۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶

طالبانی‌درکدام‌بیمارستان‌بستری‌است؟

جلال طالبانی هفته گذشته پس از وخامت وضع جسمی به علت سکته مغزی روانه اروپا شد و در یکی از قدیمترین بیمارستانهای این قاره در برلین بستری شد
کد خبر : ۹۰۹۹۲
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ جلال طالبانی در بیمارستان" چریت" در برلین آلمان بستری شده است که هم اکنون یکی از مهمترین و بزرگترین بیمارستانهای اروپا محسوب می شود.

این بیمارستان که در سال 1710 میلادی به دستور فردریک پادشاه پروس تأسیس شده هم اکنون قدمتی بیش از 300 سال دارد و مرکز آموزشی و درمان پزشکی دانشگاه های هامبولت و دانشگاه آزاد برلین است.

11 تن از برندگان جایزه نوبل در رشته های وابسته پزشکی حداقل یک مقطع را در این بیمارستان گذرانده اند.

این بیمارستان به 750 دانشجوی رشته پزشکی خدمات آموزشی ارائه می دهد؛ 14 هزارو 400 نفر نیرو دارد و با داشتن 3500 تخت بیمارستان سالانه بیش از یک میلیون نفر را به صورت سرپایی درمان می کند.

حدود 128 هزار نفر نیز در سال در این بیمارستان بستری و درمان می شود.

 کشور آلمان اخیرا میزبان بسیاری از ثروتمندان و روسال کشورهای خاورمیانه در طی سالیان گذشته بوده و این افراد آلمان را به آمریکا ترجیح داده اند.

یک کارشناس سلامت در آلمان علت این امر را ارائه بهتر خدمات پزشکی بهتر و بجای ارزان خدمات پزشکی و نیز سهولت اخذ ویزا نسبت به آمریکا اعلام کرد.

جلال طالبانی رئیس جمهور عراق هم اینک به همراه تیم پزشکی اعزامی از عراق در این بیمارستان تحت مراقبت های ویژه پزشکی است.

پزشکان معالج طالبانی حال عمومی وی را رضایت بخش اعلام کرده و گفته اند اگر روند بهبودی وی مطابق روزهای گذشته پیش برود به زودی از بخش مراقبتهای ویژه خارج خواهد شد.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
خًرخًری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۱
۰
خدا شفاش بده