۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۵
اخبار ویژه روزنامه های یکشنبه

کشف گورهای جمعی در پادگان اشرف

مردم ايران جريمه خودكفايي و آزادي را مي پردازند، اعلام آمادگي اوباما براي سفر به ايران، درانتخابات 40 يا 50 کانديدا خواهيم داشت،سعید تاجیک به زندان رفت،برنامه دشمن برای سرباز‌گیری از نیروهای نظام،برگزاري آزمون استخدامی تا قبل از عید،مدیران تلویزیون‌های ضدانقلاب به جان هم افتادند،سفرناگهانی احمدی‌نژاد به قم،دعاي سعيد قاسمي براي آزادي تاجيک،از مهمترین اخبار ویزه روزنامه های امروز هستند.
کد خبر : ۹۲۸۷۹
به گزارش صراط،اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.
*کیهان:
 
نوشابه هايي كه سايت ها براي ولي نعمت هاي خود باز مي كنند
پايگاه اينترنتي آقاي هاشمي نوشت «هاشمي در انتخابات نمي آيد مگر به اجماع؛ به اجماع مردم و سران نظام و تشخيص نظام»!
نويسنده اين پايگاه اينترنتي كه مدتي است بعضاً مطالبي مبالغه آميز منتشر مي كند با اشاره به يكي از ملاقات هاي هاشمي در تاريخ 12 دي مي نويسد: من در فكر ديدن چهره امروز ايشانم، چهره اي كه با آزادي مشروط فرزندشان بايد خوشحال باشد، منتظر ديدنشان مي مانم. آيت الله به رسم هميشه وارد مي شوند. خيلي معمول و بي تشريفات.

 به صورت آيت الله نگاه مي كنم، اثري از خوشحالي ندارد. انگار نه انگار كه مهدي به خانه بازگشته. غم صورتشان حتي بيش از روزهاي ديگر است. شايد مغموم ديدن تصاوير نوگلان سوخته در «شين آباد»ند يا شايد مغموم غم مردمي كه اخبار مشكلاتشان امروز بيش از هميشه است. اخبار صدا و سيما هم كه نگويد. مردم در ملاقات ها به آيت الله مي گويند(!)

نويسنده در ادامه با ادبياتي قابل تأمل مي نويسد: شايد هيچ شخصيتي معادل ايشان نداشته باشيم كه به دفعات و مكرر خود را به معرض رأي مردم گذاشته باشد. شيريني رأي مردم بر آيت الله حكم حلاوت احكام امام را دارد. شكست و پيروزي هم ندارد. در پيروزي مي شود يار مردم. در شكست مي شود غمخوار مردم(!)

در ادامه اين مطلب با طرح اين ادعاي عجيب كه «آيت الله به هيچ انتخاباتي پاي نگذاشته مگر به تكليف نظام و مأموريت»، مي افزايد: مأموريت هاي دشوار معمولاً به او رسيده است...» مأموريت حضور در انتخابات مجلس ششم، براي تعديل افراطي گري ها. مأموريت حضور در انتخابات 84، براي ناكام نماندن توسعه كشور... او پاي هيچ انتخاباتي نيامده مگر به ضرورت. به ضرورت تشخيص نظام. بالاترين مصلحت آيت الله.

مصلحت نظام است. مصلحت آبرو، خانواده، مال و جان جملگي به كنارند. نگاه آيت الله به انتخابات آتي نيز چنين است. قطار عمر سياسي آيت الله توقف و خستگي ندارد. ترس از آبرو دادن ندارد. شكست و پيروزي هم ندارد. قطار عمر سياسي آيت الله معيار دارد. معياري به نام مصلحت. بايد ديد مصلحت نظام در انتخابات 92 چيست؟

نويسنده مجهول الهويه در ادامه اين نوشته آورده است: جلسه كه تمام مي شود، خوش و بش ها هم به پايان مي رسد. در محل خروج از راهروهاي مجمع دوستي به همكارش مي گويد آقاي هاشمي نمي آيند مگر به اجماع. به اجماع مردم عادي و سران نظام. آقاي هاشمي نمي آيد مگر به تشخيص نظام. به تكليف نظام. دشواري مأموريتش مهم نيست. مهم تشخيص يكپارچه مردم و نظام است.

نكته قابل تأمل در اين ميان اقدام مشابهي است كه اخيراً سايت شبكه ايران انجام داده و از قول يكي از مشاوران مشايي نوشته بود مهندس مطالبه گر قدرت با عرضه كننده خود نيست بلكه بايد شما حاميان سراغ او برويد و از او تقاضا كنيد تا حجت تمام شود و او بيايد! او مدعي شده بود «مبناي فكري مهندس اصلاً مطالبه قدرت نيست. اگر روزي تكليف شود، از اجابت ابايي ندارند. من مي گويم هرگز از دهان او نخواهيد شنيد كه من مي آيم. مبناي او پرهيز است و در عين حال احترام به خواست مردم»(!)

سلطنت سعودي با آينده اي پرچالش مواجه است
آينده پادشاهي سعودي با چالش هاي جدي روبرو شده است.
پايگاه آمريكايي المانيتور اين تحليل را از قول كاريل مورفي نويسنده كتاب «آينده يك سلطنت: عربستان سعودي» نوشت: عربستان با داشتن بيش از 64 درصد جوان جوياي كار و عدالت اقتصادي راهي ناهموار و پرچالش را پيش رو دارد.

المانيتور با بيان اينكه عربستان دوران قبل از طوفان را مي گذراند، نوشت: حكومت عربستان بعد از اين با فشارهاي اجتماعي براي تفاسير جديد و متفاوت از اسلام وهابي در كنار مطالبه عدالت اقتصادي روبرو خواهد شد.

