۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۹

انتقاد وزیر ارشاد از سازندگان فیلم آرگو

اخیرا شاهد تولید فیلمی توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر بودیم در حالی که این آخرین اقدام غربی ها نیست چرا که چندی قبل فیلم آخرین وسوسه مسیح را برای تقدس زدایی از حضرت مسیح و فیلم ده فرمان را برای اینکه حضرت موسی را فردی عادی معرفی کنند ساخته اند. سینمای غرب در جهت سکولاریزم قدم بر می دارد.
کد خبر : ۸۸۰۶۵
به گزارش صراط، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید با فرهنگ هالیوود که در حال تقدس زدایی در اسلام است مقابله کرده و کارهای ارزشمند ارائه دهیم.

سید محمد حسینی عصر سه شنبه در اختتامیه نخستین جشنواره "قاب امن" نیروی انتظامی اظهار داشت: هنرمندان باید نسبت به کار هنر تعهد داشته باشند چرا که امروز در غرب، هالیوود اقداماتی را در جهت تقدس زدایی از حریم پیامبران انجام می دهد که ما نیز باید برای مقابله با آن وارد عمل شویم. عده ای همسو با غرب می گویند که هنر نباید جهت دار باشد و ما وقتی دم از هنر دینی می زنیم آن را نفی می کنند در حالی که خودشان بیشترین استفاده ابزاری را برای رسیدن به مقاصدشان از هنر دارند و از این مقوله برای بیان تندترین حرفهای سیاسی استفاده می کنند.

وی گفت: اخیرا شاهد تولید فیلمی توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر بودیم در حالی که این آخرین اقدام غربی ها نیست چرا که چندی قبل فیلم آخرین وسوسه مسیح را برای تقدس زدایی از حضرت مسیح و فیلم ده فرمان را برای اینکه حضرت موسی را فردی عادی معرفی کنند ساخته اند. سینمای غرب در جهت سکولاریزم قدم بر می دارد.

به گفته وزیر ارشاد، آنها می خواهند چهره مسلمانان را بی فرهنگ و خشن معرفی کنند تا توجیهی برای اقدامات جنایتکارانه خود از جمله حمله به غزه و لبنان داشته باشند آنها با این فیلمها افکار عمومی را توجیه می کنند.

حسینی با بیان اینکه غرب دست از حمایت افرادی مانند سلمان رشدی یا نویسنده بنگلادشی بر نمی دارد افزود: هر فردی که در مسیر آنها حرکت کند و حرفهای دلخواه آنها را بزند، غرب این فرد را چهره کرده تا از او بهره برداری کند.

وی گفت: علت عصبانیت غرب از اسلام افزایش اسلام خواهی است. به گونه ای که سالانه در اروپا دهها هزار نفر به اسلام گرایش پیدا می کنند و این موضوع برای آنها قابل قبول نیست.

وزیر ارشاد با بیان اینکه خصومت هالیوود با اسلام به 100 سال پیش بر می گردد تاکید کرد: این خصومت پس از انقلاب و حادثه 11 سپتامبر بیشتر شد و آنها عصبانیت خود از اسلام را در قالبهای هنری ارائه می دهند.

وی به فیلم "آرگو" نیز اشاره کرد و افزود: این فیلم را در مورد لانه تسخیر جاسوسی ساخته اند اما حقایق در آن نادیده گرفته شد و حتی به مستندات نیز توجه نکرده اند و دانشجویان تسخیر کننده را آدمهای خشن نشان می دهند.

حسینی افزود: در مقابل این اقدامات رسالت ما خطیر است و اگر بتوانیم کار ارزشمندی را انجام دهیم حرف ما بهتر منتقل می شود.

وزیر ارشاد ادامه داد: همه باید در مقوله فرهنگ سازی فعالیت کنند و تنها نباید از یک وزارتخانه توقع داشت. اگرهنرمندان در مسیرها حرکت کنند گره ها باز می شوند اما نباید بی هدف فقط یک کاری را انجام دهند.

وی به مقوله امنیت اشاره و اظهار داشت: بدون امنیت هیچ مسئله ای تغییر نمی کند و عدالت و معنویت نیز در سایه عدالت رخ می دهد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان
مجتبی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۱۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۱
۱
۰
تا اونجا که من شنیدم تسخیر کنندگان لانه ی جاسوسی بسیار آدمهای لطیف و شوخ طبعی بوده اند و اصلا شوخی شوخی اونجارو بدست آوردند در واقع خود عوامل استکبار بودند که در رو براشون باز کردند و خودشون هم دست و ها و چشماشون رو بستند و التماس کردند که تورو خدا مارو 444روز گروگان بگیرید و البته دلایل زیادی مطرح شده من جمله: 1.از کار زیادی خسته شده بودند و چون میدونستند کارتر محاله که بهشون 444 روز مرخصی با حقوق بده چنین طرحی رو ریختند تا هم مرخصی رو حال کنند هم مفت بخورند و بخوابند هم زبان فارسیشون که خیلی مهم بود براشون تقویت بشه و هم به عنوان یک قهرمان مطرح بشن 2. علاوه بر موارد نامبرده در گزینه ی قبلی اینها دلشون با جمهوری خواهان بود و این نقشه رو ریختند تا کارتر دیگه رای نیاره. خلاصه سرتون رو درد نیارم این بن افلک مفلوک از حقیقت که اطلاعی نداشت بنده خدا قبلش بایست با بروبچ ما بویژه حاج فرج الله هماهنگ میکرد تا فیلم رو درست بسازه