائیل افزایش قدرت خود در بازدارندگی و متوقف کردن حملات موشکی از غزه به جنوب (فلسطین اشغالی) است و ارتش اسرائیل بعد از تحقق این اهداف حملات به نوار غزه را متوقف خواهد کرد.

کانال 10 اسرائیل خبر داد که کابینه ارشد رژیم صهیونیستی برای عملیات نظامی در عرصه زمینی و گسترش حملات به غزه چراغ سبز نشان داده است.



«زهافا غلئون» رئیس حزب «مرتس» اسرائیل، حزب چپ گرای سوسیال دموکرات صهیونیستی از تل آویو خواست تا هر چه سریعتر گفت‌وگوها با حماس در خصوص پایان دادن به درگیری ها در غزه را آغاز کند.

رسانه ها از حمله هوایی به ساختمان نخست وزیری فلسطین در غزه و مسجدی در شمال رفح و بحران دارو و امکانات درمانی در نوار غزه خبر دادند.

کابینه اسرائیل فراخوان 75 هزار نیروی ذخیره نظامی را تصویب کرد. رسانه‌های صهیونیستی خبر داده‌اند که کابینه ارشد این رژیم‌ احتمالا حمله زمینی به غزه را تصویب می‌کند؛ همزمان دو عضو کابینه پیشنهاد اشغال بلندمدت غزه را ارائه کرده‌اند.
 


در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منزل «ابراهیم ابو صلاح» یکی دیگر از رهبران جنبش حماس در نوار غزه، بیش از 30 نفر مجروح شدند که حال برخی از آن وخیم گزارش شده است.

صهیونیست‌ها مرکز اورژانس هلال احمر در نوار غزه را هدف قرار دادند که 5 تن در این حمله زخمی شدند.

«اسماعیل هنیه» نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در نوار غزه در اظهاراتی اعلام کرد: صهیونیست‌ها مقر دیدارم با نخست‌وزیر مصر را با خاک یکسان کردند.


وزیر بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه از سلاح‌های کشنده ممنوعه که احتمالا در مرحله آزمایش است، استفاده می‌کند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی در ادامه موج حملات خود به غزه مسجد «عبدالرحمن» در اردوگاه البریج را هدف قرار داده و آن را کاملا تخریب کردند.

اسکاي نيوز در خبري گزارش داد ساختمانهاي شبکه هاي تلويزيوني پرس تي وي، العربيه، الاقصي الميادين، المنار، اسکاي نيوز و العربيه، در غزه هدف حمله قرار گرفتند.


بمب افکن‌های رژیم اشغالگر قدس مجتمع ورزشی غزه را با خاک یکسان کردند.



وزير اوقاف دولت حماس اعلام کرد بيش از 25 مسجد در جريان حملات ارتش رژيم صهيونيستي به غزه هدف حمله قرار گرفته و آسيب ديده اند.


کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که جنگنده‌های این رژیم از آغاز حمله به نوار غزه تاکنون 1000 تن مواد منفجره بر سر مردم غزه فرو ریخته‌اند.

هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی در (چهارشنبه) صبح هشتمین روز تهاجم این رژیم به نوار غزه، 7 بار تونل‌های واقع در رفح در مرز مصر را بمباران کردند.

پاسخ ‌های کوبنده حماس به رژیم صهیونیستی

در نتیجه حملات موشکی گروههای فلسطینی تاکنون 17 صهیونیست کشته شده اند که 9 تن از آنان نظامی بود اند.

مقاومت در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به دفتر کادیما چندین موشک پرتاب کرد. در پی اصابت موشک‌های گردانهای مقاومت بر بیت‌المقدس و شهرک‌های صهیونیست‌نشین، اسرائیل اعلام کرد که قصد دارد توان سامانه گنبد آهنین را تقویت کند.

شبکه تلویزیونی الاقصی اعلام کرد: گردانهای عزالدین قسام در آمار خود اعلام کرد که در طول روز جمعه 211 فروند موشک به اهداف مختلف در داخل فلسطین اشغالی شلیک کرده و یک دستگاه جیپ ارتش رژیم صهیونیستی را منهدم کرده است.

دبکا فایل: مقاومت هنوز ده‌ها فروند موشک فجر در اختیار دارد؛ با گذشت سه روز از آغاز حمله اسرائیل به غزه و صدها شلیک جنگنده‌های اسرائیلی، منابع اطلاعاتی گزارش داده‌اند که نیروهای مقاومت هنوز ده‌ها فروند موشک دوربرد فجر در اختیار دارند.

نماینده حماس در لبنان با اشاره به اینکه نتانیاهو باید تاوان ریسک بزرگ خود را بدهد، گفت که 50 هزار مبارز و 5 هزار استشهادی منتظر ورود نیروی زمینی صهیونیست‌ها به غزه هستند.

صدای انفجار در شهر صهیونیست‌نشین «عسقلان» و شهرک‌های «سدیروت» و «حوف اشکلون» در جنوب اسرائیل بار دیگر به گوش رسید.

در پی سرنگونی جنگنده اف16 رژیم اشغالگر توسط یک موشک زمین به هوا، نیروهای مقاومت خلبانان این جنگنده را به اسارت گرفتند.



شبکه های تلویزیونی عرب زبان از زخمی شدن یک صهیونیست در حمله موشکی مقاومت به شمال اشدود در فلسطین اشغالی خبر دادند.

پس از گردان‌های شهید «عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس، گردان‌های «القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که مراکز «زیکیم» و «ایرز» اسرائیل را با 107 فروند موشک هدف قرار داده است.

گردانهای قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از شنود تلفن همراه، پنج هزار افسر و نظامی صهیونیست توسط این جنبش خبر دادند.
همچنین این گردان اعلام کرده‌اند که با دسترسی به شماره تماس 500 افسر ارتش اسرائیل، پیام‌های هشدارآمیزی را برای آن‌ها ارسال کرده‌اند.

پایگاه‌های خبری مختلف به نقل از خبرگزاری فرانسه، عکسی از کارتهای شناسایی دو خلبان جنگنده صهیونیستی که جمعه پیش در غزه سقوط کرد، منتشر کردند.



برخی شهرک‌نشینان و نظامیان اسرائیلی برای در امان ماندن از موشک‌های مقاومت در لوله‌های فاضلاب مخفی می‌شوند.

شبکه خبری «المنار» اعلام کرد: گردانهای شهید «عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که یک کشتی جنگی رژیم صهیونیستی را هدف موشکهای خود قرار داده است.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار فیلمی برخی مقام‌های اسرائیلی را به نمایش کشید که برای نجات جان خود از حملات موشکی حماس در حال گریختن و یافتن پناهگاه‌ هستند.



حساب کاربری ایمیل، صفحات فیس‌بوک، توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هک شد و اطلاعات و اسناد مربوط به آن در چند روز آینده فاش می‌شود.


منابع رژیم صهیونیستی از تخریب 718 ساختمان و 240 خودرو در حملات موشکی مقاومت به اراضی اشغالی خبر دادند.

حمله دختر جوان به اتوبوس صهیونیست‌ها

در اثر انفجار اتوبوس در تل آویو15نفر زخمی شده اند که حال سه نفر وخیم گزارش شده است و بقیه جراحات متوسط و خفیف برداشتند.



انفجار امروز از سوی یک دختر جوان انجام شده که پس از انفجار از محل گریخته است.

به دنبال این انفجار ، بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي خواستار تشکيل نشست اضطراري کابينه شد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: انفجار امروز در تل آویو بسیار شدید وبی سابقه بوده و مدتهاست که این شهر چنین حوادثی را به خود ندیده بود.

شبکه تلویزیونی القدس در خبری گزارش داد: جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد که انفجار امروز تل آویو در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه غزه صورت گرفته است.

واکنش‌های متفاوت به حمله اسرائیل

در اولین واکنش‌ها باراک اوباما باز هم به حمله اسرائیل مهر تایید زد و هم از مصر برای کاهش درگیری تقدیر کرد؛ رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوهای تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور مصر، از حمله اسرائیل به غزه حمایت کرد و در نقطه مقابل آن از تلاش‌های قاهره برای کاهش تنش تقدیر کرد.



رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای با اعلام اینکه همه تلاش خود را برای یاری مردم غزه به کار خواهد گرفت فراخوانی سفرای خارجی از رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

«لئون پانتا»، وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با «ایهود باراک»، همتای صهیونیست خود از وی خواست تا درگیری‌ها را تشدید نکند.



معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که تماس‌های زیادی برای برقراری آتش‌بس و مهار اوضاع متنشج در غزه در جریان است اما آتش‌بس به این زودی‌ها برقرار نخواهد شد.

«مشیر المصری» یکی از رهبران جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه خبری «المنار» در پاسخ به زمزمه برخی رسانه‌ها مبنی بر احتمال حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه گفت: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد این حملات را به جنگ زمینی علیه غزه بکشاند، غزه را گورستان اسرائیلی‌ها خواهیم کرد.

وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای، ضمن وحشیانه دانستن دور جدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، آن را به شدت محکوم کرد.

