۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۵

برلوسکنی وزیر اقتصاد می شود

در صورت پیروزی ائتلاف حزب نخست وزیر پیشین ایتالیا با لیگ شمال در انتخابات پیش روی این کشور "سیلویو برلوسکنی" وزیر اقتصاد خواهد شد.
کد خبر : ۹۲۴۹۵

  به گزارش صراط، به نقل از دی پرسه، به فاصله اندکی تا انتخابات پارلمانی ایتالیا، حزب "ملت آزادی" متعلق به "سیلویو برلوسکنی" امروز از ائتلاف خود با حزب پوپولیستی راستگرای این کشور خبر داد.

ساعتی پس از این تصمیم، نخست وزیر پیشین ایتالیا در گفتگو با یک شبکه رادیویی این کشور اعلام کرد در صورتی که این ائتلاف در انتخابات ماه فوریه به پیروزی برسد، ریاست دولت به "آنجلینو آلفانو" رهبر حزب می رسد.
 
به گفته برلوسکنی، این اقدام در چارچوب توافق شب گذشته دو حزب انجام شده و بر اساس آن وزارت اقتصاد دولت جدید نیز به وی سپرده خواهد شد.
 
برلوسکنی 76 ساله برای تصاحب آرا در انتخابات پارلمانی به حمایت لیگ شمال نیاز دارد که حامی گروههای فدرالیستی در شمال کشور است. از سوی دیگر حزب برلوسکنی متعهد شده از نامزدی "روبرترو مارونی" رهبر لیگ شمال برای ریاست منطقه لومباردی در انتخابات منطقه ای حمایت کند.
 
طبق آخرین گمانه زنی ها در مورد انتخابات ایتالیا، ائتلاف برلوسکنی با لیگ شمال سبب می شود در انتخابات پیش رو این ائتلاف بخت کسب 28 درصد آرا را داشته باشد.
منبع: مهر