۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲
لاریجانی مطرح کرد:

مثلث الماس ایران، حزب الله و مقاومت اسرائیل را ورشکسته کرده است

کد خبر : ۸۸۸۲۷
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مثلث الماس ایران ، حزب الله و مقاومت فلسطین محور مبارزات ضد استعماری دهه اخیر ملت های مسلمان منطقه است که علیرغم فشارهای زیاد و دسایس تخریبی قدرت های جهانی و نوکران منطقه ای آنها از قدرت و نفوذی برخوردار شده است که عملا در سه جنگ 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه غزه، رژیم صهیونیستی را دچار ورشکستگی کرده است.

به گزارش صراط، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس طی سخنانی به فرارسیدن روز دانشجو اشاره کرد و اظهار داشت: این روز بزرگ را که مزین به نام دانشجوست، به دانشجویان عزیزکشور تبریک عرض می کنیم و یاد شهدای بزرگوار دانشجو را گرامی می داریم.

وی ادامه داد: این روز به صورت نماد حرکت دانشجویی کشور در تاریخ مبارزات ملت ایران از درخشندگی پرارزشی برخوردار است و عملا این جهت گیری تاثیر خود را چه در پیروزی انقلاب اسلامی و چه درحرکت تکاملی آن، به نحو شایسته ای گذاشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز پس از چند دهه مبارزات ضد استعماری ملت ایران بخصوص دانشجویان  می توان ارزیابی تحلیلی از نتیجه آن ارائه نمود.

لاریجانی گفت: در صحنه بین المللی آمریکا مسیری با فراز و فرود مشخصی را طی کرده است . در افول قدرت شوروی سابق ، آمریکا توانست خود را به نقطه اوج قدرت جهانی برساند اما در مقابل روشنگری انقلابی ملت ایران شکست های پی در پی آمریکا در عراق و افغانستان و لبنان و فلسطین عملا در دوره نزول قدرت قرار گرفته به نحوی که امروز نمی تواند دیگر از تک قطبی شدن قدرت در صحنه بین الملل سخنی به میان آورد و عملا قطب های متعددی در صحنه جهانی ظهوریافته  و یا در تلاش برای پیدا کردن جایگاه هستند.

نماینده قم خاطرنشان کرد: در صحنه منطقه ای پس از پیروزی انقلاب اسلامی با همه رفتارهای خصمانه و صحنه سازی های دروغین و دسته بندی های منطقه ای آمریکا در مقابل ملت ایران حرکت تکاملی بیداری اسلامی ملت ها، استعمار آمریکا را دچار حیرت و سرگردانی کرده است.

وی افزود: کشتی شکسته هژمون آمریکا را می توان  در سخنان اخیر مسئولان این کشور به عیان مشاهده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران که زمانی به صورت یک قدرت وابسته به آمریکا معرفی شده بود و از یک اقتصاد تماما وابسته و بیمار و دیکتاتوری منفور برخوردار بود مسیر مبارزات اسلامی ملت بزرگ ایران به رهبری امام (قدس سره) به جایگاهی رسید که هیچ یک از قدرت های جهانی نمی توانند تاثیرات این ملت بزرگ را در منطقه نادیده بگیرند و امروز ایران از قدرت علمی و فناوری پیشرفته برخوردار شده است به طوری که غرب چند سالی است برای سد نمودن سیر تکاملی علمی به ماجراجویی در مقابل دانش هسته ای و موشکی ایران پرداخته است.

لاریجانی ادامه داد: ایران امروز از ظرفیت نیروی انسانی دانش آموخته ارزشمند و فراگیر برخوردار است که نمونه آن را در حجم انبوه دانشجویی کشور در رشته های مختلف می توان سراغ گرفت. این سرمایه بزرگ چنانچه در جهت تولید داخلی فعال گردد، جهش جایگاه سیاسی – امنیتی ایران را در پناه پایدار نمودن اقتصاد ملی به موقعیت ژئواستراتژیک می رساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید همه بخش های کشور توجه نمایند فرصت مهمی در پیش دارند شرایط منطقه ای و بین المللی برای دیگران و ایران به نحوی است که با ساماندهی اقتصاد مقاومتی رونق تولید داخلی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید فرمودند، ایران تبدیل به یک قطب تعیین کننده منطقه خواهد شد که دیگر برای همیشه دوره تهدیدات را پشت سر خواهد گذاشت.

وی افزود: در مسیر مبارزات ضد استعماری در دو دهه اخیر با پدیده نوینی در منطقه مواجه شدیم که نقش قطب نمای تغییرات خاورمیانه را پیدا کرده است و آن مثلث الماس ایران ، حزب الله و مقاومت فلسطین است که محور مبارزات ضد استعماری دهه اخیر ملت های مسلمان منطقه می باشد و علیرغم فشارهای زیاد و دسایس تخریبی که قدرت های جهانی و نوکران منطقه ای آنها از قدرت و نفوذی برخوردار شده است که عملا در سه جنگ 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه غزه ، ارتش مثلث رژیم صهیونیستی را دچار ورشکستگی نموده است و در این سه جنگ درخشندگی مثلث الماس مقاومت خاورمیانه به نحوی بود که اینک خاورمیانه جدید را در پرتو تفکر مجاهدانه اسلام ناب محمدی (ص) باید تعریف نمود.

وی گفت: اینها همه برکات صراط مستقیمی است که امام (قدس سره) در مدرسه سیاسی خود ، استقلال سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی و مبارزه با شیطان بزرگ را به ملت ایران آموخت و دانشجویان، فرهیختگان و برگزیدگان این مکتب فکری هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز باید نتایج این مجاهدات ها را در صحنه اقتصادی با همت و اراده قوی در جهت بالفعل نمودن استعدادهای درونی کشور و بالا بردن توان تولید کشور به میدان مبارزه ای جدید تبدیل نمود که باز هم دانشجویان محور این صحنه مجاهدت اقتصادی هستند.

وی مجددا این روز بزرگ را به دانشجویان و همه مجاهدان راه آزادی و استقلال و مبارزه با استعمارگران تبریک و تهنیت گفت و بر ارواح شهدای دانشجو درود فرستاد.

  لاریجانی با اشاره به سیلاب دشتستان که منجر به فوت 5 تن و خسارات به کشاورزان و تولید کنندگان شد از کمیسیون عمران مجلس خواست با پیگیری های خود به دنبال رفع مشکلات این منطقه از سوی مسئولان و وزارت کشور باشد.


منبع: مهر