۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰

افزایش 32 درصدی صادرات غیرنفتی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با تاکید بر رفع موانع در بخش تولید و صادرات و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ، اظهار کرد: شرایط امروز کشور تسهیل در مقابل تحریم را ایجاب می‌کند
کد خبر : ۹۰۲۴۸
به گزارش صراط ؛ منطقه کویر، محسن جلال‌پور در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان، ضمن اشاره به شعار امسال گفت: شعار اصلی و محور اصلی اقتصاد ما به فرموده مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی اصلی‌ترین محورها، اقتصاد مردمی و مردمی کردن اقتصاد است.

نایب رییس اتاق ایران با اشاره به تحریم‌های دشمن علیه ایران طی ماه‌های پایانی سال گذشته و امسال اظهار کرد: این تحریم‌ها که به صورت ناجوانمردانه علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بسته شده حقایق زیادی را برای کشور و مسوولین ما روشن ساخته است.

جلال پور ادامه داد: طی این مدت وابستگی ما به نفت کمتر شده و توانسته‌ایم به اتکای تولیدی که توسط بخش خصوصی و ظرفیت‌های کشور انجام شده موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به حضور پررنگ تر صادرکنندگان و فعالان اقتصادی ایران در بازارهای جهانی از افزایش 32 درصدی صادرات محصولات غیرنفتی طی هشت ماهه ابتدای امسال خبر داد و بیان کرد: شعار اقتصاد مقاومتی یعنی وابسته بودن به تلاش بخش خصوصی و صادرات و تولیدی که در این بخش اتفاق می افتد.

رییس اتاق کرمان تصریح کرد: اگر کشور این مسیر را ادامه دهد، به سمتی می رویم که وابستگی ما به نفت بسیار کاهش خواهد یافت.

نایب رییس اتاق ایران گفت: شرایط کنونی شاید موقعیت خوبی باشد برای صادرکنندگان که آنچه در توان داریم برای شدن آرمانهای نظام به کار گیریم.

وی افزود: از ظرفیتهای عظیمی که در بخشهای مختلف در کشور وجود دارد می توان در زمینه افزایش تولید و اشتغال به کار گرفت.

جلال پور همچنین بیان کرد: تجلیل از صادرکنندگان نمونه از این اصل ناشی می شود که طی سالهای گذشته به خصوص در چند سال اخیر نظام در راستای عدم وابستگی کشور به نفت و افزایش تولید و صادرات گامهای بزرگی برداشته است.

وی افزود: تقدیر از 30 صادرکننده نمونه به معنای تقدیر از همه صادرکنندگانی است که در شرایط سخت تحریم توانسته‌اند بازارگشایی و بیش از هزار و 50 قلم کالا را به 151 کشور دنیا صادر کنند.

نایب رییس اتاق ایران افزود: واحدهای متوسط و کوچک ما نیز امروز نیاز به حمایت و تسهیل دارند.

وی گفت: ما به عنوان بخش خصوصی در همه زمینه ها اعم از تولید، فرآوری و صادرات، باید به این بنگاه‌ها اهمیت ویژه بدهیم.

وی با بیان اینکه از مجموع صادراتی که در دنیا انجام می شود 70 درصد آن از واحدهای متوسط و کوچک بوده، اظهار کرد: شرایط امروز کشور ما تسهیل در مقابل تحریم را ایجاب می‌کند.

رییس انجمن پسته ایران افزود: امروز کشور ما این امکان را دارد که با مدیریتی کارآمد، اقتصاد را در دهه‌های آینده در مسیری قرار دهد که هر نوع تحریم و فشاری که از خارج وارد می شود بر آن بی تاثیر باشد.

جلال پور با اشاره به افزایش آمار صادرات غیرنفتی کشور طی سال جاری گفت: این نشان می دهدکه تحریم‌ها اثر معکوس داشته است
منبع: ایسنا
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم