۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰

دختران 15 تا 25 ساله و بحران فرار

رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی گچساران از شیوع پدیده فرار دختران از خانه در این شهرستان به خانواده‌ها هشدار داد و گفت: سنین 15 تا 25 سال در خطرند.
کد خبر : ۹۲۳۱۵
 به گزارش صراط، عزیزالله دیلمی در گچساران اظهار کرد: موضوع فرار دختران از خانه امروزی نیست و این آسیب اجتماعی در دو سال اخیر در گچساران شیوع بیشتری پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر مواردی داشتیم که از طریق نیروی انتظامی به مرکز اورژانس اجتماعی معرفی و کارشناسان اورژانس به طور سریع مراقبت‌ها و مشاوره‌های تخصصی لازم را انجام می‌دادند.

*ارائه مشاوره‌های تخصصی کارشناسان اورژانس به آسیب دیدگان اجتماعی

رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی گچساران افزود: در صورتی که با موارد فرار دختران از خانه مواجه شویم، تیم کارشناسان اورژانس شامل مددکار و روان‌شناس در همان ابتدا به بررسی ریشه و علل فرار آن‌ها می‌پردازند.

دیلمی تصریح کرد: پس از بررسی علل، تیم کارشناسان اورژانس خدمات و مشاوره‌های تخصصی مربوط به آسیب فرار دختران از خانه را به فرد آسیب دیده ارائه می‌دهند.

وی از یک مورد جدید فرار از خانه در اورژانس اجتماعی گچساران خبر داد و گفت: کارشناسان اورژانس در تلاش هستند که با انجام مشاوره‌های تخصصی خود زمینه بازگشت مناسب این مورد را به خانواده فراهم کنند.

رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی گچساران یادآور شد: به دلیل اینکه بخش نگهداری از آسیب دیدگان اورژانس اجتماعی این شهرستان موقت بوده و دائمی نیست، در نهایت فقط 21 روز قادر هستیم که از آسیب‌دیدگان اجتماعی مراقبت کنیم.

دیلمی با ابراز امیدواری از دائمی کردن اورژانس اجتماعی گچساران توسط مسئولان عنوان کرد: اورژانس اجتماعی با خدمات تخصصی که به آسیب دیدگان ارائه می‌دهد قادر است در رفع یا کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی تأثیرگزار باشد.

*خانواده امن‌ترین مکان برای دختران فراری

وی آشفتگی و در هم ریختگی خانواده‌ها، اختلافات خانوادگی، اعتیاد والدین، جدایی والدین از همدیگر و نبود صمیمیت در میان اعضای خانواده را از مهم‌ترین دلایل فرار دختران از خانه دانست.

رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی گچساران با بیان اینکه امن‌ترین مکان برای دختران فراری از خانه، خانواده آن‌ها بوده، افزود: دختران باید بدانند که فقط خانواده برای آن‌ها مکانی امن بوده و با فرار خود ممکن است بلا‌فاصله در دام گروه‌ها و باندهای خلاف گرفتار شوند.

دختران فراری در محدوده سنی 15 تا 25 سال هستند

دیلمی با اشاره به این‌که سن اکثر دختران فراری در محدوده 15 تا 25 سال است، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها می‌توانند با ارتباط مناسب با فرزندان و رفع نیازهای مادی و عاطفی آن‌ها تأثیر بسیار به سزایی در پیشگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی به خصوص فرار دختران از خانه داشته باشند.

وی تأکید کرد: خانواده‌ها باید با توجه به نیازهای فرزندان اجازه ندهند که آنان به سمت انواع آسیب‌های اجتماعی که در کمین آن‌ها بوده، کشیده شوند.

رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی گچساران با بیان این‌که فرزندان از عواقب کارهایی که انجام می‌دهند، هیچ گونه اطلاعی ندارند، یادآور شد: آگاه‌سازی والدین و فرزندان و آموزش صحیح آن‌ها در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی و خطرات آن می‌تواند راهکاری مناسب در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.
منبع: فارس