۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵

حق ماموریت میلیاردی وزرا

حسن کامران گفت: اکنون فقط هزینه و حق ماموریت وزرا و مقامات هم تراز آنها در کشور بیش از سه میلیارد تومان است
کد خبر : ۸۹۳۵۰
به گزارش صراط حسن کامران نماینده مجلس در گفتگوی با برنامه پایش در مورد طرح کاهش حق ماموریت های خارجی گفت: وقتی دندان آدم شیرین می شود به این لایحه ها و طرح ها رای نمی دهد. در جدولی که مربوط به هزینه سفر رئیس جمهور و معاون اول، وزرا و مسئولان دو قوه دیگر، در گذشته هزینه بر اساس دلار محاسبه می شد که اکنون مبنای هزینه به صورت یورو پرداخت می شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این مقامات به برکت خوش شهدا و خلق الله علاوه بر اینکه هزینه هتل و خورد و خوراکشان از بیت المال است، هزینه های بسیار زیادی به عنوان حق ماموریت دریافت می کنند. طبق حسابی که من انجام داده ام فقط وزرا و مقامات هم تراز آنها سالانه بیش از سه میلیارد تومان حق ماموریت دریافت می کنند.

وی گفت: در بررسی طرح کاهش حق ماموریت ها که فوریت آن تصویب نشد خیلی ها گفتند که دور از شأن مجلس است که این طرح بررسی شود، اسلام در خطر است و وهن مجلس است. وهن مجلس این است که مسئولان مرفه زندگی کنند، مسئولان اشرافی زندگی کنند که اکنون در کشور ما مسئولان مرفه اند و از درد اطلاعی ندارند.

وی در مورد بی فایده بودن این سفرها برای کشور گفت: اینها چند روز سفر می روند و می گردند ولی معلوم نیست خروجی این سفرها چیست. بسیاری از سفرهایی که این افراد می روند تشریفاتی و هیچ فایده ای برای کشور ندارد. در بین مسئولان هم باند بازی و فامیل بازی رایج است و هر روز به سفر می روند. نمی دانم مقامی که به زبان آشنا نیست چرا به کشورهای خارجی سفر می کند. اینها چون پاسپورت سیاسی دارند هنگام ورود به کشور انواع و اقسام اجناس و کالاها را با خود می آورند.

کامران افزود: اکنون در کشور ما سفرهای خارجی به صورت نوبتی انجام می گیرد و در سه قوه هیچ نظارت و حساب و کتابی بر روی این سفرها صورت نمی گیرد.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۱
۲
۰
علی علی علی....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۱
۱
۰
خوب است وزرا پاسخ دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۹ - ۲۱ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
همه را سرکار گذاشتن