۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۸

درخواست بان کی مون از صهیونیست‌ها

«ادواردو دل بوی» معاون سخنگوی سازمان ملل گفت: بان کی‌مون بار دیگر از دولت اسرائیل درخواست کرده تا طرح پروژه «ای1» را متوقف کند.
کد خبر : ۹۳۱۶۲
به گزارش صراط، دبیر کل سازمان ملل گفت تظاهرات فلسطینیان علیه شهرک‌سازی اسرائیل باید بدون خشونت باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد تظاهرات فلسطینیان علیه شهرک‌سازی اسرائیلی‌ها همچنان بدون خشونت باقی بماند.

بان کی مون همچنین به ماهیت غیر قانونی بودن شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری اشاره کرد.

«ادواردو دل بوی» معاون سخنگوی سازمان ملل گفت: بان کی‌مون بار دیگر از دولت اسرائیل درخواست کرده تا طرح پروژه «ای1» را متوقف کند.

پلیس اسرائیل روز یکشنبه اقدام به متفرق کردن چادرهای فلسطینیانی کرد که در محل پروژه ای 1 تجمع کرده بودند. این پروژه بین کرانه باختری و قدس شرقی قرار دارد.

بر اساس اعلام سخنگوی سازمان ملل، بان کی مون معتقد است تظاهرات اخیر فلسطینیان در محل پروژه ای1 و همچنین متفرق کردن تجمع فلسطینیان در این منطقه از سوی اسرائیلی‌ها با خشونت بسیار زیاد همراه نبوده است.

وی افزود: دبیر کل درباره ادامه مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات تاکید کرده و همچنین بر احترام به تظاهرات مسالمت‌آمیز به طور کامل نیز تاکید کرده است.

بان کی مون همچنین گفت فلسطینیان و اسرائیلی‌ها باید تمام تلاش خود برای ایجاد شرایط از سر گرفته شدن مذاکرات صلح و حفاظت از آینده صلح که هم اکنون در خطر قرار دارد، تاکید کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
خًرخًری
|
Netherlands
|
۰۰:۱۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۰
۰
من از بان کی مون بیزارم ، چرا از دولتمردان ایران درخواست نمیکنه هرچه زودتر فاز دوم هدفمندی یارانه ها رو متوقف کنن .. اونا از خشونت و مردانه میمیرن و ما از گرسنگی و با ذلت
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم