۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۹

دلایلی که بنی‌صدر را خائن کرد

غرور، خود برتر بینی و حماقت است که باعث می‌شود فردی چشم در برابر تمام حقایق ببندد و هیچ منطق و عقلی را نپذیرد. این همان اتفاقی است که درباره برخی مسئولان هم اتفاق می‌افتد، نمونه‌اش اولین رئیس جمهور کشورمان که در باتلاق غرورش فرو رفت.
کد خبر : ۹۲۷۵۴
به گزارش صراط ، او که به آرائش از مردم مغرور شده بود و جلوی هر عقلانیتی با این منطق که چند میلیون رای از مردم دارم می‌ایستاد تا جایی پیش رفت که مهر عدم کفایتش از سوینمایندگان مردمزده شد.

بنی‌صدر و امثال او در تاریخ ایران تجربه‌های بزرگی هستند که هر چند هزینه‌های زیادی را بر دوش ملت و انقلاب گذاشتند اما با استفاده از این تجارب می‌توان جلوی هزینه‌های بزرگ‌تر را گرفت.

این همان حرفی است که محسن رفیق‌دوست، وزیر سپاه سال‌های جنگ می‌زند و بنی‌صدر را اینگونه عنوان میکند: بنی‌صدر مغرور شد چون راحت رئیس جمهور شد.

وی با بیان اینکه بنی‌صدر خائن امام را نشناخت برای همین فکر می‌کرد که پشتوانه مردمی خودش از امام بیشتر است، گفت: این فرد هیچ وقت نفهمید که امام خمینی برای مردم ایران شانیتی الهی دارد نه مادی.

وزیر سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه خیانت بنی‌صدر در دوران جنگ کاملا مشهود بودو ما به خاطر امام و مردم سکوت می‌کردیم، اظهار داشت: امام خمینی(ره) به خوبی چهره واقعی این خائن را نمایان ساخت و از این تهدید یک فرصت ساخت.

محسن رفیق‌دوست گفت: بنی‌صدر به شدت با آقایان بهشتی، هاشمی و خامنه‌ای بد بود و از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به آنان دریغ نمی‌کرد. او می‌گفت که این‌ها اربابان تو هستند هر چه می‌خواهی برو از خودشان بگیر!

وی با اشاره حماقت بنی‌صدر گفت: او یک جاه طلب بود که به واسطه غرورش به اینجا رسید و هیچ مشورت، کمک و حرف حقی را نمی‌پذیرفت
منبع: افکار