۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸
خاصه خوانی روزنامه های امروز؛

رفتارهای غیراصولی به روایت محمود احمدی‌نژاد/ اصولگرایان از عملکرد اصلاح‌طلبان درس بگیرند!

کد خبر : ۸۸۸۴۰
واکنش کیهان به اظهارات بهمن شريف زاده در خصوص مشایی ، رفتارهای غیراصولی به روایت محمود احمدی‌نژاد، اصولگرایان از عملکرد اصلاح‌طلبان درس بگیرند! و قرض 100 ميلياردي وزارتخانه به يک شرکت مشهور دولتي از جمله مطالب مهمی هستند که روزنامه‌های امروز کشور به آنها پرداخته‌اند.


به گزارش صراط، روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه که در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.


اي جهان افروز ... اي جهان انديش اي مهندس!
روزنامه "کیهان" امروز در واکنش به اظهارات بهمن شريف زاده نوشت: بهمن شريف زاده از حاميان خاص مشايي است كه چند ماه پيش در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي شرق به ستايش هاي غلوآميز از وي پرداخت. وي در جريان انتخابات مجلس نهم(اسفند سال گذشته) رد صلاحيت شد اما با اين حال سخنگوي ائتلافي موسوم به «جبهه توحيد و عدالت» بود. شماري از نامزدها كه اسامي شان در اين فهرست درج شده بود، همراهي خود با گروه ياد شده را تكذيب كردند.

وي در مصاحبه با شبكه ايران (سايت روزنامه ايران) گفته است: انتصاب مهندس مشايي در جايگاهي مثل دبيرخانه جنبش عدم تعهد، حكايت از ژرف نگري دارد. مهندس مشايي از نادر شخصيت هايي است كه انديشه هاي فرهنگي، اجتماعي، و سياسي در مقياس جهاني دارد. او مدت هاست كه ساحت تفكر خويش را وسعت جهاني بخشيده و جهاني انديشيدن را تمرين كرده است.

وي همچنين مي گويد: بنده اين انتصاب را مانند دادن مشعل المپيك از دونده اي به دونده بعدي مي دانم! دكتر مشعل جهان افروزي را به دونده تازه نفسي همچون مهندس سپرد تا با الطاف خداوند، جنبش عدم تعهد را براي روشنايي جهان شعله ور سازد و صد البته كه بهترين انتخاب بود.

رفتارهای غیراصولی به روایت احمدی نژاد
روزنامه "ایران" در سرمقاله امروز خود در کنار تعریف و تمجید از محمود احمدی نژاد به نقدهای وی به جریان دوم خرداد نیز پرداخت.

در بخشی از این سرمقاله آمده است: احمدی نژاد نیروی اصیل انقلاب را مانند مادر راستینی می داند که بر خلاف مادر دروغین ، نمی خواهد به هر قیمتی که شده است حتی آسیب دیدن فرزند ، ادعای خود را ثابت کند. از نگاه او نیروهای اصیل انقلاب به دلیل ملاحظاتی که دارند دست به هر رفتاری نمی زنند، زیرا "رفتارهای غیراصولی" در نهایت به زیان انقلاب تمام می شود : «مجموعه نیروهای انقلاب به خاطر اعتقاداتشان اصلا روش تخریبی ناجوانمردانه را نمی پذیرند و قبول ندارند ، چرا که در نهایت به نفع نظام نیست»

 احمدي‌نژاد به دنبال چيست؟
روزنامه "مردم سالاری" در پی تغییرات اخیر در کابینه احمدی نژاد و حکم بحث برانگیز برای اسفندیار رحیم مشایی نوشت: اگر چه انتظار مي‌رفت که محمود احمدي‌نژاد در اين ماه‌هاي پاياني از دولتش، حاشيه‌اي جديد را رقم نزند و در راستاي مطالبه عمومي مردم در مديريت امور اقتصادي و کنترل قيمت‌ها گام بردارد، اما دوباره در اقدامي شبانه دست به تغييراتي غيرضروري در دولت زد و با نوشتن حکمي منحصر به فرد براي اسفنديار رحيم مشايي، موج جديدي از حاشيه‌ها و نگراني‌ها را پديد آورد. اين حواشي در حالي دوباره فضاي کشور را به خود اختصاص داده که هنوز خبري خوشحال‌کننده در خصوص کاهش تورم شنيده نشده و گزارش‌هاي مختلف از تورم کمر شکننده‌ براي اقشار متوسط و ضعيف جامعه حکايت دارد.

