۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳

تمجید‌های عبدالله نوری از رهنورد!

حضور همچنان اعضای جبهه پایداری در روزنامه ایران، نگرانی آمریکا از بسط نفوذ ایران و دیدارهای ماهیانه هاشمی با وزرای دولت سازندگی از جمله مطالب ویژه‌ای هستند که روزنامه‌های امروز کشور به آنها پرداخته‌اند.
کد خبر : ۹۱۵۹۴
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه که در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.


تمجیدهای عبدالله نوری از رهنورد
!
به گزارش اعتماد، عبد‌الله نوری، به فوت پدر زهرا رهنورد واکنش نشان داد و در پیامی نوشت:‌ رحلت انسان وارسته و بزرگوار مرحوم صادق كاظمي كه ثمره حيات و حاصل تربيت انساني، اخلاقي و ايماني آن عبد صالح، فرزنداني شايسته و بانويي با فضيلت، انديشمند، صبور و گرانقدر همچون جنابعالي بوده است را، از صميم قلب خدمت شما، والده مكرمه و رنجديده و خانواده‌هاي عزادار به‌ويژه برادر بزرگوار ارجمندم، تسليت عرض مي‌نمايم.

تحلیل رادیو زمانه از بازگشت دوباره هاشمی به قدرت
"اپوزيسيون بايد برخوردي خاكستري با هاشمي داشته باشد."
به گزارش کیهان، پايگاه اينترنتي راديو زمانه، وابسته به اپوزيسيون كه از هلند مديريت مي شود، در تعيين گزاره فوق نوشت: تكليف نيروهاي دموكراسي خواه [اسم مستعار اپوزيسيون ضدانقلاب] با هاشمي رفسنجاني در برخورد با هاشمي رفسنجاني در مقطع كنوني كه مورد حمله اصولگرايان تندرو قرار دارد چيست؟ پاسخگويي به اين سؤال وقتي دشوار مي شود كه در نظر بگيريم رفسنجاني، سنگر مقاومت بخش ميانه روي نظام در تحولات اخير عرصه قدرت است و بخش تندرو و مسلط حكومت، وي را آماج حمله كرده است. البته اقتدار رفسنجاني در داخل حكومت رو به زوال است اما او هنوز در نظام سياسي ايران پتانسيل هاي محدودي دارد. هاشمي رفسنجاني تلويحاً از جنبش سبز حمايت كرد و اخيراً نيز موضع مثبتي در انتقاد از برخوردهاي افراطي دهه شصت گرفت اما در عين حال روايت او از اتفاقات آن دوران تحريف آميز بوده و با هدف سفيدنمايي اقدامات خود صورت مي گيرد. «مردي براي تمام فصول قدرت»، برازنده ترين نامي است كه مي توان با بررسي سابقه عملكرد هاشمي رفسنجاني به او داد. رفتار متغير رفسنجاني كه چارچوب مشخصي نداشته و تحت عنوان عملگرايي و اعتدال توجيه شده، اعتمادآفرين نيست. دشوار بتوان اصول و مولفه هاي رفتاري ثابتي را در عملكرد وي يافت. اكثر اقدامات او با در نظر گرفتن حداكثر منافع در معادلات قدرت قابل فهم است. در حال حاضر اين ترديد وجود دارد كه اگر هاشمي رفسنجاني دوباره به قدرت بازگردد، به مواضع كنوني خود پشت كند و رفتار اقتدارگرايانه قبلي را پيش گيرد.
راديو زمانه با حمله به سوابق انقلابي آقاي هاشمي رفسنجاني، اتهامات گذشته افراطيون در سال 78 را تكرار كرده و نوشت: سياه ترين پرونده دوران رياست جمهوري رفسنجاني، قتل هاي روشنفكران و نويسندگان است. او مخالفتي با اين اقدامات نكرد و پاسخي به خانواده هاي جان باختگان نيز نداد. اما در مجموع چهره او در مقايسه با حاكميت قابل تحمل تر و به طور نسبي بهتر بود. او از مدرنيته دفاع مي كرد و بهترين عملكردش در حوزه اقتصادي بود. اگر چه فساد و تورم در دوره رفسنجاني رشد كرد و فاصله طبقاتي و فقر گسترش يافت، اما پيشرفت در صنعت و زيرساخت هاي اقتصادي كشور محسوس بود. او كماكان از فضاي بسته سياسي دفاع مي كرد، اما به فضاي باز فرهنگي هم روي خوش نشان داد و آزادي مطبوعات را به شكل محدود پذيرفت.

