۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷

مراقب تحرکات انحرافی در انتخابات باشیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جریان انحرافی با ارتباطی که طی سال‌های گذشته با جریان‌های رانتی داشته است منابع مالی کلانی را در اختیار دارد و به احتمال فراوان با دو یا سه کاندیدا در صحنه انتخابات حاضر می‌شود.
کد خبر : ۸۸۰۳۸

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، عوض حیدرپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: انتخابات ریاست جمهوری آینده هیچ گونه تفاوتی با انتخابات‌های ادوار گذشته ندارد.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که پیرامون انتخابات سال آینده مطرح است بحث ورود جریان انحرافی در این انتخابات و خطرات احتمالی که می‌تواند با حضور این جریان متوجه فضای سیاسی کشور باشد، است.

این نماینده مجلس با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در زمینه فعالیت‌های جریان انحرافی بیان کرد: در حالی که دولت‌های سازندگی و اصلاحات بدون هیچ‌گونه مشکلی و در چارچوب قانون قدرت را به دولت‌های بعدی واگذار کردند اما جریان انحرافی با سرمایه‌گذاری کلان و با تدارک برنامه‌های تخریبی گسترده بر علیه چهره‌های برجسته اصولگرا نیت ورود به میدان انتخابات را دارد.

وی با تشریح فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم خراسان شمالی افزود: ایشان در فرمایشات حکیمانه خود در جمع مردم خراسان شمالی با اشاره به اهمیت محافظت از مواضع نیروهای خودی، زوایای تاریک و مبهم را برای همگان آشکار ساختند.

حیدرپور اضافه کرد: موضوعی که در حال حاضر باید به آن اذعان کرد این است که جریان انحرافی به مراتب از جریان فتنه خطرناک‌تر است و همگان باید مراقب تحرکات این مجموعه باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چهره‌های برجسته جبهه اصولگرا دارای سوابق ارزنده‌ای هستند، اظهار کرد: در حال حاضر افرادی همچون حداد عادل، ولایتی، لاریجانی، محسن رضایی و قالیباف به عنوان مهم‌ترین گزینه‌های جبهه اصولگرا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به شمار می‌روند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: به هر حال باید این نکته مهم را مدنظر داشته باشیم که جریان انحرافی با ارتباطی که طی سال‌های گذشته با جریان‌های رانتی داشته است منابع مالی کلانی را در اختیار دارد و به احتمال فراوان با دو یا سه کاندیدا در صحنه انتخابات حاضر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کلی کشور سوریه بیان کرد: ایران بر اساس مواضع و سیاست‌های خود از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره مدافع حقوق کشور سوریه بوده است و در وضعیت کنونی نیز مواضع کشور ما نسبت به این کشور هیچ‌گونه تغییری نسبت گذشته نکرده است.

حیدرپور با اشاره به فرصت سوزی‌های بزرگ بشار اسد در دوران گذشته گفت: در حالی که در دوران گذشته فرصت‌های مطلوبی برای ایجاد اصلاحات بنیادین در کشور سوریه مهیا شد اما دولت این کشور از این فرصت‌های بزرگ استفاده کافی را نکرد و در حال حاضر نیز شاهد بروز مشکلات بی شمار در سطح این کشور هستیم.

وی ادامه داد: باید به این موضوع مهم اذعان کنیم که در شرایط فعلی بازگرداندن اعتماد مردم سوریه امری غیر ممکن است و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد که بازگشت به دوران آرامش در این کشور امری غیر ممکن به نظر می‌رسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: با وجود اینکه سوریه در شرایط نامناسبی قرار دارد اما امیدواریم با انجام اصلاحات اساسی از میزان مشکلات موجود در این کشور کاسته شود.

منبع: فارس