قرض 100 ميلياردي وزارتخانه به يک شرکت مشهور دولتي
"خراسان" نوشت: بر اساس ابلاغيه چندي پيش يک مسئول مهم اجرايي به يک وزير اقتصادي، اين وزارتخانه موظف است هزار ميليارد ريال اعتبار علي الحساب تخصيصي به آن دستگاه در سال جاري را در اختيار يکي از شرکت هاي زيان ده خود قرار دهد و شرکت مذکور نيز پايان اسفندماه امسال نسبت به بازگرداندن اين مبلغ اقدام خواهد کرد.


واکنش حائري به اظهارات اخير خوئيني‌ها
عضو حزب اعتماد ملي با بيان اينکه اظهارنظر خوئيني ها، حرف تمامي اصلاح‌طلبان نيست گفت: قهر با انتخابات و پشت کردن به آن کار عاقلانه‌اي نيست و بايد اصلاح‌طلبان با برنامه و به صورت جدي به انتخابات آتي ورود پيدا کنند.

روزنامه "رسالت" نوشت: محمد حائري در واکنش به اظهارات اخير موسوي‌خوئيني‌ها مبني بر اينکه اصلاح‌طلبان در انتخابات آتي حضور پيدا نمي‌کنند، اظهار داشت: مشارکت و حضور در انتخابات حق همه مردم ايران از جمه اصلاح‌طلبان است. عضو حزب اعتماد ملي ادامه داد: قهر با انتخابات و پشت کردن به آن کار عاقلانه‌اي نيست و بايد اصلاح‌طلبان با برنامه و به صورت جدي به انتخابات آتي ورود پيدا کنند.

لازم به ذکر است که چندي پيش موسوي‌خوئيني‌ها در جمع تعدادي از دانشجويان گفته بود که اصلاح‌طلبان در انتخابات آتي حضور پيدا نمي‌کنند که اين مسئله با واکنش‌هايي در ميان اصلاح‌طلبان روبه‌رو شد و حجت‌الاسلام ذاکري عضو حزب اعتماد ملي نيز  ضمن واکنش به اين موضع‌گيري موسوي‌خوئيني‌ها مي‌گويد: موسوي‌خوئيني‌ها در جريان اصلاحات سمتي ندارد و اصلاح‌طلبان نيز وي را به عنوان سخنگو و يا مسئول خود انتخاب نكرده‌اند.

اصولگرایان از عملکرد اصلاح‌طلبان درس بگیرند!!!
روزنامه "آرمان روابط عمومی" نوشت: برخی اصولگرایان در آستانه انتخابات مجلس نهم و پس از آن در ماه‌های اخیر که به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم، خطاب به رقیب خود یعنی اصلاح‌طلبان فرمان می‌دهند توبه کنید تا بتوانید در انتخابات شرکت کنید. اما از قدیم‌الایام گفته‌اند که «در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد!»

این روزنامه در ادامه نوشت: در ماه‌های اخیر بزرگان و میانه‌روهای اصولگرا به خوبی دریافتند که ادامه انتقادات و هجمه بدنه اصولگرایی به اصلاح‌طلبان شأن و جایگاه آنها را بالا نخواهد برد. روز گذشته خسته‌بند با پیشنهادی به اصولگرایان اظهار داشت: اصلاح‌طلبان واقعی پیشنهاد می‌کنند تا با اعلام مواضع و تبعیت از قانون اساسی و امام و رهبری و میثاق با ملت مواضع خود را به‌طور شفاف اصلاح و اعلام کنند.
منبع: مشرق