«ایوگدور لیبرمن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شده که آمریکا از حماس خواسته تا بدون قید و شرط به حملات موشکی خود پایان دهد.



«گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان در واکنش به حملات اسرائیل به غزه، با ابراز نگرانی شدید از وضعیت موجود، این اقدام را حق این رژیم دانست.

درپی اثبات دوباره ناکارآمدی و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت، به دلیل پاسخ موفق نیروهای فلسطینی به حملات اخیر این رژیم به غزه، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردد که غزه به خط مقدم ایران تبدیل شده است.

وزرای خارجه عرب عصر امروز به منظور بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و ضرورت توقف این تجاوزات، در قاهره نشست اضطراری برگزار می‌کنند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به پایداری و استقامت نیروهای مقاومت فلسطینی اشاره کرد و گفت:«اسرائیل اگر حمله زمینی را آغاز کند، مرتکب حماقت شده است.»

سید حسن نصرالله با اشاره به نقش منفعلانه کشورهای عربی در قبال حملات اسرائیل به نوار غزه گفت امروز رساندن سلاح به غزه از اوجب واجبات است.

خالد مشعل رسماً از جمهوری اسلامی ایران به خاطر پشتیبانی از مقاومت اسلامی فلسطین تشکر و قدردانی کرد و از مواضع رهبر معظم انقلاب، دولت و مردم ایران تشکر کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد سلاح مقاومت نتانیاهو و ارتش را آشفته کرد و مقاومت برای رویارویی با تمامی احتمال‌ها آماده است.


خاخام ارشد انگلیس در مصاحبه‌ای که نمی‌دانست به صورت زنده از شبکه بی‌بی‌سی در حال پخش است، گفته است که باید با ایران نیز همان کاری را کرد که اکنون در غزه انجام می‌شود.

نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دلیل حمله به نوزادان در غزه وحشی بودن خود را نشان داد، از سکوت سازمان ملل و اتحادیه عرب در این زمینه انتقاد کرد.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین می‌گوید همه سلاح‌های موجود در باریکه غزه، از فشنگ تا موشک ساخت ایران و متعلق به ایران است.

رئیس رژیم صهیونیستی در اظهاراتی که نشان دهنده اعتراف به ناتوانی این رژیم در برابر مقاومت فلسطین است، خواهان کمک ایران به برقراری آتش بس میان این رژیم و گروههای فلسطینی شد.

رهبر اپوزیسیون ترکیه با اشاره به مواضع تند نخست وزیر این کشور علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد اگر اردوغان در گفته های خود صادق است، به همکاری نظامی با این رژیم پایان دهد.

روزنامه پرتیراژ آلمانی B.Z با انتشار عكسی از نقشه برلین بر روی جلد كه تحت حملات موشكی قرار گرفته است، تیتر "اگر برلین جای اسرائیل بود، چه می شد؟" را زده است و به صورت بی سابقه ای با رژیم صهیونیستی ابراز همدردی كرده است.



عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که آتش بس در نوارغزه منتفی است و به نظر می رسد مقامات رژیم صهیونیستی در این رابطه با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

بی‌بی‌سی اعتراف کرد که همه نشان‌‌‌ها حکایت از آن دارد که ادامه حمله اسرائیل به غزه به سود بنیامین نتانیاهو تمام نخواهد شد.

نقش قطر در حملات رژیم صهیونیستی

وزیران خارجه کشورهای عربی در نشست فوق العاده خود در قاهره به بیان مواضعشان در قبال فلسطین پرداختند که نکته جالب اعتراف وزیر خارجه قطر به همدستی اعراب با رژیم صهیونیستی بود.

حمد بن جاسم وزیر امور خارجه قطر گفت : ما به محاصره برادران خود در غزه کمک کرده ایم.

نخست وزیر قطر در اظهار نظری قابل تأمل گفت: "اسرائیل گرگ نیست، اما اغلب ما گوسفند هستیم".



اطلاعات موثق حاکی از آن است که در جریان سفر اخیر شیخ حمد، امیر قطر و موزه، همسرش به نوار غزه،‌ اهداف و مکان‌های تعدادی از شخصیت‌های اصلی جنبش حماس مشخص شد.

این اطلاعات موثق حاکی از آن است که امیر قطر در این سفر به رهبران حماس ساعت‌ها و خودکارهایی را اهدا کرده که دارای تجهیزات ارتباطی با ماهواره‌های اسرائیلی بوده که به کمک آن می‌توان اماکن حضور این رهبران را مشخص کرد.

