۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸

بر بام دنیا تنها در نود روز!

از هنگامی که رؤیای دسترسی بشر به آسمان، همواره هدفی طلایی تلقی می‌شد، تا مرحله‌ای که در دنیای مدرن و تکنیکی امروز، نه تنها دسترسی به آسمان بلکه کهکشان‌ها نیز میسر شده! نه تنها پرواز بر آسمان‌ها بلکه زندگی در بام دنیا، آن چیزی است که دیگر یک رویا و خیال نیست. امروز دیگر بحث بر سر رسیدن یا نرسیدن نیست، بلکه تلاش بر سر چگونه رسیدن و زمان رسیدن است؛ رقابتی که چینی‌ها نیز از آن غافل نمانده‌اند..
کد خبر : ۹۰۳۲۶

به گزارش صراط ؛ اساساً ساخت آسمان‌خراش‌ها مدت زمان بسیاری برای تکمیل می‌برد، به گونه‌ای که بیست رتبه نخست در بلند‌ترین آسمان‌خراش‌های دنیا ـ که تا کنون تکمیل شده‌اند ـ به طور متوسط معادل ۵.‌۳ سال زمان برای ساخته شدن برده‌اند.


اما اکنون یک شرکت چینی به نام براود ساستینبل بیلدینگ (Broad Sustainable Building) ـ که سابقه و یدی طولایی در ساخت سریع‌السیر ساختمان‌ها و آسمان‌خراش‌ها دارد‌‌ ـ می‌خواهد، بلند‌ترین آسمان خراش دنیا را به ارتفاع ۸۳۸ متر تنها تا نود روز تکمیل کند.

بنا بر این گزارش، این آسمان‌خراش که قرار است نام اسکای سیتی وان بر آن نهاده شود، در شهر چانگشا، مرکز استان هونان چین بنا نهاده شود.

اما این سرعت چگونه محقق خواهد شد؟

بر پایه اطلاعات موجود، تحقق یک چنین سرعتی در ساخت بلند‌ترین آسمان خراش دنیا، با تکنیکی نوین ـ که به تازگی در ساخت و ساز و معماری به وفور از آن استفاده می‌شود ـ  میسر خواهد بود: بخش اعظمی از اجزا بر روی زمین و از پیش ساخته خواهند شد و در نتیجه ساخت آسمان خراش شبیه به کنار هم گذاشتن اجزای یک پازل خواهد بود.

چنانچه شرکت چینی سقف مدت زمان ساخت را با این شیوه رعایت کند، این به معنای آن است که این آسمان خراش در هر روز ۹ متر بلند‌تر خواهد شد؛ این رقم ده برابر سرعت عمل در ساخت آسمان‌خراش امپایر استیت در ایالت متحده خواهد بود که تا کنون رکورددار سرعت در ساخت آسمان‌خراش‌هاست و در سال ۱۹۳۱ ساخت آن به پایان رسیده است.


منبع: تابناک
برچسب ها: رقابت چین سرعت صراط