۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۴

نماینده ای که به همه اتهام می زند!

در چند روز اخير وي دوبار رئيس جلسه مجلس شوراي اسلامي را متهم به عملکرد مستبدانه کرد. کوچک زاده در همين راستا ديروز با علي لاريجاني درگيري لفظي پيدا کرد و خطاب به رئيس مجلس گفت: «روش شما استبداد است.»
کد خبر : ۸۹۲۸۹
به گزارش صراط  پيداکردن عکسي از کوچک زاده درحالي که انگشتش به حالت تهديد بالا رفته باشد يا دهانش به خشم گشوده باشد و با نگاهش با عصبانيت به کسي دوخته باشد، کار چندان دشواري نيست. اين نماينده جنجالي مجلس گاه در صحن علني و گاه در بيرون از مجلس و حتي تجمعاتي که عليه خانه ملت ساماندهي مي‌شود، يکي از مخالفان تصميمات و هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي است.کوچک زاده اين روزها اتهاماتي را متوجه برخي از اعضاي هيات رئيسه کرده است.
 
در چند روز اخير وي دوبار رئيسه جلسه مجلس شوراي اسلامي را متهم به عملکرد مستبدانه کرد. کوچک زاده در همين راستا ديروز با علي لاريجاني درگيري لفظي پيدا کرد و خطاب به رئيس مجلس گفت: «روش شما استبداد است.»
 
در جلسه علني ديروز مجلس درگيري لفظي بين کوچک‌زاده و لاريجاني درباره «اخطار قانون اساسي» شکل گرفت. بنا به نوشته خبرگزاري‌ها اين درگيري در آغاز جلسه به وجود آمد و واکنش برخي نمايندگان را در پي داشت.  
 
 اين درگيري بر سر تذکر کوچک زاده ايجاد شد. کوچک زاده ده‌ها بار با صداي بلند خطاب به رئيس مجلس گفت: «درباره دستور جلسه اخطار قانون اساسي دارد و اولويت دارد درباره اخطارش نطق کند.» وي به لاريجاني گفت: «اين روش شما استبداد است.»
علي لاريجاني با عباراتي چون «من به شما عرض مي‌کنم که سر جايتان بنشيند»، «با مجلس اين طور صحبت نکنيد» از کوچک زاده خواست به فريادهاي خود عليه هيات رئيسه ادامه ندهد؛ کوچک زاده نيز خطاب به نمايندگان مجلس گفت اخطار من درباره دستور جلسه است و آقاي لاريجاني بايد اجازه بدهد تا نطق کنم. اما چند نفر از نماينده‌هاي حامي لاريجاني با صداي بلند بر سر کوچک زاده فرياد زدند و عبارت «بنشين» را تکرار کردند.اين چندمين بار است که صحن علني مجلس شاهد اعتراض‌هاي مهدي کوچک زاده نماينده تهران به نحوه اداره مجلس است. چند روز پيش نيز کوچک زاده با محمد رضا باهنر نايب رئيس مجلس در اين موضع دچار درگيري لفظي شد.  
در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته اين نماينده تهران در در تذکري خطاب به هيات رئيسه مجلس و محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس که رياست جلسه را بعد از لاريجاني برعهده داشت، گفت: «تحمل بيان تذکر را داشته باشيد تا متهم به رفتار قجري با مجلس نشويد.»
 
باهنر به دنبال اين صحبت کوچک زاده خطاب به وي گفت: «مقصود شما که توهين نيست؟ و کوچک زاده جواب داد: خداي نکرده چنين نيست.» کوچک زاده در ادامه عنوان کرد: «ويژگي پادشاهان قاجار اين بود که در دهان مجلس را ببندند. اگر کسي سعي کند در مجلس در دهان نمايندگان را ببندد، خداي نکرده با پادشاهان قاجار قياس مي‌شود.»وي خطاب به باهنر گفت: «شما و هر کس ديگري که بر آن صندلي مي‌نشيند طبق ماده 18 آئين نامه قسم خورده است که اين آئين نامه را با رعايت بي طرف کامل اجرا کند، نکته دوم اين است که يکي از مواد آئين نامه اين است که قطع کلام ناطق خلاف است و شما مسئول جلوگيري آن هستيد پناه بر خدا اگر خود شما چنين کنيد.»
 
اعتراض‌هاي کوچک زاده به همين جا ختم نشد و وي باهنر را متهم به”سوگند شکني" کرد و افزود: «آقاي باهنر اگر اولين اسم در ستون اخطارهاي قانون اساسي روشن شد، بلافاصله شما بايد طبق سوگندي که خورده ايد بايد مذاکرات را متوقف و به اخطار گوش کنيد نمي‌توانيد بگوييد به من ثابت شده است که بي خود دکمه زده شده است، چون هيچ نماينده اي بي خود دکمه نمي‌زند.»
 
باهنر در واکنش به اين سخنان کوچک زاده گفت فرمودند که قصد توهين نداشتند انشاءالله ما هم اصل را بر همين مي‌گذاريم. برخي‌ها مي‌خواهند جاي موافق و مخالف را به بهانه اخطار قانون اساسي بگيرند ما هم بالاخره مختصري عقل داريم نگاه مي‌کنيم به فضاي کلي مجلس.
 
کوچک زاده سابقه اعتراض به ابوترابي فرد نايب رئيس دوم مجلس را هم دارد. وي چندي پيش در جلسه اي که ابوترابي فرد رياست آن را بر عهده داشت و احمد توکلي نسبت به چگونگي”مرگ ستار بهشتي" وبلاگ نويس و فعال کارگري اعتراض کرد، باز هم به نحوه اداره مجلس انتقاد داشت.
 
کوچک زاده در آن جلسه درباره سخنان توکلي تذکر داد. وي با بيان اينکه”دلم براي مظلوميت نظام مي‌سوزد"، مطالبي را مي‌خواست در خصوص نطق احمد توکلي درباره کشته شدن وبلاگ نويس و همچنين پيگيري کميسيون امنيت ملي در اين خصوص مطرح کند که ابوترابي فرد گفت: «اين بخش تذکر شما مربوط به ماده(77) نمي‌شود.»
 
کوچک زاده با اين سخن ابوترابي فرد خطاب به وي عنوان کرد: «اگر شما مايل نيستيد حرف بزنم، بگوييد حرف زده نشود؛ چرا که من بيشتر از اينکه آبروي خودم مهم باشد، آبروي نظام مهم است.»  
 
در ادامه تذکر کوچک زاده ابوترابي فرد با عنوان رئيس جلسه اظهار کرد: «اگر شما تذکر خارج از دستور بدهيد بايد به ديگران هم در اين خصوص وقت داده شود.» نماينده مردم تهران با وجود تذکرات و ممانعت ابوترابي فرد و همچنين قطع ميکروفنش همچنان به اعتراضات خود ادامه داد.
 
به اين ترتيب مهدي کوچک زاده نماينده تهران در مجلس نهم به يکي از جنجالي ترين و پر سر و صدا ترين نمايندگان تبديل شده است، که اعتراضات و سخنانش به شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار مي‌گيرد. او يکي از منتقدان اصلي هيات رئيسه مجلس و نحوه اداره پارلمان است. و در تمام انتقاداتش هئيت رئيسه مجلس را متهم به رفتار”مستبدانه" مي‌کند.
منبع: ابتکار
نظرات بینندگان
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۲۰ آذر ۱۳۹۱
۱
۰
بدم میاد!
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۱۸ - ۲۰ آذر ۱۳۹۱
۳۵
۱
ایکاش میگفتید کجای حرفهای کوچک زاده اشکال داشت
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۱
۵۴
۱
حق با کوچک زاده است// وقتی نمی تونی جوابش را منطقی بدی نباید بگی سرجایت بنشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۲۰ آذر ۱۳۹۱
۷
۰
بخاطر اينكارهايش جايزه از دولت ميگيرد براي اقدام قبلي اش سفر خارجي رفت.
آذرخش
|
Canada
|
۱۵:۴۱ - ۲۰ آذر ۱۳۹۱
۱۲
۰
بنظرحقير آقاى كوچك زاده بايد مداوا كنند
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم