۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۷

انهدام 10 فقره باند قاچاق

معاون فرماندار شهرستان بهار گفت: امسال 10 فقره باند قاچاق در شهرستان بهار منهدم شده است.
کد خبر : ۹۰۲۰۹

به گزارش صراط ؛ علی‌اکبر سلطانی‌راد بعد از ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهار اظهار کرد: تحت حمایت قرار دادن معتادان بعد از ترک قطعی اعتیاد یکی از راه‌های پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه است.

وی اعتیاد را یک بیمارى اجتماعی دانست و افزود: اعتیاد یک بیمارى اجتماعی است که عوارض جسمى و روانى دارد و تا زمانى که بـه علل گرایش بیمار توجه نشود، درمان جسمى و روانى فقط براى مدتى نتیجه‏ بخش خواهد بود و فرد معتاد دوباره گرفتار مواد اعتیادآور می‌‌شود.

معاون فرماندار بهار تصریح کرد: نیروی انتظامی شهرستان با اجرای طرح‌های گوناگون عملکرد قابل قبولی داشته و در 9 ماهه سال جاری 971 کیلوگرم انواع کشفیات داشته است.

وی با بیان اینکه 535 نفر دستگیری و 10 فقره باند قاچاق منهدم شده است، خاطرنشان کرد: در کل کشور 37 درصد معتادین گرایش به مواد صنعتی دارند و از 3 هزار و 500 نفر معتاد شناسایی شده در شهرستان بهار 280 نفر به اعتیاد صنعتی گرایش دارند.

سلطانی‌راد ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه‌‌هاى مختلف مى‌شود.

وی خواستار شناسایی و برخورد قاطع و جدی با توزیع کنندگان مواد مخدر شد و افزود: برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر زمینه کاهش جرم را در جامعه فراهم می‌کند.

منبع: فارس