۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۳

اباحی‌گری‌ زیر پوست‌ الگوی زن‌ مدرن

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با اشاره به اینکه زنان در گذشته عامل انتقال ارزش‌های معنوی بوده‌اند گفت: این خطر وجود دارد که زنان به عاملی برای انتقال ارزش‌های فردگرایانه به نسل‌های آتی تبدیل شوند.
کد خبر : ۹۳۳۴۴
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ،‌حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد در دیدار جمعی از ائمه جماعات مساجد کشور بوسنی از دفتر مطالعات و تحقیقات زنان وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به پژوهش‌های صورت گرفته در حوزه مطالعات زن و خانواده اظهار داشت: فعالیت زنان در خانواده تاثیر بسزایی در مشارکت اجتماعی می‌گذارد، برهمین مبنا و تجربه پژوهشی‌ دراین حوزه، ارزشمندترین فعالیت زنان را در خانواده می‌دانیم.

وی ایجاد تمدن اسلامی در عصر جدید را مبتنی بر وجود خانواده اسلامی و کارآمد دانست و افزود: الگوی اسلامی خانواده، الگوی خانواده گسترده است (البته نه به معنای جامعه‌شناختی) و منظور از خانواده گسترده ارتباط و پیوند با نسل‌ها در قالب یک طایفه با پیوند رحمی است.

حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد مهم‌ترین خطر برای خانواده را جابجایی نقش زن و مرد برشمرد و گفت: زن در گذشته به عنوان مهم‌ترین عامل انتقال ارزش‌های معنوی مانند قناعت، حیا، عفت و... به نسل بعدی بود، اما امروزه‌این خطر وجود دارد که به عامل انتقال ارزش‌های فردگرایانه و لیبرالی مانند اباحه‌گری و... به نسل بعد تبدیل شود.

کارشناس مطالعات زن و خانواده با اشاره به طرح صهیونیسم جهانی برای تسلط بر جهان از طریق تضعیف خانواده و ناکارآمدی زنان در حیات خانوادگی افزود: متأسفانه در دنیای امروز شعار حضور زن در عرصه‌ اجتماع از سوی قدرت‌های جهانی ابزاری برای کاستن از نقش تربیتی زن در خانواده و نیز موجب جدایی او از خانواده شده است؛‌ در نتیجه شاهدیم که تربیت فرزندان به نهاد‌های دیگر که ارزش‌های غیرخانوادگی را ترویج می‌کنند، واگذار می‌شود.

رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با اشاره به اقتضائات زندگی در هر کشورگفت: برای حفظ سبک زندگی اسلامی باید بین آموزه‌های اسلامی و عینیت اجتماعی پیوند ایجاد کنیم.