۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱

آخرین وضعیت جسمانی جلال طالبانی

امروز (یک‌شنبه) دستگاه تنفسی از وی قطع شده است و حال عمومی او به سمت بهبودی پیش می‌رود.
کد خبر : ۹۰۶۸۶
به گزارش صراط : نماینده منطقه کردستان عراق در تهران از به هوش آمدن رییس‌جمهور عراق خبر داد و گفت: دستگاه تنفس مصنوعی از جلال طالبانی قطع شده است و حال عمومی وی رو به بهبودی است.

ناظم دباغ، با اشاره به وضعیت جلال طالبانی، رییس‌جمهور عراق که هفته گذشته برای ادامه درمان به آلمان منتقل شده است، گفت: امروز (یک‌شنبه) دستگاه تنفسی از وی قطع شده است و حال عمومی او به سمت بهبودی پیش می‌رود.

او هم‌چنین گفت: جلال طالبانی چشم‌هایش را باز کرده است.

نماینده منطقه کردستان عراق در تهران درباره رایزنی‌ها و گمانه‌زنی‌ها برای جانشینی جلال طالبانی از سوی گروه‌ها و شخصیت‌های کرد عراقی اظهار کرد: معتقدم برای جانشینی احتمالی جلال طالبانی باید پایبند به قانون اساسی عراق باشیم و به هر حال بر اساس قانون، رییس‌جمهور عراق باید از اقوام کرد باشد.

وی با ابراز امیدواری از بهبودی حال جلال طالبانی، اظهار کرد: اگر پس از بهبودی او نتواند به فعالیت خود ادامه دهد مساله جانشینی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

دباغ با بیان این که شخصا نمی‌توانم از فرد خاصی برای جانشینی احتمالی وی نام ببرم، اظهار کرد: البته هنوز نام شخص مشخصی در میان نیست و همه این بحث‌ها گمانه‌زنی‌هایی است که در جریان است. ما منتظر بهبودی حال رییس‌جمهور عراق هستیم
منبع: ایسنا