۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
اخبار ویژه رونامه های امروز؛

مشاور كروبي: خاتمي از همه بدلي تر است/ شگرد جديد کانديداي انتخابات

کد خبر : ۸۹۱۳۱
خط و نشان افراطيون براي نامزدهاي اصلاح طلب،دعایی: خاتمی عاقل است، نامزد نمی‌شود،تعیین تکلیف پرونده مشایی تا پایان سال،اقدامات فرهنگي دولت نسبتي با باورهاي مذهبي و ملي ما ندارد ،کنايه‌هاي تلويزيون به انتصابات اخير ،تعیین تکلیف پرونده مشایی تا پایان سال،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

 به گزارش صراط، اخبار ویژه روزنامه‌هاي امروزرا می  توانید اینجا بخوانید.

کیهان:

خط و نشان افراطيون براي نامزدهاي اصلاح طلب

روزنامه وابسته به يكي از مديران دفتر خاتمي در دوران رياست جمهوري وي براي برخي نامزدهاي احتمالي اصلاح طلب تعيين تكليف كرد.

روزنامه زنجيره اي بهار كه مدت ها در توقيف به سر مي برد، مجددا با مديرمسئولي سعيد پورعزيزي منتشر مي شود. پورعزيزي مديركل اطلاعات و اخبار دفتر رياست جمهوري در دوران خاتمي بود. «بهار» ضمن اشاره به برخي از جمع بندي هاي مشترك موسوي خوئيني ها و خاتمي نوشت: ليست اعلام كانديداتوري چهره هايي چون عارف، جهانگيري، مهرعليزاده، نجفي و... از سوي شوراي هماهنگي اصلاحات كه قرار است در دي ماه همايشي را برگزار كند با فضاي حاكم كنوني كاملا مبهم و بنا به گفته برخي از اعضاي اين شورا حتي منتفي است گرچه شايد برخي از اين افراد به صورت مستقل وارد انتخابات شوند كه البته با هشدارهايي كه نسبت به شكست سنگين خود به دليل عدم حمايت بدنه اصلي اصلاحات از آنها و همچنين نداشتن توان مالي و پتانسيل بسيج اجتماعي براي تبليغات، حتي از سوي دوستان و اعضاي خانواده هاي خود نيز به شدت زير فشار هستند تا به صورت مستقل كانديدا نشوند(!)
در همين سايت اينترنتي كلمه (وابسته به اردشير اميرارجمند و شوراي هماهنگي سبز) در دو گزارش مدعي شد: نهادهاي امنيتي از تصميم محمدرضا عارف براي حضور در انتخابات حمايت مي كنند. كلمه افزود: عارف كه پيش از اين در پي رايزني با افراد مختلف و مشاهده نتايج افكارسنجي ها به ويژه در سطح دانشگاه ها و بين دانشگاهيان از نامزدي در انتخابات رياست جمهوري آينده منصرف شده بود، بارديگر، به دلايلي كه هنوز مشخص نيست، در تصميم خود تجديدنظر كرده و تصميم قطعي به شركت در انتخابات گرفته است.

كلمه مدعي شد: روزنامه بهار هم كه به تازگي پس از رفع توقيف، انتشار خود را از سر گرفته است، قرار است تريبون تبليغاتي دكتر عارف در ماههاي منتهي به انتخابات فعاليت كند و به اين منظور كمك هايي هم از ايشان دريافت كرده است.
اين گزارش مي افزايد: در همين حال نهادهاي امنيتي هم تلاش هاي گسترده اي را براي تشكيل جبهه اي در حمايت از وي آغاز كرده اند. احضار برخي چهره هاي اصلاح طلب به نهادهاي امنيتي و نظامي براي توجيه انتخاباتي، كه هفته گذشته در اين خبر كلمه به آن اشاره شد، براي همين منظور قابل ارزيابي است(!)

كلمه افزود: برخي منابع گفته اند تمايل محمدرضا عارف بر آن است كه به عنوان چهره مستقل وارد انتخابات شود، نه نامزد اصلاح طلبان؛ و فعالان اصلاح طلب نيز از اين رويكرد استقبال كرده اند. اما به نظر مي رسد برخي نهادها تاكيد دارند كه كانديداتوري احتمالي وي را به عنوان حضور اصلاح طلبان در رقابت انتخاباتي معرفي و تبليغ كنند. براساس گزارش هاي مختلف، ظاهرا رايزني برخي حاميان عارف براي جلب حمايت سيدمحمد خاتمي هم بي نتيجه مانده و رئيس جمهور اصلاح طلب سابق تاكيد كرده كه رويه آقاي عارف را نادرست مي داند و معتقد است هم ارزيابي سياسي ايشان اشتباه است و هم ارزيابي انتخاباتي وي.

توصيه مرحوم ناپلئون به اپوزيسيون مجازي!

يك عضو بازداشت شده فتنه مي گويد فتنه گران به فضاي مجازي خو كرده و دچار دورويي و عافيت طلبي شده اند.

«مجيد-د» در نامه اي كه توسط سايت هاي ضدانقلاب منتشر شده مي نويسد: شايد من تا حدودي ايزوله شده باشم و بهتر است مطلبم به نقد كشيده شود، البته اگر خواننده اي داشت! چندي است صحبت از فيس بوك آن قدر پررنگ و لعاب شده كه كمتر كسي است كه از آن چيزي نشنيده باشد. دوستي مي گفت اكنون در زماني هستيم كه خبررساني بر ضدّ خودش عمل مي كند. چرا؟!

آن زمان كه فيس بوكي نبود و وبلاگ و انواع شبكه هاي ماهواره اي و اينترنتي، چون همه در انتظار خبر بودند اگر شب نامه اي به دستشان مي رسيد با ولع از اول تا آخرش را مي خواندند و اگر مي توانستند به ديگري هم مي دادند. اما حالا از بس كه حجم اخبار بالاست آن دقت و حرص وجود ندارد و هر يك از ما از كنار خبر و اتفاقي به سادگي مي گذريم. اين است كه حالا شده ضد خود.

وي اضافه مي كند؛ دنياي مجازي آفتي ديگر هم دارد؛ دورويي. من پشت كامپيوتر مي نشينم. هرچه مي خواهم مي گويم و مي نويسم با نامي غيرواقعي. ترس ردگيري و شناسايي ندارم. پس هر چه از ذهنم مي گذرد بر زبان مي آورم بدون آنكه نگران تبعاتش باشم. تندترين موضع ها را نسبت به مسائل مختلف مي گيرم و راديكال ترين اقدامات را پيشنهاد مي كنم. در صورتي كه هيچ كدام از اين اقدامات پيشنهاديم را انجام ندهم، كسي مورد بازخواستم قرار نمي دهد كه چرا خود گفتي و نكردي، نايستادي، در رفتي!؟ و مي توانم فردا طلبكارانه بيايم و بقيه را به باد انتقاد بگيرم كه شما ترسوييد، شما خائنيد و هزار و يك انگ و توهين بار ديگران كنم. مرا كه كسي نمي شناسد، پس بر من واقعي ام هيچ خدشه اي وارد نمي شود و من مجازي ام هر روز بزرگ تر و بزرگ تر مي شود مثل حباب.

ناپلئون مي گويد- نقل به مضمون- چيزي را بگو كه بتواني بنويسي، چيزي را بنويس كه بتواني امضاء كني، و چيزي را امضا كن كه بتواني عمل كني. دقيقا عكس دنياي مجازي. مي گويي و مي نويسي بدون اينكه امضاء و يا عمل كني. فاجعه از اينجا آغاز مي شود و با حرف ها و موضع گيري هايم شرايط را راديكال مي كنم و بسته، و كساني كه در ميدان هستند را به مخمصه مي اندازم و مورد هجمه و بالطبع ضرب امنيتي اطلاعاتي قرار مي دهم و بخشي از نيرو به دست من به هدر مي رود.

وي تصريح كرد: در اين دنياي مجازي نيروهاي نفوذي زيادند و به نقل از فرمانده جنگ سايبري بيش از هفت هزار نفر نيرو در فضاي مجازي فعالند. ما خودمان را با من مجازي سرگرم كرده ايم يا سرگرممان كرده اند.

اين انفجار اتمي مجاز و آن نمودار كامپيوتري وحشت انگيز!

دولت آمريكا آخرين آزمايش هسته اي خود را با قيد «محدود» بودن آن توجيه كرد.وزارت انرژي آمريكا اخيراً اذعان كرد آزمايش اتمي محدودي را در پايگاهي زيرزميني در صحراي نوادا به منظور گردآوري داده هاي علمي انجام داده است. اين وزارت در توجيه آزمايش اتمي ادعا كرد؛ انفجار مذكور اطلاعات مهمي درباره ايمني و كارآمدي سلاح هاي هسته اي به دست مي دهد.

