۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۴

هشدار پلیس فتا به کافی نت‌ها

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان خراسان شمالی، در راستای تأمین امنیت کاربران و استفاده کنندگان از سرویس‌های دفاتر خدمات اینترنت در کافی نت‌ها هشدار داد.
کد خبر : ۸۹۱۰۹
به گزارش صراط ، بر اساس این اطلاعیه این مراکز برای شفاف سازی عملکرد، ساماندهی دفاتر، کاهش مخاطرات و آسیب‌ها و حمایت از فعالیت قانونی مدیران و صاحبان کسب و کار این دفاتر، موظف به رعایتی نکاتی هستند.

بر همین اساس متصدیان کافی نت‌ها باید نسبت به ارتقاء امنیت سیستم‌های رایانه‌ای اقدام و از سیستم‌های پیشرفته اتوماسیون ویژه کافی نت‌ها استفاده کنند.

ثبت شروع و خاتمه کاربران، ارتقاء امنیت سیستم‌های رایانه‌ای اقدام نموده و از سیستم‌های پیشرفته اتوماسیون ویژه کافی نت‌ها، نصب دوربین مدار بسته در محیط کافی نت فضا  ناامن کردن فضا برای مجرمان و کراکرها و پیشگیری از وقوع جرائم از خواسته‌های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان خراسان شمالی از متصدیان کافی نت‌ها است.

در این اطلاعیه همچنین استفاده از سرویس‌های عبور از فیلتر شامل نرم افزارها، پرو کسی‌ها و.... نرم افزارهای جاسوسی و مخرب، شنود غیرمجاز داده‌ها ممنوع اعلام شده و آمده است: برابر قانون این جرائم رایانه‌ای قابل پیگیری می‌باشد.

پلیس فتای خراسان شمالی اضافه کرده است: مدیران دفاتر خدمات اینترنت کافی نت‌ها موظفند نسبت به اجرای مفاد اعلام شده، اقدام نمایند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف و اجرا نشدن مفاد این اطلاعیه، طبق تبصره‌های یک تا سه ماده هفت آیین‌نامه‌ دفاتر خدمات اینترنت و نیز سایر قوانین و دستورالعمل‌های مرتبط در صورت مشاهده‌ی هرگونه تخلف دیگر، اقدامات لازم انتظامی و معرفی متخلفین به مراجع قضایی را صورت خواهد داد.

منبع: فرارو