مورفي گفت، چالش اقتصادي و اجتماعي، بزرگترين چالش پيش روي عربستان است و اين كشور بايد تا سال 2015 براي 3 ميليون و تا سال 2030براي 6 ميليون جوان سعودي ايجاد اشتغال كند. با وجود فشار دولت بر شركت ها براي جذب نيروي كار داخلي، 90درصد كارمندان بخش خصوصي در اين كشور در سال 2009، خارجي بودند. نرخ بيكاري در اين كشور بالاست و حدود 40درصد افراد جوياي كار در عربستان سعودي 20 تا 24 ساله و 27درصد آنان زير 30سال هستند.
 
اسرائيل: دالايي لاما كه انتخاب نمي شود اميدي به انتخابات ايران نداريم

يك مقام صهيونيستي گفت، اميدي به نتيجه انتخابات ايران براي تغيير مسير سياست خارجي و تسليم در برابر فشارهاي غرب نيست.
مجله تايم به نقل از يووال استينيتز وزير دارايي رژيم صهيونيستي كه به آمريكا رفته بود، نوشت: زمان دادن اولتيماتوم به ايران رسيده است. بايد تدبيري فراتر از تحريم ها و بيانيه هاي صادره از سوي اوباما عليه ايران انديشيد. آنها اين تهديدها و بيانيه ها را جدي نمي گيرند.

استينيتز طبق معمول اظهارات گزافه مقامات صهيونيستي در چند سال اخير گفت، صبر تل آويو لبريز شده و اضافه كرد: البته، ما يك راه حل ديپلماتيك را ترجيح مي دهيم اما، به نظر مي رسد تحريم ها و مذاكرات كارآمد نبوده است. ايراني ها به فكر صرف نظر كردن از برنامه هسته اي شان نيستند و تاكنون، از مذاكرات براي خريدن زمان بهره برداري كرده اند.

وزير دارايي اسرائيل در پاسخ به اين سوال خبرنگاران كه با توجه به نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري ايران، آيا اميدي به حل مسئله ديده مي شود، گفت، «قرار نيست كه دالايي لاما نامزد انتخابات شود. برنامه هسته اي ايران قبل از رياست جمهوري محمود احمدي نژاد هم وجود داشت. مهم نيست كه چه كسي رئيس جمهوري مي شود بلكه اين عزم و تعهد سران حاكميت و [آيت الله] خامنه اي رهبر عالي ايران است كه اهميت دارد.
 
شكار ريگي فقط يكي از هنرهاي قوي ترين سرويس اطلاعاتي منطقه بود
شناسايي و دستگيري عبدالمالك ريگي يكي از مأموريت هاي قدرتمندترين سرويس اطلاعاتي خاورميانه بود.اين مطلب را رابرت بكوزن تحليلگر مجله آمريكايي وايرد ضمن ارزيابي گزارش تحقيقاتي اخير پنتاگون عنوان كرد.

پنتاگون ضمن گزارشي تصريح كرده كه سرويس اطلاعاتي ايران، قدرتمندترين سرويس اطلاعاتي خاورميانه است و بالغ بر 30هزار نفر از جمله اتباع انگليس و اسرائيل در استخدام آن هستند.

 وايرد در گزارش خود با عنوان «شكار مخالفان با 000/30 جاسوس» مي نويسد: در فوريه سال 2009 (بهمن 1388) نيروهاي اطلاعاتي ايران سوژه تحت تعقيب را زير نظر داشتند. عبدالمالك ريگي، از سران گروه هاي مسلح، متهم به انجام يك سري حملات تروريستي در مرز پاكستان بود. بعد از اينكه ريگي با پروازي از دوبي به مقصد قرقيزستان از مرز هوايي ايران گذر كرد، ماموران اطلاعات ايران ظاهر شده و به هواپيما دستور فرود دادند و ريگي را دستگير كردند. او چندي بعد اعدام شد.

ماهنامه آمريكايي نوشت: اين تنها يك نمونه از ماموريت هايي است كه طي چند سال اخير توسط وزارت حفاظت طلاعات ايران به انجام رسيده است. پنتاگون از وجود ارتش قدرتمند 30 هزار نفري اطلاعاتي، يعني قوي ترين عامل اطلاعاتي و جاسوسي در خاورميانه، خبر مي دهد.

اين گزارش مي افزايد: گروه هاي اپوزيسيون از جمله سازمان مجاهدين [منافقين] تحت رصد و اشراف سرويس اطلاعاتي ايران قرار دارند. اين گروه داراي هوادار كمي در داخل است.يادآور مي شود ريگي و گروهك متبوع وي در جريان فتنه سال 88 مكررا از آشوبگران به طور علني حمايت كردند.

در همين حال سايت اينترنتي اپوزيسيون با اشاره به گزارش پنتاگون نوشت: هفته گذشته گزارشي از سوي وزارت دفاع آمريكا منتشر شد كه طي آن به فعاليت وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي در درون و بيرون از ايران پرداخته و نكات مهمي در رابطه با عملكرد امنيتي اين وزارت را برملا ساخته است. حتي بدون انتشار اين گزارش، آنهايي كه به هر حال، با رويدادهاي ايران رو در رو بوده اند به سادگي مي توانسته اند، و مي توانند حضور پررنگ جمهوري اسلامي را در متن اپوزيسيون ملاحظه و مشاهده كنند.

خودنويس از قول شهرام همايون (از مديران شبكه هاي ماهواره اي اپوزيسيون) نوشت: براي روشن شدن نشانه هاي اين حضور لازم به كنكاش بسيار و تحقيق گسترده اي هم نيست حتي در سطح نيز اين حضور چنان پررنگ است كه تلألو نور آن كافي است تا چشم انسان را از تماشاي سياهي پيرامون، آنچنان از كار بياندازند كه جز نوري آزاردهنده، هيچ نبيند.

براي مثال جريان ها يا اشخاص را كه در تقابل با جمهوري اسلامي هستند در نظر بگيريد. اين گروه ها، يا افراد بيش از آن كه از سوي جمهوري اسلامي تحت فشار قرار بگيرند، از سوي ساير نيروهاي مخالف جمهوري اسلامي به ستيز كشانده مي شوند. در حقيقت تز وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي را مي توان در اين جمله خلاصه كرد: «سركوب نيروهاي مخالف جمهوري اسلامي به دست مخالفين جمهوري اسلامي»! اين كه جمهوري اسلامي چگونه توانسته به اين موفقيت دست يابد در گزارش پنتاگون به خوبي پاسخ داده شده است. «وزارت اطلاعات بيش از 30هزار پرسنل دارد كه بسياري از آنها در عمليات مخفي شركت دارند كه در جاي جاي جهان انجام مي گيرد».

