۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸

رئيس‌جمهور:ظرفیت‌کشوربیش‌ازاین‌هاست

رئيس جمهور گفت: کارهای بزرگی انجام شده و طرح‌های عظیمی دیگر هم در کارنامه ما هست و جزو افتخارات ماست و همه می‌دانیم که ظرفیت کشور بیش از این‌هاست ما باید به الگو تبدیل شویم و این توانمندی ملت ایران است.
کد خبر : ۹۳۳۳۳
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ محمود احمدي‌نژاد در سخنراني خود در جلسه علني امروز (چهارشنبه) مجلس شوراي اسلامي در ابتدا ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع خطاب به نمایندگان اظهار داشت: اميدوارم اين ماه طليعه همه آرزوهاي بشريت تحت حاکميت ولي عصر باشد و خداي بزرگ را سپاسگذارم که توفيق حضور در خانه ملت و حضور مجدد در کنار نمايندگان را به من داد و از هيئت رئيسه و رئيس مجلس صميمانه تشکر مي‌کنم.

وي در ادامه افزود: امروز که خدمت شما رسيدم مهمترين مسائل کشور و راه حل‌هاي آن را مي‌خواهم با شما در ميان بگذارم که اراده مشترکي ميان مجلس و دولت شکل بگيرد.

رئيس جمهور همچنين مطالب مهم خود را اينگونه دسته بندي کرد و اظهار داشت: رابطه دولت و مجلس همواره دوستانه بوده و ما يکي هستيم، همه ما در يک سنگر قرار داريم. دولت و مجلس با يک اعتقاد مشترک در صحنه کشور وارد شده‌ايم و براي خدمت به ملت از صيانت‌ از ارزش‌هاي الهي، عدالت، خدمت‌گذاري، عزت ملت و رفع محروميت پا به عرصه خدمت رساني گذاشتيم.

وي در ادامه از مسئوليت مشترک دولت و مجلس گفت و بيان کرد: ما بايد براي يک مسئوليت مشترک تقسيم کار کنيم چرا که از گذشته با يکديگر دوستي داشته‌ايم و در عرصه گوناگون براي ملت تلاش کرده‌ايم و هر دو مي‌خواهيم خدمت کنيم مبناي کار ما دوستي و همکاري براي خدمت به مردم براي تعالي کشور است.

احمدي‌نژاد افزود: اين دولت بيشترين احترام را براي نمايندگان قائل بوده و در تشريک مساعي در سفرهاي استاني با نمايندگان بسيار فعال بوده است.

وي تصريح کرد: هيچ کس نمي‌تواند بگويد اين دولت در مسائل ملي و فرا منطقه‌ اي به مسائل رسيدگي نکرده ولي متاسفانه اخباري متشر مي‌شود که خواهان بر هم ريختن فضاي برادري را مخدوش کنند و عده‌اي از اين تخريب گويا سود مي‌برند.

احمدي‌نژاد افزود: خواسته‌های و مسائل مشترک میان دولت و مجلس یکی است و اگر بنا باشد تا در این جلسه همه یک کاغذ برداشته و خواسته‌های خود را بر روی آن بنویسیم اطمینان دارم که 95 درصد از آن‌ها یکی بوده و 5 درصد مابقی قابل حل و تفاهم است .
 
وی در ادامه با اشاره به مطلب دوم سخنرانی خود اظهار داشت: نمایندگان محترم مشکلات حوزه انتخابیه و مردم را پیگیری می‌کنند که این دغدغه مشترک ماست که خوشبختانه با پیگیری نمایندگان دولت کارهای خوبی انجام داده که به دلیل کمبود وقت از ذکر آن‌ها خودداری می‌کنند.
 
احمدی‌نژاد تصریح کرد: این حرکت ارزشمند در راستای کمک به مجموعه نظام و مردم است که همگی کلیه مسائل و مشکلات مردم را با هم پیگیری می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: اما یک بخش مسئولیت مهمی که داریم به موضوعات کلان برمی‌گردد که باید مورد اهتمام ویژه دولت و مجلس باشد.

احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به موضوع تحريم‌ها گفت: همه در این اندیشه مشترکی که از اهداف اصلی جمهوری اسلامی در راستای استقلال و آزادی رسیدن به جایگاهی در میان دیگر کشورهای جهان هستیم .

وی افزود: در دوره انقلاب به لطف خدا کارهای فراوان و افتخار آمیزی انجام شده که به محض اشاره در ذهن تداعی می‌شود با همکاری مجلس و دولت طرح‌های ماندگاری اجرا شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در سال های 85 و 86 ما در تابستان قطعی‌های مکرر برق را داشتیم اما در همین 5، 6 سال گذشته توانسته‌ایم ظرفیت تولید برق را افزایش دهیم و علی رغم ازدیاد خانه‌ها، کارخانه‌ها و حتی بالا رفتن مصرف سرانه شاهد قطعی برق نبودیم. از خود شما می‌پرسم در خانه شما چند وسیله برقی وجود داشته و در حال حاضر چند وسیله برقی وجود دارد علی‌رغم تمامی این‌ها امروزه ما توانسته‌ایم به بزرگترین صادر کننده برق در منطقه تبدیل شویم و وزارت نیرو سالانه یک میلیارد دلار از این راه درآمد کسب کند و هنوز هم تقاضا برای خرید برق از ایران در حال افزایش است.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: در سال‌های گذشته تولید سیمان از 32 میلیارد دلار به 86 میلیارد دلار در بخش صادرات از 7 میلیارد دلار به 43 میلیارد دلار افزایش یافته است در بخش فرهنگ ، تولید، علوم و فنون دریایی و فضایی در آبادی و آبادانی بیمارستان و دانشگاه و..... کارهای بزرگی انجام شده در هر بخش چندین برابر کار شده و خواهد شد. طرح‌های عظیمی دیگر هم در کارنامه ما هست و جزو افتخارات ماست و همه می‌دانیم که ظرفیت کشور بیش از این‌هاست ما باید به الگو تبدیل شویم و این توانمندی ملت ایران است.
نظرات بینندگان
یک دانشجوی فعال سیاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱
۰
تفاهم و همدلی میان دولت و مجلس اینجاست که نمود پیدا میکند . اطاعت از فرمان رهبری مبنی بر وحدت اینجا نمود پیدا میکند . با وجود اینکه اینبار نوبت دعوت مجلس از رئیس جمهور بود ، اما دیدیم که باز رئیس جمهور درخواست و خواهان حضور در مجلس برای تفاهم بیشتر شد . اما آقایان چه میکنند . شعار ولایتمداری میدهند ، نامه به رهبری مبنی بر وحدت با دولت میدهند ، اما یکسره تخریب و ایجاد چالش میکنند .
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۰
۰
کمی هم به فکر اشتغال و مسکن
جوانان باشید نه به فکر افزایش جمعیت