۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۶

صحبت‌های‌رئیس‌جمهور‌اختلاف‌افکنی‌دوباره‌بود

اسدالهی: صحبت های رئیس جمهور اختلاف افکنی دوباره بود/ قانون جایگاه هر کس را مشخص کرده است
کد خبر : ۸۸۷۲۸
 

به گزارش صراط، بعد از اظهارات عجیب رئیس قوه مجریه، واکنش ها به این اظهارنظرها آغاز شد. در همین خصوص غلامرضا اسدالهی نسبت به اظهارات رئیس جمهور موضع گیری کرد و گفت: وقتی مقام معظم رهبری با صحبت هایشان فضای جامعه را به سمت آرامش سوق می دهند، آقای رئیس جمهور نباید زمینه اختلاف را فراهم کند و آب به آسیاب دشمنان بریزد.
 
نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر مطلبی هست که رئیس جمهور از آن دلخور هستند به جای رسانه ای کردن، موضوع را در جلسات مطرح کنند و به دنبال راه حل باشند. چراکه کشور باید در فضای تعامل قرار گیرد و راه را بر دشمنانی که به دنبال اختلاف افکنی هستند، بست.
 
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه افزود: قانون وظیفه و جایگاه هر کس را مشخص کرده است. خود مجلس و نمایندگان هم نسبت به دستگاه اجرایی اعتراض دارند و از قانون گریزی های دولت نگران است.  
 
اسدالهی با اشاره به صحبت های رئیس جمهور درباره قانون اساسی عنوان کرد: تفسیر قانون اساسی به استناد خود این قانون توسط شورای نگهبان صورت می گیرد. خوشبختانه در قانون ما نیز بن بست وجود ندارد و جای هیچگونه نظر شخصی برای کسی مشخص نشده است.
 
وی در بخش پایانی اظهارات خود تصریح کرد: هر کس باید در جای خود صحبت کرده و حرکت کند. اگر قرار باشد هر فرد در جامعه تفسیر خود از قانون اساسی را قانون بداند، کار اداره کشور غیر ممکن خواهد بود. مجلس نیز به عنوان قوه مقننه همواره سعی می کند در چارچوب قانون حرکت کند و در تنگناها به کمک دولت و سایر نهادها بیاید.
منبع: فردا