وزارت انرژي آمريكا همچنين ادعا كرده كه اين آزمايش ساب كريتيكال بود كه در آن انفجار هسته اي رخ نمي دهد و به همين دليل ناقض پيمان منع جامع آزمايش هاي هسته اي نيست.

به گزارش خبرگزاري فرانسه اين بيست وهفتمين آزمايش هسته اي «ساب كريتيكال» آمريكا بوده است. آخرين آزمايش ها از اين نوع در فوريه سال 2011 انجام شده بود.ايالات متحده سال 1992آزمايش هاي هسته اي زيرزميني خود را متوقف كرد. تا آن هنگام بنا بر آمار سازمان ملل، ايالات متحده 1032 آزمايش زيرزميني هسته اي انجام داد.

كازومي ماتسوئي، شهردار هيروشيما، در واكنش به آزمايش اتمي آمريكا گفته است: من در شگفتم كه چرا رئيس جمهور اوباما كه گفته به دنبال جهان بدون سلاح هسته اي است، چنين آزمايشي انجام داده است.هيروتامي يامادا، دبيركل 81 ساله شوراي بازماندگان بمب اتمي ناكازاكي نيز گفت: باعث نااميدي است كه ايالات متحده نمي تواند درك كند كه بازماندگان بمب اتمي چه احساسي دارند، به رغم اعتراض هاي متعدد ما.

توجيهات بي پايه آمريكا براي استمرار آزمايش هاي اتمي و مجاز وانمود كردن آن در حالي است كه 10 روز پيش خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس با انتشار نموداري كه مدعي بود از سوي يك مقام ناشناس يك كشور ناشناس در اختيارش قرار گرفته است ادعا كرد: ايران با شبيه سازي كامپيوتري انفجار يك بمب اتمي در تلاش است تا بمب اتمي توليد كند كه قدرت تخريبش سه برابر بمب اتمي است كه در جريان جنگ جهاني دوم شهر هيروشيماي ژاپن را نابود كرد.

البته همان زمان روزنامه گاردين ادعاي اين خبرگزاري را پوچ و بي اساس خواند و نوشت: اين نمودار كه بسيار ابتدايي تر از نمودار ارائه شده از سوي بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم اسرائيل در مجمع عمومي سازمان ملل متحد درباره فعاليت هاي هسته اي ايران است، داراي نوشته هاي فارسي و انگليسي هم است.

از سوي ديگر چه دليل منطقي وجود دارد كه ايراني ها اسناد محرمانه خودشان را به زبان انگليسي طبقه بندي كنند.

اما نكته مهم تر، اشاره به اين واقعيت است كه آمريكايي ها از يك سو آزمايشات واقعي اتمي در صحراي نوادا را امري عادي و مجاز وانمود مي كنند اما در مقابل با جعل يك نمودار كامپيوتري و انتساب آن به ايران، اين ادعا را پيش مي كشند كه ايران «قصد دارد» نحوه يك آزمايش اتمي را «شبيه سازي كامپيوتري كند» و «قدرت تخريب اين بمب كامپيوتري [!] سه برابر قدرت تخريب بمب اتمي است كه در هيروشيما منفجر شد»!!به عبارت ديگر در همين جنجال كامپيوتري نيز براي ارعاب مخاطبان، استناد به قدرت ويرانگر بمبي مي شود كه خود آمريكايي ها در هيروشيما و ناكازاكي ژاپن منفجر كرده و چند صد هزار نفر را در چند ثانيه جزغاله كرده اند. وقاحت پررويي بيشتر از اين؟!

مشاور كروبي: خاتمي از همه بدلي تر است

مشاور متواري كروبي اعلام كرد اصلاح طلبان دچار توهم شديد و كودكانه شده اندمجتبي واحدي مواضع حزب مشاركت را توهم دردساز توصيف كرده و نوشت: گويا ميزان سنجش اصلاح طلبي در اختيار يك حزب است و همين حزب حق دارد يك روز احتمال شركت گروهي از اصلاح طلبان سابق در انتخابات آتي را ناشي از تلاش حاكميت براي انحراف در جبهه اصلاحات و سازماندهي گروههاي «بدلي» بداند و روز ديگر در برابر شركت مخفيانه و عهدشكنانه پدر معنوي همان حزب در انتخابات مجلس سكوت نمايد.

ده ماه پيش و عليرغم اجماع افتخارآميز اصلاح طلبان بر عدم مشاركت در انتخابات، سيدمحمد خاتمي رأي باطله خود را به صندوقي در يك روستاي دورافتاده در دماوند انداخت در حالي كه نزديك ترين ياران خاتمي- از جمله شيخ عبداله نوري- مدعي بودند موضع او حتي در آخرين روزهاي قبل از نمايش انتخاباتي حكومت، عدم شركت در انتخابات بوده است. در آن روزها، حس آزاديخواهي و احترام به اختلاف ديدگاهها در ميان گروهي از حاميان خاتمي فوران كرد.
آنها معترضان به شركت خاتمي در انتخابات را متهم مي كردند كه حقوق شخصي او را نقض كرده اند. جبهه مشاركت و اكثريت اعضاي سرشناس آن حاضر نشدند تك روي خاتمي كه موجب اختلاف افكني در ميان اصلاح طلبان شد را محكوم نمايند. اما امروز همان حزب و برخي اعضاي سرشناس آن، با ابتلا به بليه «خودمحوربيني»، تيغ نظارت استصوابي در دست گرفته اند و هر كه را كه بدون هماهنگي با گروهي خاص از اصلاح طلبان به فكر شركت در انتخابات باشد، «بدلي» مي نامند و از جبهه اصلاحات اخراج مي نمايند.

وي ادامه مي دهد: خود محوربيني، تنها اشكالي نيست كه در بيانيه جديد جبهه مشاركت به چشم مي خورد. در اين بيانيه يك «توهم دردسرساز» نيز وجود دارد. جان مايه اين بيانيه اظهار نگراني از ظهور گروهي فريب كار در فضاي سياسي ايران است.

ظاهرا اين گروه خطرناك از طرف حاكميت مأموريت دارند با جعل عنوان اصلاح طلبي، مردم را بفريبند و نهايتا اقشار فريب خورده را به انجام همان كاري در خرداد 92 تشويق كنند كه در اسفند 90 در دماوند انجام شد. در واقع صادركنندگان بيانيه و هم فكران ايشان دچار اين توهم شده اند كه اكثر ايرانيان به «واژه اصلاح طلبي» ارادتي پايان ناپذير دارند و اگر گروهي موفق شود خود را با اين عنوان در جامعه معرفي كند مردم شيدا و عاشق، به دنبال آن گروه خواهند رفت.

لابد حاكميت هم كه به اين «شيدايي ابدي» پي برده، تصميم گرفته عده اي را به عنوان اصلاح طلب معرفي كند تا مردم به عشق آنها به صندوق هاي رأي هجوم بياورند. واحدي خاطر نشان كرد: همين توهم در انتخابات دوره دوم شوراهاي شهر و روستا كه در زمستان 1381 برگزار شد گرفتاري هاي فراواني براي اصلاح طلبان به وجود آورد و راه بازگشت اقتدارگرايان به مناصب انتخابي را هموار نمود. انتخابات دور دوم شوراهاي شهر و روستا توسط وزارت كشور دولت خاتمي برگزار و ناظر آن انتخابات هم نمايندگان اصلاح طلب مجلس ششم بودند.

احزاب حاكم جبهه اصلاحات در آن روز دچار همين توهم بودند آنان تصور مي كردند هر كس با تابلوي اصلاح طلبي وارد عرصه انتخابات شود مردم براي نوشتن نام او بر روي برگه رأي، سر از پا نخواهند شناخت و ناكارآمدي ها و بي مسئوليت هاي دوره حاكميت ايشان را ناديده مي گيرند. همين توهم كودكانه، موجب بي توجهي به خواسته هاي عادي و توقعات اوليه مردم تهران از شهرداري و شوراي شهر شد. درگيري هاي رنج آور و فرصت سوز اعضاي اصلاح طلب شوراي شهر تهران و تصميم نابخردانه وزارت كشور دولت خاتمي در انحلال اولين شوراي شهر تهران، موجب سرخوردگي همان مردمي شد كه از دوم خرداد 76 تا هجدهم خرداد 80 در چهار انتخابات متوالي، اكثريت كرسي هاي مناصب انتخابي را به اصلاح طلبان سپرده بودند.

مشاور كروبي مي افزايد: لذا گروهي از آنها در شوراي شهر تهران بدون توجه به مصالح و نيازهاي مردم هر روز بيش از گذشته، درگيري هاي دروني را علني ساختند و گروهي ديگر به حمايت از شهردار بي كفايت تهران پرداختند كه تنها مزيت او، شراكت تجاري با برادر يكي از اصلاح طلبان عاليرتبه بود و البته با تعدادي از اصلاح طلبان با نفوذ هم روابط محكم و ناگسستني داشت.

حمايت دولتي از شهردار تهران تا جايي پيش رفت كه وزارت كشور دولت خاتمي، دستور انحلال شوراي شهر را صادر نمود تا نخستين تجربه شوراي شهر در تهران به شكست بينجامد. دولت خاتمي در حالي به حمايت از شهردار تهران، شوراي شهر را منحل كرد كه مجلس اصلاحات گزارش مفصلي از تخلفات و بي كفايتي هاي شهردار تهيه و براي رسيدگي به قوه قضائيه فرستاده بود.

واحدي شكست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هفتم را نشانه سقوط اجتماعي اصلاح طلبان دانسته و نوشت: وزارت كشور خاتمي در آن انتخابات آراي تاج زاده را 66196 رأي (كمتر از يك و نيم درصد واجدان شرايط رأي) اعلام كرد تا مشخص شود احساس دلبستگي نامحدود مردم به «عنوان اصلاح طلبي» توهمي بيش نيست. اكنون با گذشت يك دهه، ظاهرا همان توهم بار ديگر سراغ گروهي از اصلاح طلبان آمده كه پر سروصداترين بخش اصلاح طلبان هم هستند.

وي در پايان خاطر نشان كرد: نگارنده پيشاپيش خود را براي دريافت پيام هاي كنايه آميز و حتي تخريب هايي كه متخصصان جنگ رواني در جبهه اصلاحات براي همه منتقدان تدارك مي بينند آماده كرده است.

*آرمان:

دعایی: خاتمی عاقل است، نامزد نمی‌شود

شنیده شد که نماینده سابق مجلس گفت: سيدمحمد خاتمی شخص عاقلی است. محمود دعایی در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله انواری که در مسجد نور برگزار شد، در گفت‌وگو با «خبرگزاری دانشجو» اظهار کرد: خاتمی شخص عاقلی است و در عرصه انتخابات حضور پیدا نخواهد کرد. مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در خصوص دیدارهای اصلاح‌طلبان با چهره‌های مختلف تصریح کرد: بنده هیچ ارتباطی و اطلاعی در خصوص این دیدارها ندارم.

آزادی يکي از ايرانيان ربوده‌شده در سوريه

شنیده شد که يکي از ربوده‌شدگان ايراني در سوريه آزاد شد. آريا به نقل از العالم نوشت؛ فرد آزادشده يکي از 48 نفري است که در نيمه مردادماه گذشته در سفر زيارتي شخصي به سوريه، هنگام بازگشت به فرودگاه دمشق توسط گروه‌هاي مسلح مخالف نظام سوريه ربوده و به مکان نامعلومي منتقل شده بودند. فرد آزادشده، مجيد عادلي نام دارد و کارمند رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در دمشق بوده که چندي پيش در «حي المشتل» در منطقه سيده زينب(ع) ربوده شده بود و طي عمليات اخير ارتش سوريه در منطقه ريف دمشق از اسارت تروريست‌هاي مسلح آزاد شد.

امام جماعت نهاد ریاست‌جمهوری روحانی کاروان آشپزخانه حج

شنیده شد که حجت‌الاسلام دکتر رسول جعفریان در سفرنامه حج خود که بخش‌هایی از آن تاکنون در خبرآنلاین منتشر شده است، به بیان خاطرات و نکات مختلفی از آنچه در این سفر معنوی گذشته، پرداخته است. خبرآنلاین نوشت جعفریان در قسمتی از سفرنامه‌اش به حضور حجت‌الاسلام عباس امیری‌فر، از روحانیون نزدیک به رحیم مشایی در کاروان حج امسال اشاره کرده و می‌نویسد: شنیدم که آقای عباس امیری‌فر از طرف سازمان حج و نه بعثه رهبری، به‌عنوان روحانی کاروان آشپزخانه فرستاده شده است. ارسال روحانی طبق قاعده و قانون مربوط به امور روحانیون بعثه است اما این بار سازمان حج، اقدام به این کار کرده است.
هزینه هنگفت تعطیلات دو نفره در ماه

شنیده شد که گروهی از مدیران سابق ناسا با تأسیس یک شرکت خصوصی قصد دارند برنامه سفر به ماه را با هزینه سرسام‌آور 5/1 میلیارد دلار تا یک دهه آینده راه‌اندازی کنند. مشرق نوشت با خارج شدن برنامه سفر مجدد به ماه از دستور کار ناسا و پس از موفقیت شرکت خصوصی اسپیس X در پرتاب نخستین کپسول باری به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)، شرکت‌های خصوصی مختلفی برای حضور در این حوزه و اعزام مسافر و گردشگر به ماه اعلام آمادگی کرده‌اند. «آلن استرن» از مدیران سابق ناسا و مدیر شرکت تازه تأسیس Golden Spike هدف از این طرح را کمک به کشورهای علاقه‌مند سفر به ماه از جمله کره جنوبی، ژاپن و آفریقای جنوبی عنوان می‌کند.

تعیین تکلیف پرونده مشایی تا پایان سال

شنیده شد که نماینده اردبیل در مجلس، با اشاره به بررسی پرونده اختلال در بازار ارز و سکه در کمیسیون اصل 90 گفت: درطول 2 ماه، کارشناسان حوزه‌های بانکی، اقتصادی و حقوقی گزارش جامعی را با استفاده از نظر همه کارشناسان و گزارش نهادهای امنیتی و نظارتی،‌ تهیه کرده که امیدواریم در به نتیجه رساندن این پرونده راهگشا باشد. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ مصطفی افضلی‌فرد درخصوص پرونده مشایی، خاطرنشان کرد: پرونده رحیم‌مشایی در مجلس هشتم به کمیسیون اصل 90 ارائه شده که در مجلس نهم به آن رسیدگی خواهد شد و تا پایان امسال بررسی و تعیین تکلیف می‌شود.

کارتر حملات‌ پهپادهای ‌آمریکا را محکوم‌ کرد

شنیده شد که کارتر در مصاحبه با شبکه خبری «راشا تودی» روسیه گفت: «من شخصا فکر می‌کنم با حمله هواپیماهای بدون سرنشین به تروریست‌های بالقوه‌ای که گناهکار بودن آنها اثبات نشده یا حتی برای اثبات آن تلاش نشده است، بیشتر به ضرر خود عمل می‌کنیم تا به سود خود.» صراط نوشت؛ وی افزود: «اما در این میان، حملات هواپیماهای بدون سرنشین همچنین موجب کشتن زنان و کودکان و حتی برخی هنگام در جشن‌های عروسی می‌شود... از این‌رو، باید در صدد اصلاح این موضوع باشیم.»

تندر 90 تهدید به توقف شد

شنیده شد که به‌زودی و با توجه به نبود ایربگ باید منتظر توقف خط تولید خودرو تندر90 در دو شرکت ایران خودرو و پارس‌خودرو بود. صراط نوشت؛ این‌طور که از شواهد پیداست و با توجه به اطلاعاتی که از خطوط تولید خودروسازان به گوش می‌رسد خط تولید محصول تندر90 در هر دو شرکت خودروسازی با مشکل تامین ایربگ مواجه شده است.
براساس این گزارش، درحال حاضر تولیدکنندگان داخلی کیسه هوای خودرو پاسخ گوی نیاز خودروسازان نیستند و خودروساز نیز برای واردات این محصول نیازمند تخصیص ارز مبادله‌ای است که به آن تعلق نمی‌گیرد! از طرف دیگر با توجه به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده است که خودروساز حق ندارد خودرو بدون ایربگ تولید و عرضه کند باید به‌زودی شاهد توقف تولید محصول تندر90 به دلیل نبود ایربگ باشیم.

سعیدی‌کیا کاندیدای جدید ریاست‌جمهوری
شنیده شد که محمد سعیدی‌کیا که خود را برای رقابت‌های انتخاباتی آماده می‌کند در هفته گذشته سفری انتخاباتی به استان‌های قزوین و زنجان داشته و با شخصیت‌های مذهبی، سیاسی و نخبگان این استان‌ها دیدارهایی را انجام داده است. صراط نوشت؛ وی پیش از این به استان‌های قم، گیلان، مازندران و گلستان سفر کرده بود.