داريوش همايون مي افزايد: پنتاگون در گزارش خود مي گويد كه از حساسيت اطلاعاتي و امنيتي جمهوري اسلامي نگران است. چرا؟ گزارش پنتاگون مي گويد «وزارت اطلاعات ايران مأموران مخفي بسياري دارد و در حيطه جاسوسي به شدت فعال است و اين كار را از راه نفوذ سازمان دهي شده به مجامع مخالفان ساكن خارج از كشور انجام مي دهد، همچنين از طريق ايجاد نهادهايي كه مدعي كمك به پناهندگان ايراني تبار است!»

همايون حمله كنندگان به رضا ربع پهلوي و سازمان منافقين را از جمله نفوذي هاي وزارت اطلاعات معرفي كرد.
شبكه بالاترين نيز در گزارش مشابهي ضمن نام بردن از برخي افراد فعال اپوزيسيون به عنوان نفوذي وزارت اطلاعات نوشت: به گزارش مشترك پنتاگون و چند آژانس ديگر دولت آمريكا، وزارت اطلاعات يكي از بزرگترين و فعال ترين سرويس هاي اطلاعاتي جهان معرفي شده و ضمن بررسي فعاليت هاي برون مرزي اين وزارتخانه، شيوه هاي يارگيري و نفوذ در ميان اپوزيسيون و جاسوسي در ميان آنها نيز مورد بررسي قرار گرفته است. اين گزارش 64 صفحه اي در نشريات انگليسي و فارسي انعكاس وسيعي يافته است.

مردم ايران جريمه خودكفايي و آزادي را مي پردازند
«قدرت ايران در خاورميانه همچنان رو به افزايش است. مردم ايران خشم پدر خوانده هاي آمريكايي را درآورده اند. آنها در تحريم ها جريمه خودكفايي ملي و آزادي را مي پردازند.»

اين مطلب را بن شرينر تحليلگر آمريكايي در پايگاه پژوهشي گلوبال ريسرچ عنوان كرد. او با بيان اينكه «تحريم هاي آمريكا براي به زانو درآوردن مردم ايران است»، نوشت: سياست هاي تحريم براي حمله سيستماتيك به ستون هاي اصلي مالي ايران است. آمريكا و حاميانش تجارت بين المللي ايران را هدف گرفته اند. اين در واقع يك جنگ است نه آن گونه كه بعضي ها مي گويند راهي براي نرفتن به سوي جنگ.

تحليلگر گلوبال ريسريچ با بيان اينكه برخلاف ادعاي غرب مبني بر هوشمند بودن تحريم ها، در واقع مردم و زندگي و سلامت آنان مورد هدف قرار گرفته، نوشت: مارك كيرك، سناتور آمريكايي كه از تحريم هاي اخير آمريكا حمايت مي كند يك بار گفته بود «اشكالي ندارد اگر غذا را از دهان ايرانيان بي گناه بيرون بكشيم.» كيرك همه تلاشش را مي كند تا راه مادلين آلبرايت را برود كه چند سال پيش گفته بود «من فكر مي كنم اين يك انتخاب دشوار است اما ارزشش را دارد.» اين مثال ها نمونه افكار نخبگان آمريكايي است كه شاهدي است بر آنچه نوام چامسكي آنها را «اصول مافيايي» سياست خارجي آمريكا مي نامد.

گلوبال ريسرچ خاطرنشان كرد: گناه اصلي مردم ايران اين است كه شاه را كه عروسك خيمه شب بازي مورد علاقه آمريكا بود، سرنگون كردند. قدرت ايران در خاورميانه همچنان رو به افزايش است و خشم پدرخوانده مافيا [آمريكا] هم به همان نسبت بيشتر مي شود. هيچ راهي مطمئن تر از تحريم اقتصادي براي پدرخوانده وجود ندارد كه گريبان مردم عادي ايران را مي گيرد. اين تنبيهي است براي جنايت مردم ايران كه همان خودكفايي ملي است. من به عنوان يك آمريكايي دوست دارم بگويم كه آزادي به رايگان بدست نمي آيد؛ بخصوص براي غيرآمريكايي ها.

نگراني ناتو از اطلاعات دقيق ايران در باره مراكز نظامي منطقه
پايگاه اينترنتي «المنار» فلسطين از هشدار جمهوري اسلامي ايران به كشورهاي عربستان، قطر، كويت و تركيه خبر داد.
پايگاه «المنار» به نقل از منابع ديپلماتيك نوشت، اخيرا يك مقام امنيتي ايران در سفر به كشورهاي ياد شده، نسبت به استقرار موشك هاي «پاتريوت» در تركيه هشدار داده است.

 منابع ديپلماتيك به «المنار» گفته اند، اطلاعات دقيق مقام امنيتي ايران از محل استقرار موشك هاي پاتريوت در تركيه و برخي از جزئيات مربوط به تماس ها و رفت و آمدهاي كارشناسان نظامي آمريكا و اسرائيل به اين پايگاه ها تعجب همراه با نگراني عميق مسئولان «ناتو» را در پي داشته است. مقام امنيتي ايران با اشاره به محل دقيق استقرار موشك هاي پاتريوت در اطراف چند پايگاه راداري متعلق به سازمان پيمان آتلانتيك شمالي(ناتو) در تركيه كه در پروازهاي هواپيماهاي جنگي ناتو و اسرائيل بر فراز منطقه مورد استفاده قرار مي گيرد، به مقامات ارشد كشورهاي تركيه، عربستان، قطر و كويت هشدار داده است كه اين تحركات از نگاه ايران پنهان نيست و اقدامي خصمانه عليه جمهوري اسلامي ايران تلقي مي شود.

منابع ديپلماتيك كه نخواسته اند نامشان فاش شود به نقل از شركت كنندگان در ديدارهاي مقام امنيتي ايران با مقامات ارشد كشورهاي مورد اشاره گفته اند، ايران با اشاره به اطلاعات دقيقي كه از تحركات انجام گرفته در پايگاه هاي نظامي آمريكا در اين كشورها داشته است نسبت به عواقب اين اقدامات به آنان هشداري شديداللحن داده است.
مقامات ارشد تركيه اعلام كرده اند كه با ايران روابط دوستانه عميق و استراتژيك دارند و استقرار موشك هاي پاتريوت در خاك تركيه، بخشي از همكاري يك عضو ناتو با سازمان پيمان آتلانتيك شمالي است.
 
*وطن امروز:

روایت ورلد‌تریبیون از «فاتح» ایران
روزنامه آمریکایی ورلد‌تریبیون از گزارش سرویس‌های اطلاعاتی غرب از ویژگی‌های پیشرفته موشک‌های ایرانی خبر داد. به گزارش عصر ایران، این روزنامه اضافه کرد: استفاده حکومت سوریه از موشک‌های پیشرفته ایرانی مانند فاتح 110، معادله قدرت را در درگیری‌های سوریه تغییر می‌دهد. ایران قبل از این بارها ارائه موشک به سوریه را تکذیب کرده است. تهران بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید می‌کند. ورلد‌تریبیون در این گزارش به نقل از منابعی در سرویس‌های اطلاعاتی غربی نوشته است: ارتش سوریه تعدادی از موشک‌های زمین به زمین «فاتح 110» را علیه مراکز استقرار مخالفان در مرکز و شمال این کشور شلیک کرده است.

 سرویس‌های اطلاعاتی غربی گفته‌اند این موشک‌های ایرانی برخلاف موشک‌های سوریه، پیشرفته‌ و دارای دقت و هدفگیری بهتری هستند و از توانایی بالایی در اصابت به هدف برخوردارند. موشک فاتح 110 دارای برد 200 کیلومتری است. ورلد‌تریبیون در گزارش خود اضافه کرده است: ارتش سوریه از موشک‌های بالستیک خود با عنوان «اسکاد بی» علیه مراکز مخالفان در مناطق شمالی سوریه و در نزدیکی مرز ‌ترکیه استفاده کرد .

کشف چند گور جمعی در پادگان اشرف
منابع شورای استان دیاله عراق از کشف چند گور جمعی در پادگان اشرف، محل استقرار اعضای گروهک منافقین در این کشور به‌عنوان بعد دیگری از جنایت این گروهک خبر دادند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی اشرف‌نیوز خبر داد: صادق حسینی، نایب رئیس شورای استان دیاله گفت: وزارت حقوق بشر عراق مسؤول شناسایی هویت اجساد به دست آمده از این گورهای جمعی است. حسینی با اشاره به اینکه نقض حقوق‌بشر در پادگان اشرف غیرمنتظره نبود، افزود: اجساد در آزمایشگاه‌های پزشکی استان اربیل بررسی خواهند شد. گفتنی است، اعضای منافقین مسؤول بسیاری از خشونت‌ها و عملیات ‌تروریستی علیه غیرنظامیان و مسؤولان عراقی مخالف حزب بعث بوده‌اند.

رئیس‌جمهور فرانسه:ایران کاملاً حق دارد قدرت هسته‌ای صلح‌آمیز داشته باشد
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه گفت: گسترش انرژی هسته‌ای، خطری بزرگ علیه امنیت خاورمیانه و دیگر مناطق جهان است. به گزارش خبرگزاری کویت، اولاند که در جمع سفرا و نمایندگان دیپلماتیک خارجی مقیم پاریس سخن می‌گفت، تاکید کرد فرانسه با قدرت مقابل هر اقدام ایران برای دستیابی به بمب اتمی می‌ایستد. وی همچنین از ایران خواست در زمینه برنامه هسته‌ای‌اش، تعهدات بین‌المللی خود را عملی کند.

اولاند ادامه داد: ایران کاملا حق دارد توانمندی‌های هسته‌ای غیرنظامی داشته باشد اما تلاش این کشور برای کسب سلاح هسته‌ای غیرقابل پذیرش است. وی افزود: از ایران دوباره می‌خواهم به تعهدات هسته‌ای، پاسخ مثبت دهد. این خواسته همچنین از کره‌شمالی نیز مطرح می‌شود. رئیس‌جمهور فرانسه توضیح داد: 2 کشور ایران و کره‌شمالی باید برنامه‌های کامل، همه‌جانبه و بدون بازگشتی برای تعطیلی فعالیت‌های هسته‌ای نظامی و موشک‌های بالستیک خود اجرا کنند.

مدیران تلویزیون‌های ضدانقلاب به جان هم افتادند
درگیری لفظی و افشاگری‌های 2 مدیر تلویزیونی وارد فاز جدیدی شد. این افشاگری‌ها از سوی شهرام همایون در پی واکنش سعید کریمیان به سخنان اخیر وی است. سعید کریمیان با انتشار بیانیه‌ای از شهرام همایون، مدیر و مجری تلویزیون «کانال یک» به عنوان فردی کلاهبردار و دلال دختران ایرانی یاد می‌کند و حالا نوبت مدیر کانال یک است تا تلافی کند. بیانیه یادشده که نمکی بر زخم کهنه همایون است باعث می‌شود مدیر کانال یک این بار با عصبانیتی دوچندان در 2 برنامه زنده ابعاد تازه‌ای از هویت مدیر شبکه جم را برملا کند.

شهرام همایون با رد اتهامات سعید کریمیان می‌گوید: «حالا کسی که یک دفتر در ایران، دوبی و لندن دارد بیانیه صادر می‌کند و مرا متهم به دلالی دختران می‌کند و کسانی که خودشان دستشان به این کار (فروش دختران ایرانی) آلوده است از این خلأ سوء‌استفاده کرده و برای سقوط اخلاق در جامعه، روابط جنسی و فیلم‌های رختخوابی را به جامعه می‌کشانند. تمام اینها طبق سناریویی از پیش تعیین شده است». شهرام همایون، مدیر کانال یک در ادامه خطاب به مدیر شبکه جم گفت: «قضاوت من در این باره نیست که جنابعالی ۳ سال در قرارگاه اشرف بودی یا در تلویزیون مجاهدین خدمت می‌کردی. اینها که عیب نیست! ایراد من به شما عملکرد امروز تو است؛ جنایاتی که در جامعه انجام داده و اخلاق جامعه را از بین برده‌ای».
 
*خراسان:

لاريجاني واردات بنز براي نهاد رياست جمهوري را لغو کرد
پس از آن که دولت چند سال قبل، مصوبه اي را براي واردات ده ها دستگاه خودروي بنز براي نهاد رياست جمهوري ابلاغ کرد، اين مصوبه با ايراد قانوني رئيس مجلس به دليل در نظر گرفتن تعرفه صفر واردات خودرو مواجه شد، اما دولت چند ماه قبل با اصلاح اين مصوبه، اين تعرفه صفر درصد را به يک درصد تغيير داد که علي لاريجاني چند روز قبل با ارسال نامه اي به رئيس جمهور اعلام کرد که با عنايت به مفاد قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه، اين مصوبه از حيث تبعيض قائل شدن براي نهاد رياست جمهوري مغاير قانون است.

هشدار نهادهاي نظارتي درباره برخي فعاليت هاي مرکز مبادلات ارزي
تعدادي از نهادهاي نظارتي با ارسال نامه هايي به مسئولان اقتصادي دولت تاکيد کرده اند که ايجاد مرکز مبادلات ارزي و مبنا قرار گرفتن نرخ مبادله اي براي فروش ارز حاصل از صادرات نفت خام و ميعانات گازي و منابع صندوق توسعه ملي بر خلاف قوانين و مقررات نظام پولي و بانکي کشور بوده و تبعات نادرستي به جاي خواهد گذاشت که مسئولان اقتصادي در پاسخ اعلام کرده اند که اسناد قانوني اين فعاليت ها موجود است.

*آرمان:

نامه محرمانه ایران به مرسی
شنیده شد که علی‌اکبر صالحی در سفر اخیر خود به مصر، حامل نامه‌ محرمانه مقامات عالی‌رتبه ایرانی به محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مصر بوده است. انتخاب نوشت؛ روزنامه عراقی الزمان ادعا کرد: علی‌اکبر صالحی در سفر اخیر خود به مصر، حامل نامه‌ محرمانه مقامات عالی‌رتبه ایرانی به محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مصر بوده است. این روزنامه ادعا کرده که در این نامه از دولت مصر خواسته شده تا مواضع خود در سوریه را تعدیل کرده و رویکردی شفاف‌تر در برابر نقش ایران در این کشور اتخاذ کند. همچنین در این نامه آمده است که ایران آمادگی دارد مصر را به عنوان همپیمان خود بپذیرد و هرگونه کمکی را در این راستا به آن انجام دهد.

اعلام آمادگي اوباما براي سفر به ايران
شنیده شد که يک روزنامه کويتي مدعي شد که باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا براي سفر به تهران و ديدار با مقامات ارشد ايراني اعلام آمادگي کرده است. آریا نوشت؛ روزنامه کويتي الراي مدعي شد: باراک اوباما رئيس‌جمهوري آمريکا براي سفر به ايران و ديدار با مقامات ارشد اعلام آمادگي کرده است. اين روزنامه نوشت: اوباما نظريه گفت‌وگوي مستقيم و غيرمشروط با جمهوري اسلامي ايران را در پيش گرفته است. حتي او به نزديکانش گفته بود، نگراني ندارد که به تهران سفر و بامقامات ارشد ايران ديدار کند. روزنامه الرأي ادامه مي‌دهد که مشکل اوباما در اين زمينه، اين است که سناريوي گفت‌وگو با ايران، هزينه سياسي بالايي در واشنگتن دارد. چشم‌پوشي آمريکا از نقش‌آفريني فعلي ايران در منطقه بدون برانگيخته‌شدن ترس و خشم اسرائيل ناممکن است زيرا اسرائيل در واشنگتن از وزن سياسي سنگيني برخوردار است.

 «یاد خدا» تا بازگشت جمشیدی‌پخش‌ نمی‌شود
شنیده شد که برنامه «یاد خدا» که با اجرای فرزاد جمشیدی از شبکه یک روی آنتن می‌رود، تا بهبودی وی پخش نخواهد شد. این برنامه که پنجشنبه‌ها ساعت 23:40 دقیقه از شبکه یک سیما پخش می‌شود، هفته گذشته نیز پخش نشد. این برنامه به دلیل بستری شدن فرزاد جمشیدی به‌دلیل عارضه قلبی در بیمارستان، هفته گذشته روی آنتن نرفت. این مجری سیما چهارشنبه هفته پیش به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد. پیش‌بینی می‌شود پخش برنامه با برگشتن فرزاد جمشیدی از سر گرفته شود و اگر او این امکان را داشته باشد که پنجشنبه این هفته جلوی دوربین برود، این برنامه زنده روی آنتن خواهد رفت. شبکه یک در نظر ندارد مجری دیگری را جایگزین جمشیدی کند به همین دلیل این برنامه تا برگشت وی پخش نمی‌شود.

 تایید توقیف دو قایق‌ عربستان در‌آب‌های ایران
شنیده شد که سخنگوی گارد ساحلی عربستان در استان شرقی این کشور خبر توقیف دو قایق متعلق به این کشور توسط ایران را تایید کرد. تسنیم به نقل از عرب نیوز نوشت؛ خالد القوبی گفت: «این قایق‌ها از نوع قایق ماهیگیری بودند و سرنشینان آنها به دلیل تغییر سریع جهت باد و شرایط آب و هوا راه خود را در دریا گم کردند و خود را در آب‌های یک کشور دیگر یافتند و این امری طبیعی است». وی افزود:«این مساله می‌تواند برای هر شناوری در خلیج‌فارس پیش بیاید و پیش می‌آید».

 ابلاغيه جدید معاون اول رئيس‌جمهور
شنیده شد که خراسان نوشت؛ بر اساس ابلاغيه جديد محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور، بازنشستگاني که به عنوان وزير، معاونين رئيس‌جمهور، سفير، معاون وزير يا استاندار انتخاب شوند، چنانچه قبلا پاداش پايان خدمت و خريد مرخصي خود را دريافت کرده باشند، به ازاي مدت اشتغال مجدد نيز مشمول پاداش پايان خدمت و خريد مرخصي قلمداد شده و حقوق بازنشستگي جديد آنها بر اساس مسئوليت اخير تعيين و پرداخت مي‌شود.

 مجتمع آدينه نه مال من است، نه مال فرزندانم
شنیده شد که نماينده ولي‌فقيه در استان گيلان در خطبه‌هاي نماز جمعه با اشاره به مجموعه تجاري آدينه و حوزه امام علي(ع) گفت: اين مجتمع نه مال من است نه مال فرزندانم و من نمي‌خواهم آن را با خود از اين دنيا ببرم. اين مجتمع که وقف بوده زير نظر رهبري ساخته مي‌شود و براي تأمين هزينه‌هاي مصلي و حوزه علميه امام علي(ع) استفاده مي‌شود. آيت‌ا... قرباني همچنين از افتتاح حوزه علميه امام علي(ع) که در 40 هکتار براي تحصيل 2 هزار طلبه به شکل موقوفه و زير نظر رهبري است و درحال ساخت می‌باشد، خبر داد.

 درانتخابات 40 يا 50 کانديدا خواهيم داشت
شنیده شد که عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري درباره کانديداتوري زاکاني از سوي جمعيت رهپويان، گفت: در يک نگاه کلي مي‌توانيم بگوييم هر فرد از آحاد ملت ايران طبق شرايطي که قانون اساسي تعيين کرده پس از تاييد شوراي نگهبان مي‌توانند در انتخابات شرکت کنند. آریا نوشت؛ فاطمه آليا افزود: آن‌طور که مشخص است در انتخابات پيش رو 40 يا 50 کانديدا خواهيم داشت، البته هر فردي که ملاک‌ها و معيارهاي مندرج در قانون اساسي را داشته باشد و مورد تاييد شوراي نگهبان قرار گيرد مي‌تواند در انتخابات کانديدا شود. اين نماينده مجلس تاکيد کرد: آقاي زاکاني مي‌تواند در دايره‌اي که قانون مشخص کرده قرار گيرد اما بايد انتخاب را بر عهده مردم گذاشت. در واقع انتخاب فرد اصلح بر اساس آزموني است که افراد پس داده‌اند يعني ولايت‌پذيري و استکبارستيزي بايد مورد توجه قرار گيرد و در کارنامه افراد سياسي‌بازي و معامله‌گري نباشد و براي رسيدن به قدرت با هرکسي معامله نکنند.

سعید تاجیک به زندان رفت
شنیده شد که سعید تاجیک غروب روز پنجشنبه بعد از ۵ روز مرخصی به زندان اوین بازگشت. مهر نوشت؛ عصر روز پنجشنبه سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس در مراسم رونمایی سنگ یادبود شهید اسماعیلی ایراد سخنرانی کرد و پس از رونمایی از مزار یادبود آن شهید «سعید تاجیک» (متهم پرونده توهین به فائزه هاشمی که به ۶ ماه زندان محکوم شده است) را در آغوش کشید و از زحمات او تشکر کرد و دست اورا بوسید و گفت: ما مرهون زحمات شما و امثال شما هستیم. او دست تاجیک را بالا گرفت و افزود: با این جوانمرد مصاحبه کنید می‌دانید کیست؟ سعید تاجیک در زندان است و اکنون ۵ روز به مرخصی آمده است. وی سپس خطاب به حاضران خواست تا برای آزادی او دعا کنند.

شایعه ترور سفیر ایران در سوریه تکذیب شد
شنیده شد که محمدرضا شیبانی، سفیر ایران در سوریه خبر ترور خود به همراه گروهی از مسئولان حزب‌ا... و نظامیان روس را که در برخی شبکه‌های خبری منتشر شده بود، تکذیب کرد. ایرنا نوشت؛ سفیر ایران روز شنبه در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: این شایعات دروغ و عاری از صحت است و تنها برای تحت‌الشعاع قرار دادن دستاورد مهم آزادی ۴۸ گروگان ایرانی در سوریه از سوی بدخواهان شایع شده است. شبکه خبری العربیه وابسته به عربستان با بخش خبری مدعی شده بود که محمدرضا شیبانی همراه برخی مسئولانی از حزب‌ا... و افسران روسیه در ورودی کاخ ریاست‌جمهوری سوریه مورد هدف قرار گرفته است.

*تهران امروز:

خطر را احساس كردم
حبيب‌الله عسگر اولادي در مصاحبه‌اي با سايت زندگي نيوز درباره سخنان اخير مقام معظم رهبري در قم درباره انتخابات آزاد، گفت:مقام معظم رهبری به صورت یکجا، گفتارهایی که چند شخصیت راجع به انتخابات آزاد داشته‌اند را جواب دادند؛ البته همانطور که ایشان از افراد اسم نبردند من هم قصد ندارم نام افراد را ذکر کنم؛ اما حداقل 4 شخصیت درباره انتخابات آزاد صحبت کرده‌اند و تاکید داشتند که درد ما با انتخابات آزاد دوا مي‌شود. در این راستا مقام معظم رهبری فرمودند چه زمانی انتخابات پس از انقلاب در ایران آزاد نبوده است که حالا بحث انتخابات آزاد را مطرح مي‌كنید؟

وقتی مقام معظم رهبری این عنوان را فرمودند،خطر این را نیز از فرمایشات ایشان احساس کردم. کسانی که چنین حرفی مي‌زنند انتخابات را در کشور زیر سوال مي‌برند و به نفع بیگانه خواهد شد. ممکن است خود اینها نیت‌شان این نباشد اما به هر حال به نفع بیگانگان خواهد بود.

وي در خصوص قبول نتيجه انتخابات توسط كانديداها به چند خاطره از حضور خود در انتخابات اشاره كرد و گفت:من حداقل در 6 انتخابات نامزد بودم؛ چه در انتخابات مجلس دوره اول که انتخاب شدم، چه انتخابات دوره چهارم که در این انتخابات نیز از سوی مردم انتخاب شدم و چه انتخابات دوره پنجم مجلس شورای اسلامي‌كه رای نیاوردم. من مي‌‌خواهم اینجا از رای نیاوردنم مثال بزنم. هنگامي‌كه نتایج انتخابات حوزه تهران را مي‌‌خواندند من پای رادیو بودم و در جلسه علنی حضور نداشتم.

از رادیو شنیدم که رای تهران را تایید کرده‌اند اما بنده در پیاده رو مانده‌ام و به مجلس راه پیدا نکردم؛ فورا رفتم پايین و نوبت گرفتم. رئیس مجلس به من اجازه دادند تا پنج دقیقه صحبت کنم. در آن زمان گفتم که وظیفه من بود تا شمارش آرا را داشته باشم؛ بنابر این بررسی کردم و کپی گزارش مناطق را برای شورای نگهبان فرستادم اما شورای نگهبان نیز بررسی کرد و من را نماینده نشمرد. بنده به کسانی که انتخاب شدند تبریک مي‌گویم.

 دو دوره نامزد رياست‌جمهوری بودم؛ یک دوره با شهید رجایی و یک دوره هم با مقام معظم رهبری. هنگامي‌كه من برای رياست‌جمهوری آمدم، برای رئیس جمهور شدن نیامده بودم، بلکه من رزرو بودم. حتی در زمان شهید رجایی در جلسات خصوصی از من می پرسیدند که شما چگونه مي‌‌خواهید رای بیاورید؟ من گفتم خودم هم به رجایی رای می دهم. زمانی که رزرو مقام معظم رهبری بودم نیز به همینگونه بود. اما وقتی که انتخابات تمام شد، در هر دو دفعه رفتم پشت تریبون و اعلام کردم که شورای نگهبان انتخابات را تایید کرده است و از نظر ما تمام است؛ والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته. چه در دوره انتخاب شهید رجایی چه مقام معظم رهبری، در دو دوره تبریک گفتم.

رفتارهای دولت فضای همکاری را ازبین برده است
موید حسینی صدر نماینده خوی و عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با شفاف با اشاره به اصرار دولت برای اجراي فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: همیشه به‌دنبال افراط، تفریط است و بالعکس. با توجه به اینکه دولت همراهی خوبی با مجلس نداشت و در تبعیت از قوانین مصوب مجلس همیشه اما و اگر آورده است و تا حدود زیادی سلیقه ای عمل کرده است مجلس با قانونی جلوی اجرای فاز دوم هدفمندی را گرفت.

وی ادامه داد: امسال نیز زمزمه این بود که یارانه‌ها افزایش پیدا کند و با توجه به اینکه تعامل واقعی میان قوای مجریه و دیگر قوا از بین رفته این امر موجب بدبینی در خصوص تصمیمات دولت در میان نمایندگان شد و این بد بینی منجر شد به اينكه نمایندگان پیش دستی کردند و با افزایش قیمت حاملهای انرژی و سایر مواردی که در قانون هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی شده نمایندگان با آن مخالفت کردند.

این نماینده مجلس با اشاره به تصمیمات غافلگیرانه دولت، تصریح کرد: در واقع تصمیمات آنی، بدون مقدمه و غافلگیرانه دولت در حوزه اقتصاد باعث شد که نمایندگان چون از مشکلات معیشتی مردم اطلاع دارند و می دانند که مردم با چه سختی زندگی خود را اداره مي‌كنند برای اینکه مردم بیش از این متحمل هزینه نشوند نمایندگان پیش دستی کردند و قانونی تصویب کردند که در سال جاری افزایش قیمت نداشته باشیم.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: در حال حاضر استدلال دولت این است که قیمت حامل‌های انرژی تفاوت بسیار زیادی نسبت به کشورهای منطقه دارد و این قیمت غیر واقعی است. نرخ پایین بنزین در کشور موجب شده که ما مصرف فوق‌العاده بالایی در کشور داشته باشیم. این موضوع ناشی از رفتارهای دولت در سال‌های گذشته است که فضای همکاری را ازبین برده یا حداقل کمرنگ کرده است.

برنامه دشمن برای سرباز‌گیری از نیروهای نظام
حجت‌الاسلام سید‌رضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در هفتمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر‌صفر حزب موتلفه اسلامي‌با تاکید بر‌درس گرفتن از تاریخ گفت: امروز راز‌ و رمز شکست‌های گذشتگان در تاریخ قرار دارد و تاریخ معلم انسان‌هاست.انسان با تاریخش‌ هویت پیدا مي‌كند و تاریخ را که از مردم بگیری بی‌هویت مي‌شوند.امروز دشمن به‌دنبال از بین بردن تاریخ ملت‌ها است و با تهاجم فرهنگی مي‌‌خواهد ریشه‌های تاریخی را از بین ببرد. عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: دشمن مي‌‌خواهد فرهنگ خود را به ملت‌ها القا کند و پس از آن به هر مسیری که خواستند آن ملت را ببرند.

