۰۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱

بعدازمرگ حتما محکوم می‌شوید+عکس

در جریان تحقیقات در مورد رسوایی های "جیمی ساویل" مجری شبکه بی بی سی چندین نفر دیگر نیز محکوم شده اند که این نماینده سابق مجلس انگلستان که البته از دنیا رفته است نیز آخرین مورد از زنجیره مسئولین و شخصیتهای انگلیسی با سابقه تجاوز به کودکان است.
کد خبر : ۸۸۲۷۴
به گزارش صراط، به نظر می رسد بحران رسوایی جنسی مقامات سیاسی و شخصیت های مشهور غربی پایانی ندارد. در جدیدترین بخش از این سریال رسوایی دنباله دار، پلیس منچستر یکی از نمایندگان متوفای مجلس انگلستان را به تجاوز متهم کرده است.

پلیس منچستر انگلستان در ادامه تحقیقات سراسری در این کشور در مورد رسوایی های جنسی، علیه نماینده سابق حزب لیبرال انگلستان "سیرال اسمیت" اعلام جرم کرده است. بر اساس اعلام پلیس اکثر قربانیان این نماینده مجلس انگلستان پسر بچه های کم سن و سال بودند که عمدتا هم مورد ضرب و شتم و هم تجاوز جنسی واقع شدند.

وی که یکی از سیاستمداران با نفوذ دهه 1970 و 1980 میلادی بود در همان زمان نیز در معرض اتهام تجاوز جنسی قرار داشت و حتی در چندین مورد نیز شواهد همگی بر علیه وی بودند.



تحقیقات فعلی مشخص کرده است که در آن زمان نتایج و شواهد موجود علیه وی توسط سرویس های امنیتی انگلستان ضبط می شود. به نظر می رسد که دلیل این حرکت این بوده است که وی یکی از عناصر تاثیرگذار در بحث توازن قوا در مجلس انگلستان بوده و احتمالا سیستم حاکم نمی خواسته است که با از دست دادن وی دچار مشکلات بیشتر شود.

در طول سالهای بعدی و حتی در دهه 1990 میلادی نیز چندین مورد شکایت از طرف مردان جوانی مطرح شد که اعلام می کردند در زمانهای مختلفی توسط این نماینده انگلیسی مورد تعرض قرار گرفته اند. اما در تمامی موارد سیستم قضایی انگلستان با اعلام این که شواهد کافی بر علیه این نماینده وجود ندارد از ادامه تحقیقات سر باز زده است.

حالا در جریان تحقیقات در مورد رسوایی های "جیمی ساویل" مجری شبکه بی بی سی چندین نفر دیگر نیز محکوم شده اند که این نماینده سابق مجلس انگلستان که البته از دنیا رفته است نیز آخرین مورد از زنجیره مسئولین و شخصیتهای انگلیسی با سابقه تجاوز به کودکان است.

دادستان کل انگلستان در بیانیه ای به این موضوع پرداخته است. در بخش هایی از این بیانه آمده است: "به خاطر وجود حجم بالایی از اسناد و شواهد جای هیچ تردیدی نیست که آقای اسمیت، نماینده سابق مجلس انگلستان به چندین پسر بچه در سنین مختلف تجاوز جنسی کرده است. شکی در این مسئله نیست که اگر وی در حال حاضر زنده بود به جرم این اعمال تحت پیگرد واقع می شد."

از سوی دیگر نامه تکان ‌دهنده یک سیاستمدار امریکایی که به اتهام آزار و اذیت 5 زن به دادگاه احضار شده بود، پس از خودکشی، سروصدای زیادی در امریکا برپا کرد. گرگوری ناتان پترسون 37 ساله یکی از فعالان جمهوریخواه از حدود یک سال پیش با شهادت5  زن از ایالت‌‌های سالت لیک و واساچ کانتي به اتهام آدم‌ربایی، اهانت و آزار و اذیت دادگاهی شده بود.

در حالی که این مرد در تمام جلسات بازجویی اظهارات زنان را تکذیب می‌ کرد و ادعا‌های آنها را تنها توطئه‌ای برای به تاراج بردن شهرت و آبروی سیاسی ‌اش می‌دانست اما دادگاه با تکمیل پرونده و شواهد فراوان او را متهم می‌ دانست. این در حالی بود که ماجرای این رسوایی در رسانه‌‌های خبری انعکاس گسترده ‌ای یافت و کم‌کم کار به جایی رسید که پترسون از یک فعال سیاسی به مردی عزلت نشین در کلبه ‌ای دورافتاده در منطقه يوتا تبدیل شد.



این مرد پس از دریافت آخرین احضاریه دادگاه؛ زمانی که متوجه شد دیگر قادر به اثبات بیگناهی‌اش نیست با نوشتن نامه‌ای 5 صفحه‌ای تمامی صحبت‌‌های خود را روی کاغذ آورد و با ارسال آن به خانواده‌اش از آنها درخواست کرد نامه را پس از مرگش فاش کنند.

او پس از این کار در کلبه‌اش در يوتا با شلیک گلوله ‌ای خودکشی کرد. این سیاستمدار در این نامه که نام و مشخصات 5 زن قربانی در آن پیش از انتشار حذف شده است با دلایل فراوان بر توجیهات خود برای بیگناهی تأکید کرده و در بخشی نیز رسانه‌‌ ها و بازرسان پلیس را به خاطر بازی کردن با آبرویش زیر سؤال برده است.

از زمانی که این اتهام دامان پترسون را گرفت، حزب جمهوریخواه نیز حمایت خود را از او برداشت و هرگونه نقش محوری پترسون را در حزب انکار کرد.