۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵

تعین رتبه ایران در فساد اقتصادی،سیاسی

بختیاری وزیر دادگستری درحاشیه همایش روز جهانی مبارزه با فساد در جمع خبرنگاران گفت: به نظر من اعلام رتبه ایران در جایگاه ۱۲۲ در دنیا توسط کنوانسیون مبارزه با فساد اقدامی سیاسی است
کد خبر : ۸۹۳۴۷

به گزارش صراط ، بختیاری وزیر دادگستری درجمع خبرنگاران گفت: رتبه ما در مبارزه با فساد اقتصادی هم اکنون ۱۲۲ است که به نظر من اعلام رتبه ایران در جایگاه ۱۲۲ در دنیا توسط کنوانسیون مبارزه با فساد اقدامی سیاسی است مانند‌‌ همان موضوعی که در رابطه با حقوق بشر اعلام می‌کنند در این رابطه نیز با نگاه سیاسی رفتار کردند.

وی گفت: ما در کنوانسیون، موضوع استرداد اموال خارج شده توسط مفسدان اقتصادی را از کشورهای مفسد پیگیری کردیم تا دولت‌هایی که منابع اقتصادی به آن کشور‌ها رفته‌اند موظف باشند اموال را برگردانند و البته باید بگویم که پیگیری ما از نتایج حاصله بیشتر بوده است.

وی تاکید کرد: ما عضو کنوانسیون هستیم و اکنون ۱۶۴ کشور عضو این کنوانسیون هستند و باید تاکید کنم که ما در پیگیری مربوط به بازگرداندن اموال پیشرفت خوبی داشتیم اما در نتیجه همچنان جایگاه خوبی نداریم و با ما برخورد سیاسی می‌شود.

بختیاری در ارتباط با بحث کالاهایی که با نرخ ارز مرجع وارد کشور می‌شوند و با نرخ ارز آزاد فروخته می‌شوند گفت: تمامی افراد و کسانی که دست به چنین اقدامی می‌زنند شناسایی شده‌اند و تصمیماتی در این رابطه گرفته شده است.

وی افزود: این افراد با ارز مرجع کالا وارد می‌کنند و با نرخ ارز آزاد آن را در بازار می‌فروشند که ما به زودی سراغ متخلفین خواهیم رفت.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۱
۵
۰
همه چي ارومه .تقصير استكبار جهاني و غرب است .كه فساد اداري داريم
آزاد اندیش
|
Germany
|
۱۴:۵۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۱
۳
۱۴
وای بر اقتصاد ایران
به یاد دوران اصلاحات