۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷

ساخت‌مجتمع‌گردشگری در دل‌کویر+تصاویر

منشاد نام روستایی سرسبز و کوهستانی در دل کویر ایران است که از چندی پیش به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده، این روستا که طی سالهای اخیر شاهد کوچ غم انگیز فرزندان خود بود با ایجاد مجتمع های تفریحی جانی تازه می گیرد.
کد خبر : ۸۷۸۹۱

به گزارش صراط، روستای منشاد که معرفی آن از چندی پیش در خبرگزاری مهر آغاز شده، در 65 کیلومتری مرکز استان یزد و 30 کیلومتری مرکز شهرستان مهریز قرار دارد.

این روستا به دلیل زیبایی های بی نظیر طبیعی که دارد از چندی پیش به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شد و با تلاش های مسئولان دلسوز آن از جمله دهیار کوشای آن و وارد کردن بخش خصوصی، شاهد احداث مجتمع تفریحی توریستی است.

احداث فاز اول مجتمع توریستی تفریحی منشاد

این مجتمع در نوع خود در منطقه بی نظیر است و خانم عذرا فکری به عنوان یک سرمایه گذار حاضر شده تا برای احداث این مجتمع سرمایه گذاری کند.

ورود یک بانو به عنوان سرمایه گذار آن هم در پروژه ای به این عظمت و در روستایی که شاید 850 نفر جمعیت داشته باشد، حیرت انگیز است.

عذرا فکری در این مورد به خبرنگار مهر می گوید: آغاز کار مشکل بود اما با حمایت های آقای سلیمی، دهیار منشاد و برخی دیگر از مسئولان بلاخره کار آغاز شد و اکنون بخش های کوچکی از کار انجام شده است.

نمایی از محل از احداث کمپ گردشگری منشاد

وی یک ساعتی میزبان اکیپ خبری مهر بود، افزود: این مجتمع شش هکتار وسعت دارد و از نظر توپوگرافی و اقلیمی مناسب گردشگری است.

فکری یادآور شد: این پروژه عظیم در چند فاز احداث می شود که در فاز اول رستوران،‌پارکینگ، محوطه و سرویس های بهداشتی تکمیل و بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: در فاز بعدی نیز احداث استخر دو هزار متری و ایجاد سکوهای استراحت در اطراف این استخر، آلاچیق، ویلاهایی برای سکونت چند روزه گردشگران، کافی شاپ و ... احداث می شود.

نمایی از طبیعیت پاییزی منشاد از فراز مجتمع توریستی تفریحی

فکری عنوان کرد: در فاز بعدی نیز مجموعه رصد ستارگان و مجموعه 10 هزار متری ورزشی احداث می شود که در این مجموعه پیست های اسب سواری، اسکیت و دوچرخه سواری نیز پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: برای احداث این مجموعه دو میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده ایم و دو میلیارد تومان نیز تسهیلات دریافت خواهیم کرد.

فکری ضمن قدردانی از دهیار و شورای منشاد اظهار امیدواری کرد: این مجموعه به زودی مورد استفاده گردشگران قرار گیرد.

دهیار منشاد که در این بازدید گروه خبری مهر را همراهی می کرد نیز تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای حمایت از این مجموعه به کار می گیریم تا انشالله در بهار آینده مردم بتوانند از این مجموعه بزرگ تفریحی توریستی استفاده کنند.

منشاد با احداث این مجتمع و تکمیل و احداث زیرساختهای دیگری نیز راه و جاده می تواند به قطب بزرگ گردشگری در استان یزد تبدیل شود کما اینکه هم اکنون نیز در فصل تابستان و در روزهای تعطیلی حداقل میزبان سه تا پنج هزار نفر از مردم استان یزد است در حالی که جمعیت این روستا هم اکنون به 850 نفر می رسد.

نظرات بینندگان
مجید اردبیلی
|
-
|
۰۸:۵۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۱
۱
۰
دل کویر این شکلیه؟؟؟؟!!!!