۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۰

تقدیر علمای‌عراق از کمک‌های ایران به غزه

لاریجانی با بیان اینکه علما و مراجع تقلید مقیم عراق نسبت به پیروزی مردم غزه شادمان بودند گفت که مراجع تقلید و علمای عراق از جمهوری اسلامی ایران به دلیل کمک به خلق پیروزی مردم غزه قدردانی کردند.
کد خبر : ۸۸۳۷۷
به گزارش صراط، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت پارلمانی ایران دقایقی پیش وارد فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران شدند و مورد استقبال لطف الله فروزند معاون پارلمانی رئیس جمهور قرار گرفتند.  

علی لاریجانی و هیئت پارلمانی ایران که متشکل از جهانگیرزاده نماینده ارومیه، پزشکیان نماینده تبریز، حقیقت پور نماینده اردبیل، تمیمی نماینده شادگان، محبی نماینده سنقر و لاله افتخاری نماینده مردم تهران بود در سفر 4 روز به عراق درباره مباحث مختلف با مقامات سیاسی و دینی این کشور دیدار و گفت و گو کردند.

علی لاریجانی در بدو ورود به تهران طی نشستی درباره علل سفر به عراق گفت: به کشور دوست و برادر خود یعنی عراق سفر کردیم تا ضمن زیارت عتبات عالیات که برای ما سعادت بود با مراجع عظام از جمله آیت الله سیستانی دیدار کنیم و نظرات آقایان را درباره مسائل مهم منطقه‌ای از جمله عراق اخذ کنیم.

وی با بیان اینکه علما و مراجع تقلید مقیم عراق نسبت به پیروزی مردم غزه شادمان بودند گفت که مراجع تقلید و علمای عراق از جمهوری اسلامی ایران به دلیل کمک به خلق پیروزی مردم غزه قدردانی کردند.

وی با اشاره به مذاکراتی که با نخست وزیر و رئیس مجلس عراق داشت تصریح کرد: در این دیدارها درباره روابط دوجانبه و مسائل فیما بین از جمله موضوع گرد و غبار و انتقال برق گفت و گو کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عراق به عنوان یک کشور مهم در منطقه از ساختار دموکراتیک برخوردار است، تصریح کرد: برخی کشورهای منطقه با ثبات در عراق ناسازگاری دارند اما ما در مسیر ثبات و امنیت عراق با برادران عراقی خود همراه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در دیداری که با مقامات عراقی داشتم بر گسترش روابط پارلمانی و سیاسی بین ایران و عراق نیز تاکید کردیم.

لاریجانی با اشاره به موضوع گرد و غبار و مشکلاتی که این پدیده برای جنوب کشورمان به وجود آورده است، اظهار داشت: در زمینه گرد و غبار با آقای نور المالکی گفت و گو کردم و موضوعات در حال پیگیری است اما بحث غبار نیاز به همکاری منطقه‌ای دارد چرا که این موضوع تنها مربوط به عراق نیست و عربستان نیز در آن دخیل است.

وی در پایان گفت: در دیداری که با زائران ایرانی در کربلا و نجف داشتم مشکلات آنها را استماع کردم و انشاالله مشکلات موجود برطرف خواهد شد.
منبع: فارس