*تهران امروز:

اقدامات فرهنگي دولت نسبتي با باورهاي مذهبي و ملي ما ندارد

مرتضي طلايي، رئيس كميسيون فرهنگ اجتماعي شوراي شهر تهران در نشست «جنبش دانشجویی و روز دانشجو» كه به همت جامعه اسلامي‌دانشجویان گیلان برگزار شد، با انتقاد از نصب برچسب فرهنگی بر بسیاری اقدامات در کشور، گفت: چرا با وجود این همه رویداد به اصطلاح فرهنگی باید وضع ما چنین باشد ؟ به اعتقاد من کارهای فرهنگی در کشور ما رنگ و بوی باورهای مذهبی، ملی و انقلابی ما را به صورت همزمان ندارد.

وی تصریح کرد: با وجود ده‌ها دستگاه فرهنگی، هنوز به یک تعریف مفهومی با رویکرد شناخت از اقدامات در حوزه فرهنگی نرسیده‌ایم.

رئيس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامي‌شهر تهران، یکی از موضوعاتی را که مي‌تواند مورد بحث دانشجویان و دانشگاهیان در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی مد نظر مقام معظم رهبری قرار گیرد را بحث تعریف رویکرد مفهومی از دورنمای اقدامات فرهنگی در کشور دانست.

این فرمانده دوران دفاع‌مقدس عدم شناخت دقیق از کلیدواژ‌ه‌هایی نظیر نقش، موانع فرهنگی، شکوفایی فرهنگی، توسعه و آسیب‌های رشد فرهنگی و... را از دلایل بروز نقایص فرهنگی دانست و افزود: بر این باوریم که کار در این حوزه با تصدی‌گری دولتی انجام نمي‌شود البته مي‌توان دولت را در این کار عضویت داد اما تصدی دولت در این حوزه آسیب زاست.
وی تاکید کرد: خاستگاه اصلی تولد و پرورش این موضوعات محافل علمی و آکادمیک است و اگر به‌دنبال خدمت به نظام و آیندگان باشیم با هر ایده ای که نگاه کنیم این موضوعات جای کار دارد.

طلایی در ادامه منظور از فرهنگ سیاسی را در یک عبارت ساده «تحمل» دانست و خاطرنشان کرد: وقتی نگاه ما به موضوعات شخصی است تحمل همدیگر را از دست مي‌دهیم و فرهنگ سیاسی یعنی آستانه تحمل را بالا ببریم و با گذشت و حسن ظن، احترام و برخورد عقلایی با سلایق گوناگون و... برخورد کنیم.

*ابتکار:

شگرد جديد کانديداي انتخابات
- مشرق نوشت: يکي از کانديداهاي رياست جمهوري با تحليل اينکه در دوره آينده کانديداي آذري زبان نداريم سفرهاي متعددي را به مناطق آذري نشين کليد زده است. وي در آذربايجان غربي با خانواده چند تن از سرداران شهيد ديدار داشته است.

کنايه‌هاي تلويزيون به انتصابات اخير

- برنامه صبحگاهي شبکه 3 سيما که از هفته پيش با اجراي علي ضياء روي آنتن رفته است ديروز به بهانه‌هاي مختلفي به علي نيکزاد، وزير راه و شهرسازي طعنه زد.به گزارش خبرآنلاين،در اين برنامه که به تصدي سمت جديد وزارت ارتباطات توسط نيکزاد انتقاد مي‌شد، مجري برنامه به احتمال قريب الوقوع بودن استعفاي کفاشيان از رياست فدراسيون فوتبال اشاره کرد و با لحني طنزآلود گفت: جاي نگراني نيست چون آقاي نيکزاد به اين سمت منصوب مي‌شود!علي ضياء همچنين به درخواست کناره گيري نمايندگان و رسانه از وزير آموزش و پرورش پرداخت و افزود: در صورت استعغاي حاجي بابايي، نيکزاد وزير آموزش وپرورش هم خواهد شد.

اين مجري تلويزيون در بخش ديگري از سخنان خود گفت حتي مي‌توان همه دولت را منحل کرد و کارها را به نيکزاد سپرد! علي ضياء در پايان برنامه با اشاره به سخنان وي عليه نيکزاد گفت: اگر ديديد فردا من مجري اين برنامه نيستم تعجب نکنيد چون آقاي نيکزاد هست و مي‌تواند برنامه را اجرا کند.


خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند