۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶

مناظرات کاندیداها نباید باعث تشویش شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه صدا و سیما نقش بسیار مهمی در نحوه برگزاری مناظرات انتخابات ریاست جمهوری دارد، گفت: باید به این نکته دقت شود که مناظرات، دغدغه مردم را افزایش ندهد و باعث تخریب درجامعه نشود
کد خبر : ۸۹۹۶۱
به گزارش صراط ؛ محمد صالح جوکار در مورد روش صحیح برگزاری مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری برای دولت یازدهم، گفت: صدا و سیما، رسانه ملی است که باید پاسخگوی انتظارات بیش از هفتاد میلیون نفر مخاطب باشد. علاوه بر این در خارج از کشور نیز مخاطب دارد، به همین دلیل باید برنامه‌های انتخاباتی را به گونه‌ای تنظیم کند که بتواند نیازهای همه مردم را پاسخ دهد.

نماینده مردم یزد و صدوق درمجلس شورای اسلامی درادامه افزود: در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یک سری مناظراتی برگزار می‌شود و صدا و سیما در این مورد نقش مهمی را ایفا می‌کند. کاندیداها دراین برنامه‌ها کنار هم می‌نشینند و دیدگاه‌های خود را ارائه می‌دهند ومردم به این دیدگاه‌ها رای می‌دهند، این اقدام بسیارارزشمند است، ولی باید به خوبی مدیریت شود.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس، تصریح کرد: باید به این نکته دقت شود که این مناظرات کاندیداهای ریاست‌جمهوری، دغدغه مردم را افزایش ندهد و باعث تخریب درجامعه نشود. در این مورد مجری این مناظرات نقش بسیار مهمی دارد و باید برای جلوگیری از هر گونه مشکلات برنامه را به خوبی مدیریت کند.

 

 ضرغامی درگفت وگویی درباره اینکه آیا در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شاهد مناظره‌ها خواهیم بود، گفت: نمی‌دانم! در واقع علتی که باعث شد مناظره‌های سال ۸۸ برگزار شود، روحیه خود آقای احمدی‌نژاد بود. بدون تردید چون معمولاً کسی که چهار سال رئیس‌جمهور است علاقه‌مند نیست با افراد دیگری که فعلاً نامزد هستند مناظره و بحث‌های چالشی کند، اما آقای احمدی‌نژاد این روحیه را داشت. آن‌نگاه همچنان هست و آن دید رهبری و آن رویکردی که ایشان دارد برای اینکه فضای آزادی فراهم شود تا همه بتوانند حضور پیدا کنند. وجود دارد
منبع: تابناک