۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۶
اخبار ویزه روزنامه های یکشنبه

افتتاح چت‌روم حامیان سعید جلیلی!

محسن هاشمي: اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ششم تقلب كردند،درخواست يک کشور آمريکاي لاتين از ايران براي بخشش جرائم مالي ،درگذشت پدر زهرا رهنورد،پرداخت یارانه بیمارستان‌ها از جیب کارکنان!، مرگ یاسر عرفات در اثر ابتلا به ‌ایدز؟!،نظرسنجي براي نامزدي وزير بهداشت معزول،تكذيب شايعه عدم حضور رهنورد بر بالين پدر مرحومش از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.
کد خبر : ۹۱۳۸۴
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

راديو فردا: مردم شركت مي كنند تحريم انتخابات امكانپذير نيست

وب سايت وابسته به سازمان سيا، تحريم انتخابات رياست جمهوري را ناممكن ارزيابي كرد.
پيش از اين و در جريان انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي (اسفند 1390) جريان فتنه با همراهي گروهك هاي ضد انقلاب خواستار تحريم انتخابات مجلس شده بود اما با اين وجود يكي از ركوردهاي بالاي مشاركت در انتخابات مجلس يعني رقم 65 درصد در آن انتخابات رقم خورد.

اكنون وب سايت راديو فردا در تحليلي مي نويسد: به شكل تاريخي مشاركت مردم در انتخابات رياست جمهوري بيشتر از انتخابات مجلس بوده است. از سوي ديگر همزماني اين انتخابات با انتخابات شوراها، محدوديت ديگري در كاربست موفق استراتژي تحريم انتخابات ايجاد كرده است و اين در حالي است كه جريان اپوزيسيون ظرفيت نقش آفريني را ندارد.

نتانياهو: ايران بزرگ ترين چالش براي اسرائيل است

مقامات رژيم صهيونيستي مي گويند ايران در سال ميلادي جديد همچنان بزرگ ترين چالش براي اين رژيم باقي خواهد ماند.
هرچند برخي از اين مقامات معتقدند بايد برنامه هسته اي ايران را به عنوان چالش مهم در دستور كار نگه داشت، برخي ديگر گفته اند به خاطر ساير اولويت هاي امنيتي اسرائيل، بايد برنامه هسته اي ايران را مسكوت گذاشت.

بنيامين نتانياهو در جمع خبرنگاران در بيت المقدس گفت: ايران بزرگ ترين چالش براي اسرائيل در سال 2013 است. وي همچنين گفت سال 2013، سالي مهم براي تعيين سرنوشت مناقشه با ايران بر سر برنامه هسته اي اين كشور است.وي با اشاره به سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل كه گفته بود ايران به پايان مرحله دوم از سه مرحله فرضي توليد بمب رسيده، گفت: ايران اكنون دوماه و نيم به اين خط قرمز نزديك تر شده است.

او ادعا و پيش بيني كرد ايران تا بهار يا تابستان آينده به اورانيوم غني شده با درصدي كه براي توليد بمب هسته اي نياز است دسترسي پيدا مي كند.همزمان عاموس يادلين رئيس پيشين اطلاعات در رابطه با ايران گفت: پيش بيني مي شود در سال آينده، پرونده هسته اي ايران به نفع اولويت هاي امنيتي اسرائيل مسكوت بماند و اين كشور در يك فاصله زماني چهار تا شش ماهه، بمب اتمي بسازد(!)

وي گفت: اسرائيل در سال آينده با خطري جدي تر از موشك، يعني از دست دادن وجهه قانوني اش، مواجه است.وي خواستار عقب نشيني اين رژيم از كرانه باختري شد و گفت: اسرائيل با خطر جدي از دست دادن اعتبار قانوني مواجه است.

به گزارش پايگاه خبري «فلسطين اليوم»،، يادلين گفت: فلسطيني ها براي گرفتن امتياز يكطرفه از اسرائيل، سياستي پيچيده در پيش گرفته اند و اسرائيل بايد با يك ابتكار عمل جديد يكطرفه، سرنوشت خود را به دست گيرد.

وي كه در كارگاه آموزشي مركز تحقيقات امنيتي دانشگاه حيفا سخن مي گفت افزود: عقب نشيني اسرائيل از نوار غزه و باز گذاشتن نوار مرزي بين مصر و رفح به روي عمليات قاچاق اشتباهي بزرگ بود. ما فكر مي كرديم با اين عقب نشيني، جهان به ما وجهه اي قانوني مي دهد اما، اين امر محقق نشد.

از سوي ديگر داني ايالون معاون وزير خارجه اسرائيل ضمن سخناني در كالج دانشگاهي در «پنتانيا» گفت: انتظار نمي رود اسرائيل تا قبل از انتخابات رياست جمهوري ايران دست به عمليات نظامي بر ضد اين كشور بزند زيرا منتظر نتايج تحريم ها و موضع دولت جديد نسبت به موضوع هسته اي است.

به گزارش «عكا آن لاين» ايالون افزود: سال آينده به ما نشان خواهد داد كه موضوع ايران را چگونه حل و فصل كنيم دو گزينه در اين زمينه وجود دارد يا از راه صلح و يا از راه جنگ، من فكر مي كنم بايد صبر كنيم شايد نتايج انتخابات و مشكلات اقتصادي بتواند منجر به فروپاشي ايران شود.

وي گفت: در صورت حمله به ايران قبل از انتخابات، مردم ايران با حاكميت متحد خواهند شد، اما اگر صبر كنيم با توجه به برآوردهاي اطلاعاتي، ايران شاهد هرج و مرجي بيشتر از انتخابات گذشته خواهد بود(!)
سران رژيم صهيونيستي، فتنه گران در آشوب سال 88 را سرمايه بزرگ و پياده نظام اسرائيل توصيف كرده بودند.
  
محسن هاشمي: اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ششم تقلب كردند

محسن هاشمي «افراطي هاي اصلاح طلبان» را متهم به تقلب در انتخابات مجلس ششم كرد. انتخابات مجلس ششم در سال 78 برگزار شد و آن زمان تاج زاده رئيس ستاد انتخابات بود.

وي در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي بهار همچنين به طرح برخي انتقادها نسبت به عملكرد اصلاح طلبان پرداخت. پسر ارشد آيت الله هاشمي در حالي كه مي گفت «نمي توان خيلي از مسائل را واضح مطرح كرد چون باعث كدورت اصلاح طلبان مي شود» تأكيد كرد: پس از دوم خرداد گروهي كه اصلاح طلب نام گرفته و قدرت را در دست گرفته بودند، سريع مغرور شده و همين غرور باعث شد به سمت افراط بروند.
وي مي گويد: در خيلي از مسائل افراط شد. بالاخره جامعه ما يك جامعه ديني است و در دوران اصلاحات مسائلي در حوزه آزادي مطرح شد كه با مسائل ديني در تضاد بود.

وي مي افزايد: درست است كه صحبت از چند صدايي مي كردند اما خودشان به سمت تك صدايي رفتند و نتيجه اش اين شد كه اختلافات بالا گرفت انتخابات شوراهاي دوم، نخستين جايي بود كه اصلاح طلبان به دليل شكاف هاي ايجاد شده و اختلاف ها شكست خوردند.
وي همچنين با انتقاد از تعدد نامزدهاي اصلاح طلبان و عدم حمايت از نامزدي آقاي هاشمي در مرحله اول انتخابات رياست جمهوري سال 84 مي گويد: من موافق حضور ايشان در انتخابات نبودم.

وي با انكار حمايت اصلاح طلبان در مرحله دوم از آقاي هاشمي گفت: [انتقال ستاد نامزدهاي اصلاح طلب به ستاد هاشمي] همه الكي بود. هيچ نيرويي نفرستادند؛ تبليغاتي هم به آن صورت در كار نبود. مصاحبه هم كه مي كردند اين را جا مي انداختند كه ما هم هاشمي را قبول نداريم. شعار بد و بدتر را مطرح كردند كه ريزش بسيار زيادي در رأي ايجاد كرد.

هيچ كس از جناح اصلاح طلب- از هر طيفي كه در نظر بگيريد- هاشمي را تأييد نكرد، اما در طرف مقابل همه سازماندهي شده جلو آمدند. مي خواستم بگويم تمام كساني كه اسم شان را اصلاح طلب مي گذاريم با وجود شكست سال 81 در شوراي شهر تهران، بازپند نگرفتند؛ آن وقت چطور مي خواستند در سال 84 با آن انشقاق انتخابات را ببرند. در سال 84 حتي دوستان سنتي آقاي هاشمي، مانند لاريجاني و جامعه روحانيت مبارز پشت ايشان نيامدند و هر كدام كانديداي خود را داشتند، هر چند رأي بسيار پاييني هم آوردند.

مدير عامل سابق مترو سپس به احتمال حضور اصلاح طلبان در انتخابات سال آينده پرداخت و گفت: با اين شرايطي كه من مي بينم احتمالاً [نظام و شوراي نگهبان] اجازه نمي دهند آقاي خاتمي وارد انتخابات شود.

وي با بيان اينكه نظام نگران ميزان مشاركت نيست و همزماني انتخابات شوراها نيز مشاركت را افزايش خواهد داد، درباره مشكلات اصلاح طلبان گفت: يكي از مشكلات اصلاح طلبان همين است. بايد بتوانند اطرافيان شان را توجيه كنند؛ يعني بايد آمدن شان را حتي در ميان طرفداران شان توجيه كنند. اگر پراكنده حرف بزنند و نتوانند به درستي هواداران شان را توجيه كنند مطمئنا يك عده آنان را به خيانت متهم مي كنند. توجيه طرفداران، هنر رهبران اصلاح طلب است.

وي با بيان اينكه «آيت الله هاشمي به نظر نمي تواند رهبر اصلاح طلبان شود» افزود: آيت الله هاشمي فراجناحي فكر و عمل مي كنند.
محسن هاشمي همچنين گفت: آيت الله هاشمي نامزد انتخابات رياست جمهوري نمي شود.

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه به موضوع تقلب در انتخابات مجلس ششم از سوي اصلاح طلبان پرداخت و گفت: ايشان در آن انتخابات بيستم شد، اگر صندوق ها را باز مي كرديم شايد انتخابات تهران باطل مي شد. كتابي هست به نام «انصراف» كه حاج آقا دلايل انصراف شان را از انتخابات مجلس ششم نوشته اند. آن موقع مسئول انتخابات فهرست را مي خواند ولي اسم ايشان را نمي خواند.

 من مدام تماس گرفتم و گفتم چرا نمي خوانيد گفت ما هنوز به رأي آيت الله هاشمي شك داريم، بعد شكايت شد و يك بساطي راه انداختند كه اگر يادتان باشد كاريكاتور «آقاسي» را كشيدند. من آن موقع رئيس دفتر حاج آقا بودم، به شوراي نگهبان شكايت شد.

 برخي از صندوق ها را باز كردند و هر صندوقي كه باز مي شد آراي آن مخدوش بود و باطل اعلام مي شد. تا 30 درصد بازشماري شد و حاج آقا بيستم شد، بعد گفتند ديگر ادامه ندهيد چون مجبور مي شوند انتخابات تهران را باطل كنند. وقتي از 30 به 20 رسيدند ديدند انتخابات در تهران مخدوش است. افراطي هاي اصلاح طلبان و اجرايي هاي آنها تقلب كرده بودند.

وي در ادامه اين مصاحبه با بيان اينكه «نگران نباشيد، به نظر همه اسب هاي اصلاح طلبان براي انتخابات زين هستند»، درباره كساني از اصلاح طلبان كه احتمالاً رد صلاحيت مي شوند، گفت: اصولگرايان به آنها مي گويند نوع حرف زدن، رفتار، نوع دوستان، ارتباطات خارجي، عقيده، خاستگاه اجتماعي و طرفدارانتان همه به شكلي است كه بوي براندازي از آن مي آيد و ما نمي توانيم اين را بپذيريم.

 براي همين نهادهايي مانند شوراي نگهبان را گذاشته اند كه به طور مثال حرف ها را رصد مي كنند و براساس آن تصميم مي گيرند و به طور مثال فردي را رد صلاحيت مي كنند و بعد هم مي گويند قانوني اين كار را كرده ايم. بعد دنبال اين هستند كه اصلاح طلبان اطمينان بخشي كنند كه دنبال براندازي نيستند به طور مثال حركتي مانند 18 تير را ساختارشكنانه مي دانند يا مسائلي از اين دست را.
وي درباره احتمال نامزدي مشايي نيز گفته است: به نظر نمي گذارند نامزد شود. احساسم اين است كه شايد نامزد نمي شود تا كار به ردصلاحيت بكشد.

وي درباره قاليباف نيز گفت: پتانسيل قاليباف خوب است. اما بايد بازي انتخاباتي سختي انجام دهد. من راجع به آقاي قاليباف نمي توانم خيلي صحبت كنم چون هنوز حقوق بگير شهرداري هستم.

وضعيت قرمز براي اقتصاد آمريكا سقف بدهي ها پر شد

وزير خزانه داري آمريكا در نامه اي به كنگره هشدار داد با فرا رسيدن سال جديد ميلادي، واشنگتن نيز به سقف بدهي هاي خود (16هزار و 39ميليارد دلار) خواهد رسيد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، تيموتي گايتنر در نامه اي خطاب به كنگره هشدار داد: «من اين نامه را صرفاً جهت اطلاع شما از نزديك شدن به ميزان و حد قانوني تعيين شده براي بدهي ها در تاريخ 31 دسامبر 2012، نوشته ام.»وي در ادامه نامه خود خاطرنشان كرده است كه خزانه داري آمريكا به زودي اقدامات فوق العاده اي را به منظور به تأخير انداختن اين روند انجام خواهد داد.

گايتنر همچنين در نامه خود نوشت: «وزارت خزانه داري به زودي اقدامات فوق العاده اي را انجام خواهد داد تا به طور موقت موعدي كه سقف بدهي هاي آمريكا به سر خواهد آمد را به تعويق اندازد. اين اقدامات كه مواردي چون به تعليق درآوردن فروش بخشي از اوراق بهادار خزانه داري را شامل مي شوند به منظور ارتقاي 200 ميليارد دلار ديگر در ميزان سقف بدهي هاي آمريكا انجام خواهند شد كه فقط قادر است در شرايط عادي چند ماهي را براي واشنگتن زمان بخرد.»

گايتنر وضعيت فعلي را قرار گرفتن بر لبه پرتگاه مالي توصيف كرد. اين در حالي است كه جمهوري خواهان و دمكرات ها همچنان در مورد چگونگي اجتناب از 680 ميليارد دلار افزايش اتوماتيك ماليات و كاهش بودجه با يكديگر اختلاف نظر دارند. مذاكرات ميان باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا و رهبران كنگره در تاريخ 20دسامبر با شكست مواجه شد.

رئيس جمهوري آمريكا كه براي پيشگيري از سقوط كشور به يك بحران اقتصادي ديگر تعطيلات كريسمس خود را نيمه كاره رها كرده بود از رهبران كنگره خواست براي جلوگيري از يك ركود اقتصادي ديگر در كاخ سفيد مذاكره كنند.باراك اوباما مي خواهد مطمئن شود كه راه حل نهايي ماليات آمريكايي هايي را كه زير 400هزار دلار در سال درآمد دارند افزايش نمي دهد.

باراك اوباما پس از ديدار با سران كنگره در سخناني خطاب به خبرنگاران تصريح كرد: «ما در حال حاضر در نقطه اي قرار داريم كه فقط ظرف چند روز قرار است ميزان ماليات هر آمريكايي طبق قانون افزايش يابد. مبلغ چك حقوق هر آمريكايي نيز به ميزان قابل توجهي كاهش خواهد يافت...

اين مسئله براي خانواده هاي طبقه متوسط و همچنين كسب وكارهايي كه به ميزان هزينه كردن خانواده ها وابسته اند خوب نيست.» در صورتي كه رهبران كنگره و كاخ سفيد براي كاهش كسر بودجه و بدهي دولت به توافق نرسند با آغاز سال ميلادي افزايش ماليات و كاهش بودجه هايي تعيين شده از پيش كشور را به ورطه ركود اقتصادي خواهد كشاند.

به گزارش بي بي سي دوشنبه شب مهلت رسيدن به توافقي اقتصادي به پايان مي رسد و سناتور ريد رهبر دموكرات ها در سنا گفته كه به نظر نمي رسد زمان كافي براي رسيدن به توافقي تازه وجود داشته باشد. وي گفت به نظر مي رسد كه ما در حال حركت به سوي پرتگاه مالي هستيم. مجلس نمايندگان قرار است فردا (يك روز پيش از رسيدن ضرب الاجل) تشكيل جلسه دهد.

به گزارش شبكه خبري فرانس 24، وقوع پرتگاه مالي در آمريكا بدترين سناريوي ممكن براي اقتصاد اين كشور است، زيرا در اين حالت ماليات 90درصد مردم افزايش خواهد يافت، بيمه بيكاري 2 ميليون نفر حذف خواهد شد و هزاران نفر نيز از ادارات دولتي اخراج خواهند شد.
اين شبكه خبري اعلام كرد باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا با درك اهميت موضوع تصميم گرفت تعطيلات آخر سال خود در جزاير هاوايي را كوتاه كند و به واشنگتن برگردد.

 اوباما اميدوار است با مذاكره جدي تر با جمهوريخواهان در خصوص تنظيم بودجه كشور با آنها به توافق برسد. در غير اين صورت يعني اگر تا آخر ماه دسامبر توافقي درباره بودجه آمريكا بين جمهوريخواهان و دموكرات ها به دست نيايد اين كشور با پرتگاه مالي مواجه خواهد شد و در اين صورت دولت بايد به ميزان 560 ميليارد دلار در هزينه هاي خود (معادل 5 درصد كل توليد خالص داخلي آمريكا) صرفه جويي كند كه به معناي كاهش 2 تا 4 درصدي رشد اقتصادي اين كشور خواهد بود و 2 ميليون نفر به رقم بيكاران افزوده مي شود.

روزنامه فايننشال تايمز با بيان اينكه اميدها براي ممانعت از سقوط آمريكا در پرتگاه مالي رنگ باخته است، نوشت: بيم آن مي رود، در صورتي كه هيچ توافقي در خصوص پرهيز از پرتگاه مالي ميان سياستمداران آمريكايي در كاخ سفيد و كنگره اين كشور، صورت نگيرد، شدت افزايش خودكار ماليات هاي مردم آمريكا و كاهش بودجه دولت اين كشور، كه به ارزش ششصد ميليارد دلار خواهد بود و داراي بزرگترين اقتصاد جهان است را بار ديگر در ركود فرو برود.
 
*خراسان:

درخواست يک کشور آمريکاي لاتين از ايران براي بخشش جرائم مالي


بر اساس نامه چندي پيش يکي از کشورهاي آمريکاي لاتين به مسئولان دولتي، اين کشور درخواست بخشش سود و جرايم بدهي هاي خود به ايران را داشته است که مقرر شده براي بررسي و اظهارنظر دقيق ايران در اين خصوص، سوابق و مستندات و اطلاعات لازم در خصوص اين موضوع از جمله محل تأمين منابع تسهيلات اعطايي توسط کارشناسان دولتي ارزيابي شود چراکه بخشش سود و جرائم نيازمند مشخص شدن محل تأمين منابع جبران آن است.

دستوريک مسئول اجرايي براي بازديدمعلمان ازعسلويه

يکي از مسئولان ارشد اجرايي با ارسال نامه اي به وزراي نفت و آموزش و پرورش از آنها خواسته است شرايط سفر معلمان را به منطقه پارس جنوبي به منظور آشنايي با دستاوردهاي کشور در حوزه نفت و گاز و پتروشيمي فراهم کنند که بر اين اساس مقرر شده در مرحله اول تعدادي از دبيران شيمي و فيزيک به اين منطقه سفر کنند.

*آرمان:

ترک اعتراضی سخنرانی صفار توسط معاون استاندار


شنیده شد که معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان در اعتراض به سخنان صفارهرندی در انتقاد به عملکرد احمدی‌نژاد و اطرافیانش مراسم سالروز 9 دی را ترک کرد. مهر نوشت؛ مراسم گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی پیش از ظهر شنبه با حضور اقشار مختلف مردم بندرعباس در میدان انقلاب بندرعباس برگزار شد.

 در این مراسم محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی کرد. تعدادی از مسئولان استان هرمزگان از جمله گل‌محمد بامری معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان نیز در این مراسم حضور داشتند که بامری در میانه سخنرانی صفارهرندی به نشانه اعتراض به بخشی از این سخنان، مراسم را ترک کرد. معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان نسبت به انتقادات صفارهرندی از دولت و همچنین برخی عزل و نصب‌ها و برخی حرف‌های مسئولان دولتی انتقاد داشت و به همین علت جلسه سخنرانی را ترک کرد.

 درگذشت پدر زهرا رهنورد

شنیده شد که یکی از اقوام زهرا رهنورد گفت: صبح دیروز پدر 93ساله زهرا رهنورد دارفانی را وداع گفت. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ این عضو خانواده رهنورد که ارتباط نزدیکی با این خانواده داشته و دارد با اشاره به خبرهای ضد و نقیض درمورد خبر فوت اعضای خانواده زهرا رهنورد اظهار کرد: از برخی شایعات منتشرشده درخصوص فوت اعضای خانواده زهرا رهنورد به‌شدت متاثر هستیم.

 برخی رسانه‌ها بدون اطلاع دقیق از فرد فوت شده خبرهای دیگری مبنی بر فوت مادر زهرا رهنورد منتشر کرده بودند که این خبر کذب است و پدر 93ساله زهرا رهنورد دار فانی را وداع گفته است. وی در ادامه افزود: در هنگام فوت آقای صادق کاظمی، خانم رهنورد بر بالین پدرش بوده است. این فرد نزدیک به خانواده رهنورد در خاتمه افزود: پدر زهرا رهنورد سالیان سال بود که از بیماری آلزایمر رنج می‌برد.

 علت مرگ نیما نهاوندیان ضربه مغزی نیست

شنیده شد که یک مقام آگاه در پزشکی‌قانونی گفت که آزمایشات سم‌شناسی و آسیب‌شناسی برای علت‌یابی مرگ نیما نهاوندیان در دستور کار است و تا 2 ماه دیگر مشخص خواهد شد. سیتنا نوشت؛ ساعت 4:30 بامداد سوم دی‌ماه سال جاری تلفن پلیس 110 تهران به صدا درآمد و مرگ مرد جوانی در آپارتمانش گزارش شد، دقایقی بعد تیمی از کلانتری 137 گیشا برای بررسی ماجرا وارد عمل شدند.

مأموران پس از وارد شدن به آپارتمان مرد تنها با جسد وی که روی زمین افتاده بود روبه‌رو شدند و با توجه به گذشت چندین ساعت از مرگ وی، ماجرا به بازپرس رسولی از شعبه 5 دادسرای جنایی تهران اعلام شد و وی همراه با پلیس و تیم بررسی صحنه جرم به بررسی علت مرگ پرداختند که شواهد نشان می‌داد اثری از درگیری و به‌هم‌ریختگی وسایل آپارتمان دیده نمی‌شود.

پزشکی‌قانونی اعلام کرد: معاینات نشان داده که هیچ آثار ضرب و جرح روی بدن وی وجود نداشته است و برای مشخص شدن علت مرگ، آزمایشات سم‌شناسی و آسیب‌شناسی از جسد نیما صورت گرفته است و نتایج آن نیز به‌دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد تا 2 ماه آینده اعلام می‌شود.

افتتاح چت‌روم حامیان سعید جلیلی!

شنیده شد که طرفداران سعید جلیلی روز‌به‌روز برای تبلیغات کاندیدای مورد علاقه‌شان ابتکار جدید به خرج می‌دهند. نیمروز نوشت؛ وبلاگ «كمپین دعوت از سعید جلیلی برای انتخابات 92» صفحه‌ای را به‌عنوان صفحه اتاق گفت‌وگو(چت‌روم) برای طرفداران وی تأسیس كرده است. این کمپین خود را میزبان هم‌اندیشانی می‌داند که در پی ورود جلیلی به عرصه انتخابات کشور باشند در تعریف این وبلاگ آمده است: این وبلاگ مشی و مشرب فکری نویسندگان وبلاگ تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه و پیروی از روحانیون ولایی و انقلابی به‌خصوص شهید مطهری و علامه مصباح است.

5 ایرانی از زندان‌های مالزی آزاد شدند

شنیده شد که به‌دنبال پیگیری‌های مکرر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور 2 نفر از زندانیان زن و 3 نفر از زندانیان مرد محبوس در زندان‌های مالزی آزاد شدند. این 5 نفر پس از آزادی از زندان‌های مالزی با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده عازم میهن اسلامی شدند. بر اساس این گزارش، رایزنی‌های مجدانه بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران با دادستانی کشور مالزی، پلیس و DPP طی سه روز گذشته در آزادی این 5 نفر نقش بسزایی داشته است.

 هیچ دولتی نمی‌تواند ركورد دولت احمدی‌نژاد را بشكند!

شنیده شد که مجید نامجو، وزیر نیرو در حاشیه كلنگ‌زنی سد مخزنی بالاخانلو در جمع مردم روستای بالاخانلو گفت: دولت‌های نهم و دهم در خدمت‌رسانی ركوردهایی را زده و كارهایی انجام داده است كه بعید است در آینده كسی بتواند به این ركوردها نائل شود. ایسنا نوشت؛ نامجو درمورد فعالیت‌های دولت اظهار کرد: این دولت، دولت كار، تلاش و فعالیت است و قطع یقین در این دولت اقدامات خوبی انجام شده است و انجام خواهد شد.

پرداخت یارانه بیمارستان‌ها از جیب کارکنان!

شنیده شد که رئیس بیمارستان آتیه گفت: درحال حاضر یارانه بیمارستان‌ها از جیب کارکنان آنها پرداخت می‌شود. تسنیم نوشت؛ خلیل علیزاده گفت: سوالی که باید مطرح شود این است که چطور بیمارستان‌ها با وجود گران شدن خدمات پزشکی و از طرفی عدم افزایش منطقی تعرفه‌های پزشکی توانسته‌اند سرپا بمانند که جواب آن است که همیاری کارمندان بیمارستان‌ها موجب این ابقا است. علیزاده اظهار کرد: سال‌هاست که دولت از جیب گروه پزشکی به‌ویژه پرستاران افزایش هزینه‌های بیمارستان‌ها را جبران می‌کند که این موضوع باید خاتمه پیدا کند.

 مرگ یاسر عرفات در اثر ابتلا به ‌ایدز؟!

شنیده شد که روزنامه معاریو چاپ رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین شماره خود، ادعاهای تازه‌ای از مقامات این رژیم درمورد چگونگی کشته شدن یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین انتشار داده است. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ مقامات رژیم صهیونیستی پس از نبش قبر یاسر عرفات به تکاپو افتاده و با ادعایی تازه کشته شدن رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین را بر اثر انتقال ویروس ایدز به یکی از بیمارستان‌های لیبی اعلام کردند.

 معاریو با ادعای اینکه هنگامی که هواپیمای حامل یاسر عرفات در یکی از مناطق لیبی سقوط کرده، وی به یکی از بیمارستان‌های این کشور انتقال یافته می‌افزاید: از این طریق به وی ویروس ایدز منتقل شده است. این روزنامه همچنین به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی، اظهار می‌دارد که مرگ یاسر عرفات بر اثر مسمومیت از طریق موادشیمیایی و پلوتونیوم نبوده است.

 بازداشت یکی از مسئولان باشگاه پرطرفدار تهرانی

شنیده شد که یکی از مسئولان باشگاه پرطرفدار تهرانی به خاطر بدهی بانکی بازداشت شده است. فرارو نوشت؛ این روزها شنیدن خبر بازداشت و یا احضار مسئولان ورزشی به امری عادی بدل گشته است. پس از بازداشت کریم صفایی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان، بازداشت مشاور سابق فدارسیون فوتبال، احضار رئیس فدراسیون فوتبال(کفاشیان) و رئیس سابق فدراسیون کشتی(طالقانی) خبر می‌رسد که یکی از مسئولان باشگاه پرطرفدار تهرانی نیز بازداشت شده است. این مسئول که مدت زمان زیادی از فعالیتش در باشگاه مذکور نمی‌گذرد به خاطر بدهی‌های بانکی بازداشت شده است.

*تهران امروز:

قرارگاه عمار در آستانه تعطيلي

همزمان با حوادث بعد از انتخابات رياست‌جمهوري قرارگاهي به نام «عمار» از سوي برخي چهره‌ها تاسيس شد كه وظايفي بر عهده داشت. اما هر چه گذشت كمتر از اين قرارگاه خبر شد به جز يك عنوان. حجت‌الاسلام مهدي طائب رئيس اين قرارگاه در گفت‌وگو با هفته نامه «پنجره» درباره اين قرارگاه گفت: دوستان عزيزي كه در آنجا دور هم جمع شده‌اند،‌همگي از جمله افرادي هستند كه به شدت در جاهاي مختلف مشغول هستند و دارند كار مي‌كنند. طائب ادامه داد: به همين دليل خيلي فرصت نمي‌كنيم كه دور هم جمع شده و جلساتي مانند جلسات احزاب برگزار كنيم.

درباره وضعيت كنوني قرارگاه عمار بايد گفت نه به صورت كامل تعطيل شده است و نه جلسات منظم و پيوسته‌اي برگزار مي‌شود.اين سخنران مذهبي در پاسخ به سوالي درباره عباراتي نظير كاسبين و ساكتين فتنه خاطرنشان كرد: وقتي كه جايي آتشي روشن مي‌شود،‌هر كسي از اين آتش بهره مي‌برد. ما اين مسئله را به‌طور مطلق نفي نمي‌كنيم اما حكايت كساني كه اين عبارت را مطرح كرده‌اند، حكايت كساني است كه تمام جبهه را رها كرده و در عوض، آن كسي را پر رنگ مي‌كنند كه در انتهاي خط مي‌گشته تا تركش‌ها را جمع كند و به اوراقچي‌ها بفروشد!

دولت به جاي پاسخگويي، منتقد و پرسشگر شده است

احمد مسجد جامعي عضو شوراي شهر تهران و وزير فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات در تازه‌ترين گفت‌وگويي كه انجام داده نسبت به سياست‌هاي فرهنگي دولت انتقاد كرد. وي با بيان اينكه با نزديك شدن به انتخابات و پايان دولت،‌آزادي‌هاي فردي و فرهنگي و هنري بيشتر مي‌شود، به «آسمان» گفت: الان خود دولت منتقد شده و دولتي كه بايد پاسخگوي عملكرد 8 ساله خود باشد به دولت پرسشگر تبديل شده و از شعار عدالت به سمت شعار آزادي هم آمده است.

 مسجد جامعي با اشاره به انتخابات رياست‌جمهوري وشوراها در سال آينده خاطرنشان كرد: نفس فعاليت‌هاي مدني و اجتماعي و شورايي و انتخاباتي كارهايي است كه با اصلاح‌طلبي تعريف مي‌شود. ما كه قائل نيستيم كسي از بيرون بيايد و اوضاع را درست كند. اگر كاري از دستمان برآيد، آن را انجام مي‌دهيم.

اين نامزد انتخابات شوراهاي شهر و روستا گفت: البته اصل بر اين است كه ظرفيت‌ها افزايش پيدا كند و موانع حضور برطرف شود تا امكان مشاركت فراگير به وجود آيد، نه حضور صوري بلكه حضور واقعي. وي دولت آينده را دولتي پايبند به قانون اساسي و نقش مردم دانست و افزود: نه اينكه در پايان يك دوره طولاني مثلا به فكر دفاع از اجراي قانون اساسي بيفتد.

با احمدي‌نژاد مصاحبه داشتم نه مناظره

مرتضي حيدري مجري گفت‌وگوهاي تلويزيوني رئيس جهور در يك گفت‌وگو كه همزمان در دو هفته نامه «مثلث» و «تجارت فردا» به صورت مصاحبه اختصاصي منتشر شده به برخي ابهامات درباره ارتباطش با دولت پاسخ داد. اين مجري صدا و سيما در پاسخ به اين سوال كه«چرا در برابر برخي سخنان رئيس‌جمهور راه سكوت را در پيش مي‌گيريد و از طرح سوالات چالشي پرهيز مي‌كنيد؟» گفت: در مصاحبه و گفت‌وگو با شخصيتي مانند رئيس‌جمهور اينگونه رفتار و روش مصاحبه به هيچ وجه منطقي نيست.

 به لحاظ حرفه‌اي هم درست نيست، در هيچ جاي دنيا هم روش مصاحبه با رئيس‌جمهور اين نيست. حيدري ادامه داد: گفت‌وگو با رئيس‌جمهور و بالاترين مقام اجرايي كشور يك روش استاندارد و مشخص دارد. روش مرسوم اين است كه مجري سوالاتي را مطرح مي‌كند و رئيس‌جمهور پاسخ مي‌دهد. وي معتقد است: اگر من به عنوان مجري در گفت‌وگوهايم با رئيس‌جمهور به چالش بپردازم از يكسو ممكن است جايگاه حقوقي ايشان را زير سوال ببرد و از سوي ديگر امكان طرح سوالات بعدي را از ما سلب مي‌كند.

حيدري افزود: بناي ما به هيچ وجه بر اين نيست كه خداي نكرده به شخصيت حقيقي يا حقوقي رئيس‌جمهور تعرض كنيم؛‌به هر حال آقاي احمدي‌نژاد پاسخ‌هايش را در اين گفت وگو مي‌دهد و اين جامعه است كه بايد قضاوت كند. اين مجري صدا و سيما در بخش ديگر گفت: برخي از همكاران رسانه‌اي به اشتباه تصور مي‌كنند كه من در حال مناظره با رئيس‌جمهور هستم، در حالي كه اينگونه نيست. اگر قرار باشد مناظره‌اي برگزار شود قطعا بايد شكل و ساختار آن متفاوت باشد.

فتنه‌هاي جديدي در راه است

سردار محسن كاظميني فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) در همايش ميثاق با ولايت از فتنه‌هاي جديد خبر داد. وي با بیان اينكه امروز 3 سال از تاریخ حماسه 9دی می‌گذرد، گفت: باید متوجه باشیم، حضور بسیج در عرصه‌ها، یعنی مردم و بسیج حماسه 9 دی را با همه وجود قبول دارند و در صحنه آینده نیز خواهند ماند که این به معنای میثاق با ولایت، شهدا و امام شهداست و دشمنان بدانند که اگر بخواهند بار دیگر فتنه درست کنند، ملت ما گول آنها را نمی‌خورد و نمی‌گذارد تاریخ تکرار شود، چون ملت ما ملت شیعه حسین‌بن‌علی(ع) و انقلاب ما در امتداد عاشوراست.

 کاظمینی با بیان اينكه تاریخ ممکن است برای خواص تکرار شود، افزود: تکرار تاریخ برای آنها در این است که می‌توانند حلقه اتصال خود را به ولایت محکم‌تر کنند. فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) با بیان اينكه حماسه 9 دی فتنه را از بیخ و بن برای تاریخ آینده از بین برد، گفت: این بدان معنا نیست که انسان‌ها در مقابل خداوند مورد آزمایش قرار نگیرند، چون خدا ممکن است آنها را دوباره آزمایش کند.

 کاظمینی با اشاره به اينكه ضد انقلاب، دشمنان خارجی و منافقین همواره علیه جمهوری اسلامی نقشه می‌کشند و به‌طور کامل از بین نرفته‌اند، تصریح کرد: دشمنان ممکن است دوباره به صحنه آیند، اما ملت حتما مقابل آنها خواهد ایستاد و ان شاءالله سرنوشت ملت پیروزمندانه است و صاحب این مملکت امام زمان(عج) است و پرچم اصلی جمهوری اسلامی، دست امام زمان قرار خواهد گرفت، پس همه تلاش کنیم که سرباز واقعی ایشان باشیم.

کاظمینی با اشاره به اينكه شرایط امروز پیچیده‌تر از سه سال قبل است، گفت: فتنه‌های جدید در راه است و فاصله نگاه فتنه‌ها با حق بسیار نزدیک نشان می‌دهد، پس نیاز است که مراقب باشیم، چون جریان انحراف خود را حق و نزدیک به امام زمان(عج) معرفی می‌کند.

خبر رئيسي از دادگاه رسیدگی به تخلفات مهدی هاشمی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی طی گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دادگاه رسيدگي به تخلفات مهدي هاشمي به زودي برگزار مي‌شود.وي افزود: قوه قضائيه به هیچ عنوان بنای اغماض و عقب‌نشینی در این پرونده را ندارد و مسئولان عالی قضایی خواستار رسیدگی به پرونده وی هستند.معاون اول قوه قضائيه گفت: دستگاه قضایی بدون اغماض به پرونده مهدی هاشمی رسیدگی مي‌كند.

وي ادامه داد: قوه قضائيه به هیچ عنوان بنای اغماض و عقب نشینی در این پرونده را ندارد و مسئولان عالی قضایی خواستار رسیدگی به پرونده وی هستند.معاون اول قوه قضائيه برای شرکت در مراسم بزرگداشت سالروز 9 دی و نیز حضور در همایش فرزندان روح‌الله به مشهد سفر کرده است.

بررسي نامزدي سعيد جليلي در پايداري

روح‌الله حسينيان از اعضاي جبهه پايداري در گفت وگو با هفته نامه مثلث در خصوص احتمال ائتلاف با اصولگرايان گفت: جبهه پايداري خودش داراي كانديداست و افرادي را هم در نظر گرفته كه مشغول مذاكره با آنهاست و تصميم نهايي را در اين خصوص خواهد گرفت. بنابراين روي ائتلاف‌ها خيلي حساب باز نكرده است. وي در بخشي از اين گفت‌وگو تصريح كرد: سعيد جليلي يكي از افرادي بوده كه (در جبهه پايداري)مورد بحث و مذاكره قرار گرفته است. نماينده مردم تهران در مجلس همايش اخير جبهه پايداري را مانور انتخاباتي دانست.

نظرسنجي براي نامزدي وزير بهداشت معزول

سايت خبرآنلاين با انتشار يك نظر‌سنجي به ارزیابی وضعیت وزیر معزول بهداشت برای نامزدی انتخابات رياست‌جمهوری پرداخته است. اين سايت در اين نظرسنجي از كاربران پرسيده است: «به نظر شما در صورت تایید صلاحیت وزیرسابق بهداشت توسط شورای نگهبان،آیا دکترمرضیه وحیددستجردی می تواند یکی از گزينه‌های اصولگرایان برای رياست‌جمهوری باشد؟»

هوشنگ اميراحمدي نامزد دولت در انتخابات!

هفته نامه تجارت فردا طي گزارشي از هوشنگ امير احمدي دلال ايران و آمريكا به عنوان نامزد دولت در انتخابات آينده ياد كرد. در اين گزارش به اظهارات امير احمدي مبني بر تاييد نامزدي‌اش در انتخابات اشاره شد. بر اساس اين گزارش امير احمدي كه رئيس مجموعه‌اي به نام شوراي ايرانيان و آمريكاييان در پرينستون نيوجرسي آمريكاست گفته است: به‌طور رسمي مبارزه انتخاباتي را براي انتخابات سال 92 شروع كردم و الان روي آن با تيمي كار مي‌كنيم. وي گفته است در ماه آگوست گذشته، ايران بوده و فعاليت‌هاي انتخاباتي‌اش را از طالش آغاز كرده است!