 تقوی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بصیرت در زمان فتنه گفت: اگر بصیرت نباشد انسان گرفتار مي‌شود. فتنه سال 88 نشان داد دشمن برای هر روز ما طراحی دارد لذا باید مراقب باشیم از نزدیک ترین نیروهای انقلاب سرباز گیری نکند.مقام معظم رهبری بارها بر بصیرت افزایی تاکید فرمودند و این به همین دلیل است که انسان گاهی گول‌ مي‌‌خورد. اشخاص نباید معیار باشند بلکه حق باید معیار باشد و افراد را باید با حق سنجید.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به مشی ائمه در بصیرت افزایی گفت: در زمان ائمه وقتی نظر تند رو‌ها با نظر ائمه یکی نبود آنها بر می‌آشفتند و به ولی خود اعتراض مي‌كردند اما ائمه ما با روشنگری سعی در بصیرت افزایی مي‌كردند.نیروهای انقلاب نباید بر سر مسائل کوچک و جزئی از یکدیگر فاصله بگیرند. بسیاری از ما شیعه و طرفدار انقلاب و رهبری هستیم و نیروهای انقلاب نباید بر سر مسائل کوچک و جزئی از یکدیگر فاصله بگیرند و میان آنها کینه ایجاد شود.

رئيس‌جمهور باید شایسته دهه‌ چهارم باشد
مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از دل انتخابات باید منتخبی بیرون آید که شایسته دهه چهارم انقلاب یعنی دهه پیشرفت و عدالت باشد گفت: منتخب آینده باید بتواند با همکاری تمام مسئولان و مردم با سرعت چرخ‌های پیشرفت کشور را به حرکت درآورده و کشور را به اهداف چشم‌انداز نزدیک کند. منتخب آینده باید بتواند با همکاری تمام مسئولین و مردم با سرعت چرخ‌های پیشرفت کشور را به حرکت درآورده و کشور را به اهداف چشم‌انداز نزدیک کند.به گزارش مشرق وي با بیان اینکه انتخابات حادثه مهمی است و باید از گزند حوادث و فتنه‌ها مصون باشد گفت: ‌مردم و مسئولان باید تمام حواس‌شان را جمع کنند تا انتخابات در کمال آرامش و امنیت برگزار شود.

سفرناگهانی احمدی‌نژاد به قم
فارس خبر داد: رئیس‌جمهور پیش از ظهر پنج‌شنبه بدون اعلام قبلی به شهر قم سفر کرد.وی در این سفر در استانداری قم حضور یافت و استاندار قم در نشستی مشترک با احمدی نژاد دیدار کرد.رئیس جمهور همچنین بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت را زیارت کرد.رئیس جمهور 16 دي نیز در سفری رسمي‌به قم پروژه میدان ذخیره‌سازی گاز در منطقه سراجه این شهر را افتتاح کرد.اين در حالي است كه هیچ گونه پوشش خبری در رابطه با این سفر انجام نگرفته است؛ به همین سبب از برنامه های احمدی نژاد در این سفر هیچ اطلاعی در دست نیست.

برای انتخابات برنامه داريم
محسن کوهکن عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه انتخابات شوراها بیشتر جنبه خدماتی دارد تا جنبه سیاسی، گفت: البته این دیدگاه باعث نخواهد شد که ما در جبهه پیروان خط امام و رهبری بگوییم که نسبت به انتخابات شوراها بی‌تفاوت هستیم.وی تاکید کرد: قطعا جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات شوراها برنامه دارد.برنامه‌های مورد نظر این جبهه، معرفی نامزدهای انتخاباتی شوراها است که ابتدا در ارتباط با شهر تهران و برخی دیگر از شهرهای پر‌جمعیت کشور اجرا خواهد شد.

برگزاري آزمون استخدامی تا قبل از عید
معاون اجرایی رئيس‌جمهور درباره آزمون استخدامی دولت توضیحاتی ارائه داد و گفت که این آزمون تا قبل از عید برگزار می‌شود.حميدرضا بقایی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه «در آزمون استخدامی دولت 15 هزار پذیرش خواهیم داشت»، افزود: از سراسر کشور همه افراد می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و این آزمون اختصاص به کارمندان نهاد رياست‌جمهوری ندارد.

وی همچنین اظهار کرد: این آزمون به صورت یکپارچه و در یک روز توسط سازمان سنجش برگزار خواهد شد.

خاطره احمدي‌نژاد از اميركبير!
رئيس‌جمهور در مراسم بزرگداشت امیرکبیر از یک استاد ترمه بافی اصفهانی، لباسی شبیه لباس امیرکبیر از جنس ترمه هدیه گرفت. رئيس‌جمهور در بخشي از مراسم به بیان خاطره‌ای درباره «امیرکبیر» پرداخت و گفت: روزی سفیر روس به حضور امیرکبیر می‌آید تا درباره افزایش مرز روسیه صحبت کند که امیرکبیر به وی می‌گوید: تا به حال کشک بادمجان خورده‌ای؟ که او می‌گوید: نه! امیرکبیر می‌گوید: ما در خانه یک فاطمه‌خانم داریم که به او می‌گوییم فاطمه خانوم‌جان که کشک بادمجان‌های خوبی می‌پزد، شما بروید وقتی کشک بادمجان پخت برای شما می‌فرستم و این یعنی امیرکبیر به سفیر روس گفت برو دنبال کشکت!

*ابتکار:

دعاي سعيد قاسمي براي آزادي تاجيک
 سعيد تاجيک غروب روز پنجشنبه بعد از 5 روز مرخصي به زندان اوين بازگشت. عصر روز پنجشنبه سعيد قاسمي از فرماندهان دفاع مقدس در مراسم رونمايي سنگ يادبود شهيد اسماعيلي ايراد سخنراني کرد و پس از رونمايي از مزار يادبود آن شهيد”سعيد تاجيک" (متهم پرونده توهين به فائزه هاشمي که به 6 ماه زندان محکوم شده است) را در آغوش کشيد و از زحمات او تشکر کرد و دست اورا بوسيد و گفت: ما مرهون زحمات شما و امثال شما هستيم.در پايان مراسم سعيد قاسمي روبه خبرنگاران دست تاجيک را بالا گرفت و گفت: با اين جوانمرد مصاحبه کنيد مي‌داني کيست؟ سعيد تاجيک در زندان است و اکنون 5 روز به مرخصي آمده است.وي سپس خطاب به حاضران خواست تا براي آزادي او دعاکنند و از حاضران خواست براي او صلوات بفرستند.