۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۸

واکنش مقتداصدربه اظهارات سرکرده‌بعثی

رهبر جریان صدر با اعلام آمادگی برای دستگیری و مجازات معاون سابق دیکتاتور معدوم عراق گفت که او می‌خواهد این کشور را به سوی یک فتنه طائفه‌ای سوق دهد.
کد خبر : ۹۲۱۴۷
به گزارش صراط، دفتر «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر با صدور بیانیه‌ای به اظهارات «عزة الدوری» سرکرده حزب منحله بعث عراق واکنش نشان داد و اعلام کرد که این اظهارات در شرایط کنونی بیانگر این حقیقت است که وی می‌خواهد عراق را به سوی یک فتنه طائفه‌ای سوق دهد.

مقتدا صدر در این بیانیه اظهار داشت: من مطمئنم که این نمایش از سوی برخی طرف‌های پشت پرده هدایت می‌شود.

وی افزود: دوری کثیف‌تر از آن است که بتوان از او یا تهدیدهایش ترسید. او دشمن عراقی‌ها است و در عراق عزیر ما هیچ گوش شنوایی برای اظهارات او وجود ندارد. او حقیرتر از آن است که بخواهد عراقی‌ها را مزدور یا صفوی توصیف کند. عراقی‌ها اصحاب جهاد، فداکاری، ملی‌گرایی و شرافت هستند. عزة الدوری و روسایش مزدور آمریکا و اسرائیل هستند.

در این بیانیه تاکید شده است: ظاهر شدن الدوری در فیلم در شرایط کنونی به این معناست که او می‌خواهد عراق را به یک فتنه طائفه‌ای خطرناک بکشاند که نتوان آتش آن را خاموش کرد.

رهبر جریان صدر به تظاهرات‌کنندگان توصیه کرد که از اظهارات سرکرده بعثی‌های عراق برائت جویند و با ایجاد همگرایی میان خود، آتش فتنه را خاموش کنند و اجازه ندهند این تظاهرات‌ها طائفه‌ای و بعثی شود. این اعتراض‌ها باید عراقی و شرافتمندانه باقی بماند.

وی با این تعبیر که «ما سربازان خدا در سرزمین خدا هستیم» افزود که اگر دولت عراق به اندازه کافی برای دستگیری و مجازات عزة الدوری تلاش نکند خود این وظیفه را بدون دخالت نیروهای امنیتی، برعهده خواهد گرفت.

معاون سابق دیکتاتور معدوم عراق طی یک فیلم ضبط شده، به دخالت در اعتراض‌های کنونی عراق اعتراف کرد و بر اظهارات «نوری المالکی» نخست‌وزیر مبنی بر نقش بعثی‌ها در تظاهرات‌های چند روز اخیر در عراق صحه گذاشت.

سرکرده بعثی‌ها در این فیلم که لباس نظامی‌اش را بر تن داشت، مدعی شد که مالکی مجری طرح صفوی فارسی برای تجزیه عراق طی 7 سال گذشته بوده‌است.

وی در ادامه گفت که از تظاهرات‌های گسترده اهل سنت و ملت عراق در الانبار و نینوا حمایت می‌کند.

دوری که مدعی بود از استان بابل و به مناسبت جشن تاسیس ارتش عراق در 6 ژانویه سخن می‌گوید، اظهار داشت که هرکسی را که از طرح صفوی و فارسی در عراق چه شهروند و چه نظامی هدف قرار خواهد داد.

الدوری سالهاست که از انظار عموم مخفی شده است و هر از چندگاهی، فیلم‌های ضبط شده‌ای از او منتشر می‌شود.

چند روزی است که در شهرهای مختلف عراق از جمله بغداد، موصل، سامرا، کرکوک و تکریتف تظاهرات‌هایی علیه دولت مالکی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان پرچم‌های ارتش آزاد سوریه، رژیم صدام و تصاویری از این دیکتاتور اردوغان را که به دخالت در امور داخلی عراق متهم است، در دست داشتند. آنها خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی و لغو قانون بازخواست و عدالت هستند. برخی از آنها نیز شعار برکناری مالکی را سر می‌دهند و خواستار نافرمانی مدنی سراسری در عراق هستند.

نخست‌وزیر عراق چند روز پیش، بعثی‌ها و القاعده را به تحریک برای برگزاری این تظاهرات‌ها فتنه‌انگیزانه و ایجاد جنگ داخلی در کشور و تجزیه عراق متهم کرده بود که این اظهارات الدوری مهر تاییدی بر سخنان نخست‌وزیر عراق است.
منبع: فارس