تكذيب شايعه عدم حضور رهنورد بر بالين پدر مرحومش

باشگاه خبرنگاران نوشت: یکی از اقوام زهرا رهنورد گفت: صبح شنبه پدر 93 ساله زهرا رهنورد دار‌فانی را وداع گفت. این عضو خانواده رهنورد که ارتباط نزدیکی با این خانواده داشته و دارد با اشاره به خبرهای ضد و نقیض در مورد خبر فوت اعضای خانواده زهرا رهنورد گفت: از برخی شایعات منتشر شده در خصوص فوت اعضای خانواده زهرا رهنورد به شدت متاثر هستیم.

برخی رسانه‌ها بدون اطلاع دقیق از فرد فوت شده خبرهای دیگری مبنی بر فوت مادر زهرا رهنورد منتشر کرده بودند که این خبر کذب است و پدر 93 ساله زهرا رهنورد دارفانی را وداع گفته است. وی در ادامه افزود: هنگام فوت آقای صادق کاظمی، خانم رهنورد بر بالین پدرش بوده است. این فرد نزدیک به خانواده رهنورد در خاتمه افزود: پدر زهرا رهنورد سالیان سال بود که از بیماری آلزایمر رنج می‌برد.

*ابتکار:


بازداشت يکي از مسئولان باشگاه پرطرفدار تهراني

نامه نوشت: يکي از مسئولان باشگاه پرطرفدار تهراني به خاطر بدهي بانکي بازداشت شده است.اين روزها شنيدن خبر بازداشت و يا احضار مسئولان ورزشي به امري عادي بدل گشته است. پس از بازداشت کريم صفايي رئيس فدراسيون تيراندازي با کمان، بازداشت مشاور سابق فدارسيون فوتبال، احضار رئيس فدراسيون فوتبال(کفاشيان) و رئيس سابق فدراسيون کشتي(طالقاني) خبر مي‌رسد که يکي از مسئولان باشگاه پرطرفدار تهراني نيز بازداشت شده است.اين مسئول که مدت زمان زيادي از فعاليتش در باشگاه مذکور نمي‌گذرد به خاطر بدهي‌هاي بانکي بازداشت شده است.

زهرا رهنورد با بالين پدر

فارس ديروز گزارش داد که صادق کاظمي، پدر زهرا رهنورد درگذشت.بنا بر اين گزارش پدر زهرا رهنورد صبح ديروز در سن 93 سالگي به دليل کهولت سن درگذشت.برپايه اين خبر پيش از اين برخي رسانه‌ها به اشتباه از درگذشت خانم احترام السادت نواب صفوي، مادر زهرا رهنورد خبر داده بودند. فارس همچنين نوشت که زهرا رهنورد پيش از فوت پدرش با وي ديدار‌هايي را داشته و در زمان فوت، بر بالين وي حاضر بود.


استخدام مستندسازان براي انتخابات – مشرق نوشت: جريان انحرافي براي ورود به عرصه انتخابات اقدام به تشکيل چندين تيم مستندساز، راه اندازي صدها سايت و وبلاگ و بکارگيري دهها روزنامه و نشريه استاني نموده است. مسئولان اين جريان اعلام کرده اند از بهمن ماه فعاليت رسمي خود را آغاز خواهند کرد.

*جمهوری:

مدال دكتر شیعه را به جرم مخالفت با همجنس گرائی پس گرفتند!

كاخ سلطنتي نروژ، تحت فشار صهيونيست‌ها، نشان سلطنتي تعلق گرفته به يك شيعه نروژي را پس گرفت. اين مدال به پاس خدمات طولاني انسان دوستانه دكتر "تروند علي لنستاد" از بوميان نروژ تعلق گرفته بود ولي با سه دليل مخالفت وي با رژيم صهيونيستي، مخالفت با همجنس گرائي و حمايت از جمهوري اسلامي ايران از وي پس گرفته شد. متن كامل اين خبر را در صفحه 12 روزنامه امروز بخوانيد.

آمار معتادان ايراني به يك ميليون و 325 هزار نفر رسيد

 آمار معتادان ايراني به يك ميليون و 325 هزار نفر رسيد. اين آمار را روز شنبه حميد صرامي مدير كل دفتر تحقيقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر، اعلام كرد. گزارش او البته تنها به ارائه آمار معتادان خلاصه نشد بلكه سن ميانگين شروع اعتياد از سوي اين مقام مسئول نيز 21 سال اعلام شد. آنگونه كه حميد صرامي مي‌گويد اين آمار براساس طرح ملي شيوع شناسي مصرف مواد در ميان شهروندان كشور اعلام شده است.

 به گزارش شفاف، معتادان به مواد روانگردان نيز در رده سني 15 تا 64 سال قرار گرفته‌اند كه 2/65 درصد جمعيت كشور را در بر گرفته‌اند. براساس اين آمار 91 درصد از معتادان مواد مخدر مرد و تنها 9 درصد زن هستند. برخلاف تصور عموم مردم كه فكر مي‌كنند استفاده از شيشه در اولويت نخست قرار دارد، مطابق گزارش اين مقام مسئول، ترياك در جايگاه اول مصرف معتادان در ايران قرار گرفته است. به عبارت بهتر، مصرف كنندگان مواد مخدر به ترتيب بيشتر به ترياك، شيشه، كراك (افغاني)، هروئين، حشيش و اكستازي گرايش دارند هر چند كه 84 درصد از اين مصرف كنندگان استفاده از دخانيات را در كارنامه خود دارند.