سفرهای استانی کاندیدایی که می‌گوید نمی‌آیم
یکی از کاندیداهی احتمالی ریاست جمهوری که بارها انصراف خود را از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام کرده، سفرهای استانی خود را آغاز کرده است.
جوان گزارش داد: این کاندیدای احتمالی با اینکه بارها تأکید کرده قطعاً وارد رقابت‌های انتخاباتی نخواهد شد، اما تاکنون چندیدن سفر محرمانه استانی داشته است. وی در این سفرها ضمن دیدار از ستادهای انتخاباتی یکی از کاندیداهای سال 88، در جریان وضعیت استان‌ها قرار گرفته است. گفته می‌شود این کاندیدای احتمالی با اختصاص هزینه‌ای کلان اقدام به تشکیل یک تیم نظرسنجی نموده تا پس از نظرسنجی در روستاها و شهرها تصمیم نهایی خود را برای حضور یا عدم حضور در رقابت‌های انتخاباتی اتخاذ نماید.

انتقادات صریح عسگراولادی از رسایی
حبیب‌الله عسگراولادی در بخشی از سرمقاله امروز روزنامه رسالت با عنوان "سخنی با برادرم، رسایی" نوشت: نقد شما به مهدي هاشمي يك مسئله است و تسري آن به آيت الله هاشمي رفسنجاني و خانواده‌اش كه اكنون با حكم رهبري در درون خيمه نظام و در مسند رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام نشسته است مسئله‌اي ديگر. اين لحن نشان مي‌دهد شما از اين حضور( درخيمه نظام و رهبري) خشنود نيستيد. اين درست جايي است كه ممكن است در اثر يك غفلت انسان در راهبرد دشمن در جنگ نرم عمل كند.
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین می‌نویسد: ما و شما به نظام و رهبري وفا داريم و اين وفاداري بايد در موضع‌گيري‌ها و رفتار سياسي ما و حتي لحن نقدهايمان تجلي داشته باشد.

دیدارهای ماهیانه هاشمی با وزرای دولت سازندگی
آرمان روابط عمومی گزارش داد: وزرای دولت سازندگی به طور جداگانه با آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی دیدار و گفت‌وگو می‌کنند. شاید برای بسیاری این دیدارها در طی 15 سال عجیب باشد و تصور کنند پایان هر دولتی، باید پایان با هم بودن‌ها باشد. اما در واقع اینچنین نبوده، چنان‌که آیت‌ا... هاشمی، هر ماه با وزرایی که در آن سال‌ها عضو کابینه او بودند، دیدار می‌کند و اوضاع کشور از نگاه هر یک از آنها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در این جلسات کارشناسان و وزیران دولت سازندگی، اطلاعاتی را درخصوص آخرین تحولات روز و وضعیت کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و... به آیت‌ا... ارائه می‌کنند.
این روزنامه اصلاح طلب همچنین در روتیتر این مطلب نوشته است: "دیدارهایی با طعم وحدت ملی"

نگرانی آمریکا از بسط نفوذ ایران
روزنامه خراسان به نقل از بی‌بی‌سی گزارش داد: بانک مشترک، هواپيماي بدون سرنشين، مراکز فرهنگي، پروازهاي مستقيم. ايران و کشورهاي آمريکاي لاتين، روابطشان، تا حدي به هم نزديک شده که آمريکا را نگران کرده است. رئيس جمهوري آمريکا، حالا قانوني را امضا کرده که تلاش مي کند با نفوذ ايران در حياط خلوتش مقابله کند.

حضور همچنان اعضای جبهه پایداری در روزنامه ایران
محمد سلیمانی، از اعضای جبهه پایداری و نماینده مجلس شورای اسلامی درباره مواضع اخیر برخی اصولگرایان با روزنامه ایران مصاحبه کرده و گفته است: پرونده سران فتنه به قدری در پیشگاه ملت گسترده و قطور است که حتی توبه هم نمی‌تواند عملکردی را که مانند لکه ننگی بر پیشانی آنها است، پاک کند، چرا که در اقدامات ضد منافع ملی این افراد نمی‌شود شک کرد.
وی می‌افزاید: هرکس با نام اصولگرایی بخواهد راهی برای بازگشت آنها به عرصه سیاسی کشور باز کرده یا به هر نحوی برای حضور آنها مساعدتی انجام دهد، ‌قطعاً به کشور خیانت کرده است و به شکلی خودکار از دایره اصولگرایی خارج می‌شود.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۱
۰
۰
آدمی ذاتا ً عاشق اصلاحات است مگر اینکه مریض باشد.
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم