۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۶

ضعف نظارت در وزارت ارشاد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است فیلم‌هایی چون "من مادر هستم" اعتقادات دینی مردم را نشانه گرفته‌اند و چنین مسایلی به دلیل عدم نظارت بر فیلم‌ها از سوی وزارت ارشاد رخ داده است
کد خبر : ۸۸۵۸۰

به گزارش صراط، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این مطلب در حاشیه نشست رونمایی از انیمیشن "تاریخ از این ور"، مسایل اخیر پیش‌آمده در حوزه سینمای ایران را ریشه در عدم نظارت وزارت ارشاد دانست و به خبرنگار مهر گفت: مشکل اخیر پیش‌آمده در حوزه سینما درباره فیلم "من مادر هستم" به ضعف در حوزه نظارت در وزارت ارشاد برمی‌گردد.

وی در ادامه افزود: در طول سال کتاب‌های بسیاری به وزارت ارشاد می‌رسد آیا باید بدون نظارت همه کتاب‌ها را روانه بازار کرد؟ در حوزه سینما هم همینطور است اگر فیلمی برحسب فیلمنامه مجوز ساخت دریافت می‌کند، شورای نظارت باید نگاه دقیقی نسبت به فیلم‌ها پیش از اکران داشته باشد و متاسفانه در جریان اخیر این نظارت به درستی اتفاق نیافتاده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین تاکید کرد: از سوی دیگر مسئولان و دست‌اندرکاران تولید فیلم‌هایی از این دست، هنگام ساخت یک اثر سینمایی باید مجموع مختصات فرهنگی، اجتماعی و اسلامی کشورمان را درنظر بگیرند. در واقع تاثیرات مثبت و منفی فیلم‌هایی که تولید و بعد اکران می‌شود را باید در زندگی اجتماعی و فرهنگی مردم سنجید و بعد دست به ساخت و اکران فیلم‌هایی از این دست زد.

حجت الاسلام خاموشی در ادامه متذکر شد: به اعتقاد من فیلمی چون "من مادر هستم" اعتقادات دینی مردم را نشانه گرفته است. این درحالی است که سینمای ایران با ساخت آثار درخور باید مسایل اعتقادی، باورهای دینی و احادیث بزرگان دین را ترویج و اشاعه دهند.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که اعتراض‌ها مبنی بر اکران این فیلم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: نمی‌توان یک سویه به قضاوت نشست و همه را متهم به کج‌فهمی کرد.

منبع: مهر