۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۷

تظاهرات تونسی‌ها در حمایت از بشار اسد

مردم تونس برای نشان دادن حمایت خود از دولت سوریه در پی تصمیم مقامات کشور خود برای به رسمیت شناختن ائتلاف جدید ضد سوری در پایتخت این کشور تظاهرات کرده‌اند.
کد خبر : ۹۲۳۴۲
به گزارش صراط به نقل از پرس تی وی، این تظاهرات روز شنبه (۱۶ دی) نزدیک وزارت کشور برگزار شد که در آن تظاهرات کنندگان شعارهای در طرفداری از دولت سوریه سر دادند.

این تظاهرات کنندگان همچنین سیاست‌های توسعه طلبانه و جنگ‌طلبانه امریکا و همچنین حمایت برخی کشورهای عربی و غربی از شبه نظامیان در سوریه را محکوم کردند.

این تظاهرات پس از آن صورت گرفت که دولت تونس اوایل هفته جاری میلادی به طور رسمی به اصطلاح «ائتلاف ملی نیروهای مخالف و انقلابی سوریه» را به عنوان نماینده مردم سوریه به رسمیت شناخت.

هزاران تن از مردم تونس در ۲۴ فوریه ۲۰۱۲ (۵ اسفند ۱۳۹۰) در پایتخت تونس با برگزاری تظاهراتی حمایت خود را از دولت بشار اسد، رییس جمهور سوریه ابراز کردند که این تظاهرات به درگیری با پلیس منجر شد.

امریکا، انگلیس، فرانسه، ترکیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله قطر و عربستان سعودی نیز شبه نظامیان مخالف دولت سوریه را به رسمیت شناخته‌اند.

سوريه از مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي بوده است. در خشونت و ناآرامي‌هاي اين کشور بسياري از سوري‌ها از جمله تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي و نظامي اين کشور کشته شده‌اند.

دولت سوريه مي‌گويد اين ناآرامي‌ها از خارج کشور طراحي و هدايت مي‌شوند و گزارش‌ها نشان از آن دارد که شمار بسيار زيادي از شورشيان درگير با دولت دمشق، اتباع خارجي هستند.

برخي از سازمان‌هاي بين ‌المللي حقوق بشر، شورشيان مورد حمايت کشورهاي خارجي در سوريه را به ارتکاب جنايات جنگي متهم کرده‌اند.
منبع: افکار