۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹

اولین کارت زرد مجلس به حاجی‌بابایی

سه نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سوالی از وزیر آموزش و پرورش خواستار پاسخگویی وی درباره علت عدم جذب معلولان در آزمون استخدامی سال 1389 این وزارتخانه شدند که پس از توضیحات وزیر آموزش و پرورش، مجلس از پاسخ‌های حاجی‌بابایی قانع نشد.
کد خبر : ۸۹۲۰۰

به گزارش صراط ، فاطمه آلیا، حسن کامران و زهره طبیب‌زاده سوال‌کنندگان از وزیر آموزش وپرورش بودند که فاطمه آلیا به نمایندگی از نمایندگان سوال‌کننده گفت: وزیر آموزش و پرورش موظف به استخدام معلولان است و هیچ تضمینی مبنی بر صدور مجوز استخدام توسط معاونت نیروی انسانی رییس‌جمهور برای استخدام معلولان وجود ندارد.

وی افزود: استنکاف از حکم قضایی با توجه به حکم دیوان عدالت اداری شامل عزل از خدمت و حتی شلاق نیز می‌شود که امیدوارم شامل حال وزیر جمهوری اسلامی نشود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی نیز در سخنانی گفت: مجوز استخدام، پول و ردیف را باید از دولت بگیریم و گفتن این سخن به معنی انداختن توپ مسئولیت‌ها در زمین معاون نیروی انسانی نیست. بنده طبق قانون و مجوز استخدام هیات وزیران، چهل هزار نفر را برای پست معلمی استخدام کرده‌ام که از این تعداد 85 نفر معلول هستند.

پس از پاسخ‌های وزیر، از 227 نماینده حاضر در جلسه، 98 نفر رای مثبت، 87 نفر رای منفی و 21 نفر رای ممتنع دادند و به این ترتیب اولین کارت زرد مجلس به وزیر آموزش و پرورش داده شد.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۳ - ۱۹ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
کارت زرد دیگه چیه ؟ جون طفلان معصوم دانش آموزان گرفته شده بخاطر سهل انگاری مسئولان. حداقل استعفا یا استیضاح باید بشه