پیشنهادات مالی اغواکننده قطر به حماس

* قطر پیشنهاداتی را به حماس ارائه کرده که از جمله آن اعطای سالانه یک میلیارد دلار کمک مالی به دولت هنیه، بازسازی فرودگاه بین‌المللی غزه و از سرگیری فعالیت آن که از سال 2001 متوقف شده و نیز قطع روابط با ایران در مقابل برقراری آتش‌بس 10 ساله با رژیم صهیونیستی است.

پیش از این پایگاه خبری المنار در همین راستا با انتشار گزارشی اطلاعاتی به نقل از منابع فلسطینی از محتوای مذاکرات امیر قطر با اسماعیل هنیه نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در غزه پرده برداشت و ماهیت و اهداف اصلی این دیدار را فاش کرده بود.

المنار نوشت که امیر قطر در این دیدار از هنیه خواسته است که اگر می‌خواهد کمک‌های مالی و اقتصادی دریافت کند، باید ائتلاف خود با ایران را که به زعم وی دشمن اسلام و مسلمین است، متوقف کند.

این منابع از زبان اسماعیل هنیه شرط‌هایی که امیر قطر در این دیدار قرار داده بود را به این صورت بر شمردند:

- توقف ائتلاف با ایران

- آغاز مذاکرات با اسرائیل بدون پیش شرط

- به رسمیت شناختن اسرائیل

- به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و عدم اصرار به بازگرداندن بخش شرقی آن

- اعلام توقف مبارزات مسلحانه و وارد شدن در مسیر مذاکرات


آنچه در سوریه گذشت/ گردهمایی 200 شخصیت سوری در تهران

* کاخ الیزه پس از دیدار رئیس‌جمهور این کشور با هیات ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که پاریس منذر ماخوس را به عنوان سفیر مخالفان در فرانسه انتخاب کرده است.

* در حالي که آنچه از نشست گروه‌هاي خارج نشين مخالف دولت سوريه در اختيار رسانه‌ها قرار گرفت و بر آن تبليغ شد، متحد شدن آنها در ائتلافي موسوم به ائتلاف ملي سوريه بود، اما برخي گزارش‌ها حکايت از آن دارد که اين گروه‌ها در صورتي مي‌توانند به تداوم کمک‌هاي حاميان خود مطمئن باشند، که پس از به قدرت رسيدن احتمالي، تعهدات بي‌سابقه‌اي را اجرايي کنند.

* وزیر دفاع آمریکا از استقرار موشکهای "پاتریوت" سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در مرز سوریه با ترکیه حمایت کرد.

* در درگیری میان ارتش سوریه و گروهک‌های تروریستی در شهر «معر نعمان» بیش از 25 تروریست کشته شدند.


گردهمایی 200 شخصیت سوری در تهران

200 شخصیت دینی،رهبران حزبی، شخصیت های سیاسی ، روسای عشایر و نمایندگان و سران گروه های معارض سوری روز یکشنبه در اجلاس تهران گرد هم آمدند.

معاون عربی آفریقایی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران هدف از برگزاری نشست گفت و گوی ملی سوری در تهران را توقف خشونت ها و زمینه سازی برای ورود به فرایند سیاسی عنوان کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شرکت کنندگان در نشست گفتگوی ملی در سوریه که از اقشار و طیف های مختلف سیاسی سوریه به شمار می روند، تصریح کرد: معارضه خارج نشین سوریه درکی از آلام مردم این کشور ندارند چون دهها سال در این کشور نبوده اند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در پیامی به اولین نشست گفت‌وگوی ملی سوریه در تهران و مذاکره بر گفت‌وگوی دولت سوریه و معارضان تاکید کرد.

در این پیام که توسط سفیر روسیه در تهران در اولین نشست گفت‌وگوی ملی سوریه قرائت شد لاوروف با اشاره به نشست اخیر در دوحه عنوان کرد این نشست نشان داد که تا چه حد رویکرد نظامی جایگزین رویکرد مسالمت‌آمیز برای حل بحران سوریه شده است.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در آخرین اقدام خود علیه دولت دمشق، ائتلاف مخالفان سوریه را به عنوان «نمایندگان مشروع سوری‌ها» به رسمیت شناختند.

شرکت کنندگان در نشست گفتگوی ملی در سوریه با صدور بیانیه ای اشکال مختلف تروریسم و تحریک طایفه گری و جنگ داخلی را محکوم کردند.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
این اتوبوسه که میگین منفجر شده پس چرا سالمه؟ فقط یه کم شیشه هاش ترک خورده.همچین گفتین قلب تل اویو لرزید گفتم حتما یه بمی اتمی تو تل اویو انداخته شده و مثل هیروشیما همه چیز رفته هوا.