۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱

تقسیم ابتدایی‌به۲دوره سه‌ساله

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش تهران از اجرای «۳ـ۳» در ۷۱ دبستان تهران خبر داد و گفت: اجرای دوره ابتدایی به دو «سه سال» با شیب ملایم و بدون اینکه برای اولیا و دانش‌آموزان مشکلی ایجاد کند، انجام می‌شود.
کد خبر : ۹۲۴۰۶

به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ فرناز بیگی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به اجرای نظام جدید آموزشی در تمام دبستان‌های تهران اشاره کرد و اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری «3ـ3ـ6» اجرا شد که به معنی ایجاد پایه ششم ابتدایی است.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از «3ـ3ـ3ـ3» نام برده شده است، افزود: بر این اساس در آینده باید مدارس ابتدایی به دو «سه سال» تقسیم شوند.

بیگی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری، «3ـ3» یعنی تقسیم مدارس ابتدایی به دو «سه سال» در 71 دبستان از نوزده منطقه آموزش و پرورش تهران اجرا شد.

وی با بیان اینکه 1200 دبستان دولتی در شهر تهران دایر است، اضافه کرد: در جلسه رؤسا و معاونان مناطق آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کردیم که اجرای دوره ابتدایی به دو «سه سال» با شیب ملایم و بدون اینکه برای اولیا و دانش‌آموزان مشکلی ایجاد کند، در دستور کار قرار گیرد تا در سال تحصیلی آینده شاهد اجرای بیشتری از نظام «3ـ3ـ3ـ3» باشیم.

به گزارش فارس، در بخشی از بیانیه مأموریت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است: این نهاد مأموریت دارد با تأکید بر شایستگی‌های پایه، زمینه دستیابی دانش‌آموزان در سنین لازم‌التعلیم طی 12 پایه تحصیلی (چهار دوره سه ساله) به مراتبی از حیات طیبه در ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی و جهانی را به صورت نظام‌مند، همگانی، عادلانه و الزامی در ساختاری کارآمد و اثربخش فراهم شد؛ انجام این مهم نقش زیرساختی در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی خواهد داشت.

منبع: فارس