۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۵

حاجی‌بابایی: بدخواهان را رسوا می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه به همراهی فرهنگیان ، بدخواهان نظام تعلیم و تربیت را رسوا خواهیم کرد، ادامه داد: اعتقادم بر این است تا روزی که جایگاه معلمان هم تراز اساتید دانشگاه و پژوهشگران نشود ، تحول بنیادین محقق نخواهد شد.
کد خبر : ۹۱۳۹۴
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ حمیدرضا حاجی بابایی همزمان با سالروز 9 دی در نشستی با 1500 فرهنگی شهرستان های شاهرود ، میامی و مناطق بسطام و بیارجمند ، اظهار کرد : تازمانیکه زنده ام در هر پستی حضور داشته باشم ، معتقدم آموزش و پرورش بزرگ ترین دستگاه و سرمایه کشور است .

وی با اعلام اینکه نظام رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین در حال تدوین است ، ادامه داد : وظیفه فرهنگیان ، نگهبانی از فکر دانش آموزان است .

وی با اشاره به اینکه نتایج تحول بنیادین در آموزش و پرورش با گذشت زمان مشخص خواهد شد ، افزود: طی سه سال اخیر با اجرای 300 زیر ساخت تحولی، زمینه برای اجرای تحول بنیادین در آموزش و پرورش فراهم شده است .

حاجی بابایی ادامه داد : استقرار نظام جدید آموزشی با ایجاد پایه ششم ابتدایی بخش کوچکی از تحول بنیادین است و اصل این تحول متوجه تغییر نگاه ها به آموزش و پرورش می باشد .

وزیر آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از اینکه گفتمان و مطالبه امروز آموزش و پرورش ، هوشمند سازی مدارس است ، تصریح کرد: هوشمند سازی مدارس ، کلاس های درس را برای دانش آموزان جذاب تر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه درسی ملی بر اساس نقشه جامع آموزش پرورش آماده شده است، اضافه کرد: بر اساس بررسی های علمی و تحقیقاتی ، دوره ابتدایی مهمترین دوره تحصیلی دانش آموزان است و طول این دوره به دلیل محقق نشدن اهداف آن در پنج سال به شش سال افزایش یافت .

حاجی بابایی با اعلام اینکه اگر توجه لازم به دوره ابتدایی صورت نگیرد، در دوره های راهنمایی و متوسطه با مشکل مواجه خواهیم شد ، گفت : کتاب‌های درسی بر اساس برنامه درسی ملی با درنظر گرفتن پنج عنصر؛ علم ، عمل ، ایمان ، اخلاق و تفکر در چهار عرصه ارتباطی خود ، خدا ، خلق و خلقت طی 11 حوزه یادگیری تالیف خواهد شد .
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
دختر شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۰ دی ۱۳۹۱
۱
۰
حاجی! از کشته شدگان اتوبوس راهیان نور و بچه های شین ابادی چه خبر؟!
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۱
۰
۰
ای بابا !! تو عجب رویی داری!!! از قدیم گفتند: آب که سر بالا میره / قورباغه ابوعطا میخونه!!!
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۰ دی ۱۳۹۱
۰
۰
آفرین به تو دختر خوب شیرازی. موفق باشی.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۰ دی ۱۳۹۱
۰
۰
سلام بر سنگ پای قزوین!
مولانا بدپیله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۱ دی ۱۳۹۱
۰
۰
حاجی جون! بدخواه مدخواه داشتی، بفرست پر سیبیل خودمون! سه سوت پرپرش می کنیم!
درست مث همون بچه ها و جوونای بروجن و شین آباد و ...!