۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴

"مجلس مقصر اضافه نشدن یارانه‌هاست"

استاندار تهران علت اجرا نشدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را عدم همکاری و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: مجلس قبل از اجرای اصلاح یارانه‌ها پیام داد که اگر لایحه اصلاح یارانه وارد مجلس شود روی آن خط خواهیم کشید
کد خبر : ۹۰۵۲۷
به گزارش صراط ؛ مرتضی تمدن درباره علت اجرایی نشدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه علت آن را از مجلس بپرسید، گفت: استدلال رییس‌جمهور این است که میزان یارانه‌ پرداختی به مردم باید اصلاح و تقویت شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان یارانه‌های پرداختی با افزایش سطح عمومی قیمت‌ها متناسب نیست افزود: با توجه به افزایش قیمت‌های اخیر ارزش یارانه پرداختی کاسته شد و رییس جمهور نیز خواهان اصلاح این روند است چرا که یارانه باید به جیب عموم مردم برود.

استاندار تهران تصریح کرد: برنامه رییس جمهور برای اصلاح یارانه پرداختی به مردم برنامه روشن و شفافی بود. این در حالی است که مجلس قبل از اجرای آن پیام داد که اگر لایحه اصلاح یارانه وارد مجلس شود روی آن خط خواهیم کشید.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست که اجازه دهند یارانه پرداختی به مردم اصلاح شود، چرا که هیچ مدلی علمی‌تر از پرداخت یارانه نقدی و توزیع ثروت عمومی در شرایط فعلی به مردم وجود ندارد.

تمدن ادامه داد: در برخی اظهارات استفاده از یارانه در تامین اجتماعی مطرح می‌شود، هرچند که اشکالی در این موضوع وجود ندارد اما شرایط موجود به گونه‌ایست که پروسه طولانی صرف این ارقام تا زمان رسیدن آن به دست مردم به نصف می‌رسد، لذا منطقی است که این رقم به طور مستقیم در اختیار خود مردم قرار گیرد تا آنها مدیریت منابع مالی را داشته باشند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: چنانچه مجلس و نمایندگان موافقت با اصلاح یارانه‌ها داشته باشند این روند به گونه‌ای خواهد بود که فشاری به سطح عمومی قیمت‌ها یا در افزایش نقدینگی به وجود نیاید.
منبع: ایسنا