۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۴

شکاف میان یهودیان آمریکا و اسراییل

از آنجایی که اسراییل در زمینه‌ی حقوق بشر و دموکراسی قابل دفاع نیست، یهودیان آمریکا اندک اندک و به تدریج از اسراییل روی می‌گردانند.
کد خبر : ۸۹۶۴۹
به گزارش صراط، تحلیلگر روزنامه‌ی یدیعوت آحارونوت شکافی که میان یهودیان آمریکا با اسراییل در حال شکل‌گیری است را بررسی نموده و معتقد است چنین رخدادی عواقب سنگینی برای اسراییل در پی خواهد داشت.

وی معتقد است از آنجایی که اسراییل در زمینه‌ی حقوق بشر و دموکراسی قابل دفاع نیست، یهودیان آمریکا اندک اندک و به تدریج از اسراییل روی می‌گردانند.

 یهودیان جوان در دانشگاه‌های آمریکا با ارزش‌های آزادی و دموکراسی پرورش می‌یابند، و چنین جوانانی نمی‌توانند از کشوری که نیمی از مردم تحت حاکمیتش از حق رای برخوردار نیستند دفاع کنند. عدم پایبندی اسراییل به راه‌حل دو کشور مستقل نیز بر این ناخرسندی یهودیان آمریکا می‌افزاید. 
 
اگر مخالفت و سنگ‌اندازی اسراییل بر سر شکل‌گیری دو کشور مستقل اسراییل و فلسطین همچنان ادامه یابد، سرانجام روزی خواهد رسید که یهودیان اغلب لیبرال‌ مسلک آمریکا حمایت خود را از این کشور دریغ کنند و حمایت از اسراییل دیگر جزیی از دغدغه‌هایشان نباشد.
 
یهودیان آمریکا از روابط اسراییل و واشنگتن بیمناکند و عدم وجود یک جناح چپ یا راست میانه که بتوانند در مقابل راست‌های افراطی در اسراییل عرض اندام کنند، برایشان قابل قبول نیست.
 
احتمال قطع کمک‌های مالی و نظامی آمریکا به اسراییل و عدم استفاده‌ی آمریکا از حق وتوی خود به نفع اسراییل را می‌توان از عواقب عدم حمایت یهودیان آمریکا از اسراییل دانست.
منبع: فرارو