۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸

«تکیه بر باد» نقد و تقدیر شد

معاون رییس سازمان صداوسیما در امور سیما در آیین بررسی، نقد و تقدیر مجموعه تلویزیونی "تکیه بر باد" که همانند اغلب مراسم‌های این معاونت بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، اعتماد رسانه به جوانان در عرصه‌های مختلف مدیریتی و برنامه‌سازی را رویکرد اصلی سیما توصیف کرد.
کد خبر : ۹۱۰۸۰

به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ مهمترین وجه اشتراک سخنان تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگران مجموعه تلویزیونی "تکیه بر باد" قدردانی از اعتماد رسانه به جوانان بود و دکتر علی دارابی در ابتدای سخنان خود با تاکید بر این مساله، تصریح کرد: در این مجموعه دو نسل پیشکسوت و جوان در کنار هم با بازی‌های خیلی خوب، جذاب و باورپذیر نقش ایفا کردند.

معاون سیما رضایتمندی بالای مخاطب از "تکیه بر باد" و رکورد بسیار خوب این سریال را بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، از دیگر ویژگی‌های آن برشمرد و گفت: تکیه بر باد، داستان تقابل‌ها، تضادها و کشمکش های خیر و شر، خوب و بد و هنجار و ناهنجار بود که با هنرمندی کارگردان و بازی خوب نقش آفرینان پیشکسوت و جوان آن تماشایی شد.

دکتر دارابی توجه به مسائل اصلی جامعه و جانمایی موثر و پرداختن به آن را در تولیدات تلویزیونی مهم ارزیابی کرد و افزود: این مجموعه تلویزیونی موضوعات مهم جامعه را دستمایه تولید اثر قرار داد و باچیدمان خوب و موثر ماندگار شد.

وی تاکید این مجموعه تلویزیونی بر خانواده محوری، ارزش های دینی و اخلاقی و ارتباط منطقی داستان های فرعی سریال با داستان اصلی را از دیگر ویژگی های آن برشمرد.

*** تقدیر از برخی برنامه‌ها به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگران نیست

معاون سیما با تاکید بر اینکه تقدیر از برخی مجموعه های تلویزیونی به معنای نادیده گرفتن خدمات و زحمات دیگر تولیدکنندگان آثار در سیما نیست، گفت: سیما آثاری را که به استانداردهای تولید نزدیک‌تر است و می تواند برای سایر تولید کنندگان الگو باشد تقدیر و از تولید آثار ماندگار صیانت می‌کند.

*** ریتم کند و کم توجهی به نقش مثبت اجتماع، نقاط ضعف تکیه بر باد

دکتر دارابی در ادامه ریتم کند داستان سریال، باورپذیری قهرمانان منفی بیش از دیگر قهرمانان و کم توجهی "تکیه بر باد" به نقش مثبت اجتماع را نقد و بر ضرورت نظارت کیفی موثر در جریان تولید مجموعه‌های تلویزیونی تاکید کرد.

دکتر دارابی در بخش دیگری از سخنان خود، توجه به تنوع سلیقه‌ها و ذائقه‌های مخطبان سیما و سخت پسند بودن بینندگان تلویزیون، سوژه یابی مناسب و انتخاب عالمانه موضوعات را برای تولید آثار شایسته تلویزیونی ضروری دانست.

وی با قدردانی از دکتر احمدی افزادی مدیر سابق شبکه تهران و دست‌اندکاران این مجموعه تلویزیونی که موجبات به ثمر نشستن این اثر تلویزونی را فراهم کردند، تولیدات شبکه پایتخت را معیار و استانداردی برای تولیدات تلویزیونی برگزیده برشمرد.

*** «تماشا» فرصتی برای تماشای سریال‌ها

معاون سیما در پایان سخنان خود با اشاره به پخش آزمایشی شبکه تماشا، از آغاز به کار رسمی این شبکه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با فعالیت این شبکه که پخش سریال های تلویزیونی را در دستور کار خواهد داشت، فرصت بی‌نظیری برای مخاطبان سیما با هدف تماشای مجموعه های تلویزیونی فراهم می شود.

***

سعید مقیسه، مدیر شبکه تهران نیز تعامل " تکیه بر باد " با مردم از طریق باشگاه مخاطبان و ثبت علاقمندی هزاران بیننده علاقمند در این باشگاه و همجواری هنرمندان پیشکسوت و باتجربه در کنار هنرمندان جوان را از ویژگی های این مجموعه تلویزیونی برشمرد.

مسعود احمدی افزادی، مدیر سابق شبکه تهران و مدیر شبکه شما، با اشاره به ماموریت های محوله معاون سیما به شبکه تهران و ابلاغ آن در فروردین 1389، سریال سازی ویژه تهران و مردم پایتخت و دو برابر شدن میزان تولید این گونه آثار را نقطه عطف آن برشمرد و افزود: سریال " تکیه بر باد" محصول همین ماموریت جدی و سنگین شبکه تهران است.

*** قدردانی فخیم‌زاده از اعتماد به جوانان در تولید آثار تلویزیونی

مهدی فخیم زاده کارگردان و بازیگر پیشکسوت تلویزیون و سینما نیز از توجه ویژه معاونت سیما به جوانان، اهمیت دادن و اعتماد به آنها در تولید آثار تلویزیونی قدردانی کرد و حضور موثر و مستمر مسؤولان شبکه تهران در روند تولید این مجموعه تلویزیونی که امید بیشتر دست اندکاران را موجب شد، ستود.

محمود معظمی کارگردان "تکیه بر باد" نیز از اطمینان و اعتماد معاونت سیما و شبکه تهران به نسل جوان، قدردانی کرد و استمرار آن را خواستار شد.

وی حضور هنرمندان پیشکسوتی چون مهدی فخیم زاده و فرامرز قریبیان را در کنار هنرمندان جوان، عامل موفقیت نسل جوان بازیگر توصیف کرد و از این اهتمام قدردانی کرد.

***

در ادامه چند تن از بازیگران و دیگر عوامل برنامه نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن جوان گرایی سیما در تولید آثار تلویزیونی، این اقدام را برای رشد و بالندگی تولید مجموعه های تلویزیونی موثر دانستند.

در این آیین از مسعود احمدی افزادی مدیر سابق شبکه تهران، محمدرضا معصوم زادگان ( مدیرگروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما ) حمیدرضا مهدوی ( تهیه کننده )، محمود معظمی ( کارگردان )، عباس نعمتی، طلا معتضدی و محمد محمود سلطانی ( نویسندگان )، مهدی فخیم زاده، فرامرز قریبیان، افسانه پاکرو، اشکان خطیبی، شهرام عبدلی، محمد عمرانی، سعید رضایی، فلور نظری ( بازیگران )، فریبرز سیگارودی ( مدیر تصویربرداری )، محمد صفی قلی ( تیتراژ )، علیرضا خراسانی ( آیات قرآنی ابتدایی )، محمد اصفهانی ( خواننده )، محمد محمدعلی ( موسیقی ) و نیما حسندوست ( تدوینگر ) مجموعه تلویزیونی " تکیه بر باد " قدردانی شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۱
۰
۰
خودشون می سازند و خودشون هم تقدیر می کنند. صدا و سمیا تنها بقالیه که می گه ماست من شیرینه ولی ماست ترش تحویل مردم می ده و از اون ماست ترش و گندیده اش تعریف هم می کنه. البته بخور بخور و سفره ی گسترده برای باند بازی ها و رابطه بازها و سرقتهای ادبی و ناخنک زدن به آثار دیگران بدون اینکه حقوق مادی و معنوی طرف رعایت بشه و سرانجا ساختن یک سریال سطحی و بی محتوا و بی ارزش که مردم رو گروه گروه به سمت شبکه های ماهواره ای سوق می ده جای تقدیر هم داره. همین دیشب جالبه شبکه خبر و دو تا دیگه از شبکه ها داشتند در مورد بحرانهای وحشتناک اروپا و آمریکا و گرانیهایی که کمر مردم فرانسه رو خورد کرده رو تحلیل می کردند. واقعا مردم به چنین برنامه هایی اگر نخندند حتما باید گریه کنند. این همه مشکلات توی مملکت هست و اونوقت شبکه خبر در برنامه دو نیم ساعت خودش بدبختیهای ما رو ول کرده و رفته داره غصه مردم فرانسه رو می خوره. با این وضع خیلی طبیعیه که مردم سیمای ضرغامی رو نگاه نکنند و برند سراغ ماهواره ها.