۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۳
اخبار سوریه/

تاکید چین بر حل سیاسی بحران سوریه

تاکید چین بر حل مسالمت آمیز بحران سوریه و درخواست رهبر کاتولیکهای جهان از طرفهای درگیر در سوریه از جمله خبرهای مربوط به این کشور است.
کد خبر : ۹۲۴۸۶

به گزارش صراط، به نقل از پایگاه روسیا الیوم، هانگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: طرفین درگیر در سوریه باید به طرح مشترک برای حل مسالمت آمیز بحران پایبند باشند.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: پکن از نظام سوریه و مخالفان می خواهد که در سریعترین زمان ممکن به درگیری ها پایان دهند و به منافع اساسی کشور و مردم فکر کنند.

هانگ لی بیان کرد: چین بارها اعلام کرده است که راهکار بحران سوریه فقط از طریق سیاسی و پایبندی طرفهای درگیر به بیانیه ژنو و قطعنامه های شورای امنیت مُیسر می شود.

از سوی دیگر پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیکهای جهان با اشاره به بحران سوریه گفت : بحران سوریه پیروز ندارد و همه بازنده اند.

وی بدون درخواست صریح از گروههای تروریستی برای پایان دادن به اقدامات خشونت آمیز آنها و نادیده گرفتن حق قانونی و مشروع دولت سوریه در سرکوب تروریستها افزود: از همه طرفهای درگیر می خواهم که سلاح خود را بر زمین بگذارند و به گفتگوی سازنده برای پایان دادن به درگیری هایی که فقط خرابی و رنج مردم سوریه را به دنبال دارد، روی آورند.

رهبر کاتولیکهای جهان که در دیدار با سفیران خارجی در واتیکان سخن می گفت از این سفیران خواست، دولتهای متبوع خود را به ارسال کمکهای فوری به سوریه راضی کنند.

منبع: مهر